به نام آفریننده ی زیبایی

جهان آفرینش مملو از شگفتی های کشف شده و کشف نشده است.

ما با برخی از این شگفتی ها هر روز سر و کار داریم و برای همین برایمان عادی شده و به آن ها با دل و جان توجه نمی کنیم.

تصاویری که در ادامه می بینید شگفتی هایی است که تفکر در آن ها برای دیدن خداوند عبادت است.

 

تصاویر و توضیحات ادامه از گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، برداشت شده است.

**کرم ابریشم گربه ای

کرم شبیه به گربه

یکی از عجیب ترین گونه های کرم ابریشم را می توانید در چین پیدا کنید. این موجود که بعد از مدتی به پروانه زیبایی تبدیل می شود در دوران کرم بودنش بسیار شبیه به گربه است! این کرم های گربه ای بسیار نادر هستند و سخت می توان در طبیعت آن ها را پیدا کرد ولی دانشمندان قصد دارند به خاطر بامزه بودن آن ها تکثیر این کرم ها را شروع کرده و آن ها را به کشورهای مختلف صادر کند تا تمام دنیا از این کرم های بامزه داشته باشند.

** سوسک با چهره انسان
حشرات شگفت انگیز شبیه انسان


یک عکاس آمریکایی در حالی که داشت میان جنگل قدم میزد به طور اتفاقی با یک سوسک بسیار عجیب روبرو شد. روی بال های این حشره ، صورت یک انسان طراحی شده است! در این صورت می توان چشمان، بینی، دهان و حتی موهای شانه کرده را مشاهده کنید. این سوسک زیبا که بسیار کمیاب است تنها در جنگل های تایلند دیده می شود.

#برای دیدن تصاویر بیشتر از حشرات شبیه به انسان کلیک کنید#

** کرم پر مو

کرم پر مو


در میان حشرات چیزی که به ندرت دیده می شود مو است اما یک نوع کرم بسیار عجیب وحود دارد که در میان جنگل های پرو زندگی می کند و به کرم "پرمو" مشهور شده است. این کرم ها تمام بدنشان از موهای نرم و لطیف طلایی رنگ پر شده است و به مرور زمان این موها بیشتر هم می شود اما نکته مهم اینجاست که نمی توان آن ها را نوازش کرد زیرا همین موهای زیبا بسیار سمی هستند.

** حشره ماری
حشره ی شبیه به مار


یکی از حشرات بسیار عجیبی که تنها در میان جنگل های انگلستان و ایرلند دیده می شود "حشره ماری" است. این حشره که آن را میان کرم های ابریشم هم دسته بندی می کنند دارای بدنی بسیار لیز است، همچنین رنگ بدن آن قهوه ای است و از یک فاصله مشخص این رنگ می تواند به صورت پولکی دیده شود. از آنجایی که در انتهای دم این کرم نیز لکه هایی به مانند صورت مار دیده می شود بسیاری آن را با مار اشتباه می گیرند. این حشره تنها 75 میلیمتر طول دارد ولی همیشه از دست مارها به راحتی فرار می کند.

#دقت کنید قسمتی که به نظر می رسد شبیه چشم های مار است در اصل چشم های واقعی حشره نیست. خداوند این موجود کوچک را آن قدر زیبا طراحی کرده که در هنگام خطر صورت یک مار را با پولک و چشم های بسیار واقعی ایجاد می کند تا از خطرات مصون باشد. به راستی که پروردگار هر موجودی را در بهترین حالت آفریده و هدایت می کند.#

** کرمی با استتار گل

استتار کرم با گل

یکی از باهوش ترین کرم ها در طبیعت کرم "سینچلورا" نام دارد. این کرم می تواند تعدادی از گلبرگ های گل را به پشت خود چسبانده و آن ها را تبدیل به یک شاخه از آن گل شود. این استتار او به حدی جالب و غلط انداز است که گاهی اوقات متخصصین نیز به راحتی از کنار آن ها عبور می کنند. آن ها می توانند به شکل شاخه هر گلی تبدیل شوند و در میان بهترین استتارگران دنیا شناخته می شوند.

فتبارک الله احسن الخالقین...






برچسب ها : حشرات زیبا  , حشرات عجیب شبیه انسان  , معجزه ی آفرینش  , تصاویری از شگفتی های آفرینش  , چشم های دروغین حشرات  , حشره ماری شکل  ,