http://www.uplooder.net/img/image/31/b84699e364737be891809286ab00031e/%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%87%D8%A7.jpg


برای بزرگنمایی  بر روی تصویر کلیک نمایید.




برای دانلود و ذخیره ی عکس بعد از کلیک راست گزینه ی save را انتخاب کنید




بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ 

بگو: در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ 


نمونه هایی از آفرینش: چشم ها

آیا تاکنون به این دو دوربین ظریف در بدن خود توجه کرده اید که بی وقفه در حال ضبط و پخش محیط اطراف خود هستند. خداوند این عضوهای لطیف را که خود بدون هیچ گونه ساختار استخوانی هستند درون محفظه ای از استخوان های پیشانی ، بینی و گونه قرار داده است تا آن را از صدمات حفظ کند. پلک ها ، ابروها و مژه ها در خدمت چشم هستند تا از ورود مواد مزاحم جلوگیری و به متعادل کردن نور و استراحت چشم کمک کنند. عمل پلک زدن که به طور ناخودآگاه صورت می گیرد باعث پخش شدن اشک بر روی قرنیه شده و چشم ها را تازه و مرطوب نگه می دارد و کارکردشان را تسهیل می کند.وجود دو چشم در سر باعث می شود که ما دیدی 3بعدی از محیط اطراف خود داشته باشیم. از دیگر جنبه های مهم چشم ها رنگ آن ها است که تنوع آن بر روی عنبیه ی چشم باعث زیبایی چهره ی هر انسان شده و علاوه بر این به تمایز افراد بشر از یکدیگر کمک می کند.

 

چشم از اجزای دقیق و جالبی تشکیل شده است.یکی از اجزای مهم چشم ها ، عدسی است که خود از سلول تشکیل شده و نیاز به تغذیه دارد اما این سلول ها و نیز سلول های قرنیه شفاف بوده و هیچ کدری و مانعی بر سر راه نور ایجاد نمی کنند. عدسی توسط ماهیچه های مژکی ، ضخیم و نازک می شود و با تنظیم نور تصویر را به درستی روی پرده ی شبکیه می اندازد که این پرده دارای سلول های گیرنده ی بینایی است و این گیرنده ها حس نور را دریافت کرده و برای پردازش به مغز می فرستند. جالب است که بدانید تصاویر دنیای بیرون چشم به صورت وارونه بر روی شبکیه می افتد و بعدا توسط مغز چرخانده می شود! شش ماهیچه اطراف چشم قرار دارند که آن را با سرعت و ظرافت به اطراف می چرخاند طوری که می توانند هر دو چشم را هماهنگ با یکدیگر به صورت میلی متری حرکت دهند و اگر این دقت خارق العاده نبود ما هرگز قادر به تمرکز بر روی اجسام یا مطالعه نبودیم. در همان زمان اندکی که چشم حرکت می کند عدسی نیز خود را با اشیای دور و نزدیک تطابق می دهد.


 

این تنها بخش بسیار کوچکی از حقیقت چشم ها بود. همان طور که در اینجا دیدیم همه ی اجزای چشم هماهنگ با یکدیگر مشغول انجام وظایف مکمل خود هستند و هیچ کمکاری و یا کار اضافی و بیهوده ای انجام نمی دهند ؛ طراحی چشم ها هیچ شکی باقی نمی گذارد که این امر محصول آفرینش هوشمندانه ی خداوند ، خالق جهانیان است و هرگز نمی تواند حاصل تصادفات کورکورانه ی طبیعت باشد چرا که تمام اجزای آن باید در کنار هم وجود داشته باشند تا این عضو حیاتی بتواند به درستی کار کند و اگر حتی برای یک جزء آن مشکلی پیش آید نمی تواند وظیفه ی خود را انجام دهد ؛ بنابراین آفرینش چشم ها در جانداران هرگز نمی تواند به صورت تدریجی و تکاملی صورت گرفته باشد بلکه باید حاصل آفرینش ناگهانی خالقی حکیم باشد که از ابتدا از هدف خویش آگاه بوده و چشم ها را متناسب با عملکرد هر موجودی ، مختص ویژگی های او آفریده است ؛ و این همان چیزی است که افسانه ی تکامل از توضیحش درمانده است.

javidbadiran.mihanblog.com






برچسب ها : شکوه آفرینش  , دروغ داروین  , نقد تکامل  , خلقت چشم ها  , رد نظریه تکامل  , آفرینش حکیمانه خدا  , نظم و هماهنگی در طبیعت  ,