نمونه هایی از آفرینش: انفجار کامبرین


کامبرین شاهد رد تکامل

 

برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید و برای دانلود آن در صفحه ای که بعد از کلیک باز می شود با کلیک راست روی تصویر گزینه ی ذخیره ی تصویر (save picture ) را انتخاب کنید


بسم الله الرحمن الرحیم

نمونه هایی از آفرینش: انفجار کامبرین
قدیمی ترین لایه ی زمین که دارای فسیل های جانوران هستند کامبرین نام دارد که مربوط به حدود 550 میلیون سال پیش است. در این رویداد نخستین گونه های بی مهره پدیدار می شوند در حالی که پیش از آن ها تک سولی ها تنها حاکمان زمین بودند ؛ به همین دلیل به این رویداد که دریاها را به طور ناگهانی مملو از نخستین مخلوفات پیچیده ی زمین کرد «انفجار کامبرین» می گویند که از نمونه های آشکار آفرینش است.
در این زمان شاخه های اصلی جانوری به صورت ناگهانی آفریده شدند که بی مهره هایی با ساختار بسیار پیچیده و متمایز از یکدیگر شامل حلزون ها ، تریلوبیت ها ، اسفنج ها ،کرم ها ، ستاره دریایی ، عروس دریایی ، توتیای دریایی ، سخت پوستان دریایی و ... بودند که بقای انواع آن ها تا به امروز ادامه دارد. در بدن این موجودات ساختارهای پیچیده ای مانند چشم ، آبشش ، گردش خون و... درست همانند نمونه های امروزی وجود دارد که به طور کامل ، بی نقص و غیر تدریجی پدیدار شده اند درحالی که طبق فرضیه ی داروین ، تکامل گونه ها به انتخاب طبیعی در طول زمان نیاز دارد. این حقیقتی است که خود تکامل گرایان مجبور به اعتراف به آن شده اند و در مقابل آن پاسخی نداشته و تلاش می کنند از آن گذر کنند.
اگر بخواهیم یک مثال برای درک تنوع و پیچیدگی جانداران کامبرین ذکر کنیم می توان به چشم جانداری به نام تریلوبیت اشاره کرد که از تعداد زیادی ساختارهای کوچکی تشکیل می شده که هر یک دارای عدسی بودند. پیدایش ناگهانی چنین دستگاه بسیار پیچیده و بی نقصی به هیچ روی با تکامل تدریجی موجودات از نمونه های ابتدایی به پیچیده سازگار نیست بلکه به روشنی نشان می دهد که یک موجود عالم و دانا آن را متناسب با ساختار تریلوبیت ها به بهترین وجه طراحی کرده است. هم چنین  جالب است که بدانید همین ساختار در روزگار ما نیز وجود دارد؛ چشم بعضی حشرات مانند زنبورها از همان ساختار چشمی تریلوبیت ها برخوردار است و این وضعیت ادعای تکامل یعنی تغییر تدریجی حیات از شکل ابتدایی به پیچیده را باطل می کند.
چطور امکان دارد که این بی مهرگان پیچیده با ساختارهای بدنی متقارن و دقیق بدون سپری کردن تغییرات تکاملی و بدون هیچ جد مشترکی به طور کامل ، منظم و حساب شده ، ناگهان پدیدار شوند درحالی که اگر این موجودات حاصل تصادف و تکامل بودند باید قبل از آن ها میلیون ها گونه وجود داشت که دارای ساختارهایی ابتدایی ، ناقص و کاملا معیوب و پر اشکال بودند که از تصادفات کورکورانه ی طبیعت حاصل آمده بودند تا بر فرض ، طبق افسانه ی تکامل ، انتخاب طبیعی بتواند کارهای معجزه گونه ی خود را انجام دهد! چطور می شود بدون وجود دشمنان و شکارچیان سازوکارهای دفاعی کاملا مناسب ایجاد شود و جانداران همان چیزهایی را داشته باشند که بدان نیاز دارند. این امر جز با آفرینش خداوندی حکیم و دانا که از هدف خویش آگاه است حاصل نمی شود و حتی اگر تمام نشانه های ضد تکامل را کنار بگذاریم همین نشانه یعنی «انفجار کامبرین» برای رد تئوری داروین کافی است.


 






برچسب ها : انفجار کامبرین  , تریلوبیت  , ابطال فرضیه تکامل  , تقد تکامل داروین  , تکامل دروغ یا راست  , نشانه های آفرینش  , پیدایش بی مهرگان  , رد تکامل  ,