سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 111
کل بازدید : 1031406
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 3:31 ص

 

 لوح/سند 2030 کارخانه مزدورسازی

 

سند 2030 خیانت فرهنگی

 

ادامه مطلب...




برچسب ها : امام خامنه ای  , سند 2030  , خیانت فرهنگی  , تربیت کودک 2030  , وحشی‌های کراوات‌زده‌  , 2030 مزدور غرب  , پوستر سیاسی  ,


      

این کتاب‌ها را بخوانید تا هدایت را بهتر بشناسید

سه گانه‌ای که پرده از سوابق صادق هدایت برمی‌دارد/ توصیف‌های یک وطن پرست از هموطنانش: رجّاله، بی‌شرف، قالتاق، دزد، اراذل!

گروه فرهنگی رجانیوز: «اگر به او هم مثل نویسندهای که در زمان خودش قابل توجه بود نگاه می‌شد، اگر بعضی اندیشه‌ها مثل "نیست انگاری" در آثار هدایت تبلیغ نمی‌شد و اگر رادیو استعمارگر پیر سعی نمی‌کرد بعد از گذشت حدود 50 سال از مرگش او را دوباره احیاء کند، ما هرگز وارد این مقوله نمی‌شدیم، زیرا ارزش این کار را نداشت. وقت و زمانی که می‌تواند باعث تولید آثار خلاقه شود، حیف است صرف اینگونه کارها گردد.»

به گزارش رجانیوز، این جملات را محمدرضا سرشار گفته و حالا حکایت ما هم چنین چیزی است. نه تنها صادق هدایت که سردمداران جریان حامی او هم چندان وزنی ندارند که بخواهند وقت و انرژی جبهه فرهنگی انقلاب را بگیرند اما چه کنیم که هنوز هستند افرادی که از این نویسنده غرب پرست و هتاک تمجید می‌کنند و متاسفانه برخی هم تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند. البته برخی از این افراد بعد از اقدام غیرتمندانه سید علی موسوی گرمارودی در لعن کردن هدایت بخاطر توهین‌هایش به ائمه اطهار(ع)، تاختن بر این شاعر متعهد را هم چاشنی تعریف و تمجیدشان از هدایت کرده‌اند.
 
سوابق هدایت در دین ستزی و ایرانی گریزی به حدی است که می‌توان به اندازه چندین کتاب از آنها شاهد آورد و آنها را بعنوان گواهی از نحوه تفکرات او به مخاطبان ارائه کرد.
 
در این زمینه سه کتاب به قلم محمدرضا سرشار منتشر شده است که خواندن حتی یکی از آنها می‌تواند آبی را که سینه‌چاکان هدایت گل‌آلود کرده‌اند برای هر ایرانی منصفی شفاف و زلال کند. «راز شهرت صادق هدایت»، «حقیقت بوف کور» و «داش آکل؛ حواشی و تبعات» این سه کتاب است. این سه کتاب را کانون اندیشه جوان منتشر کرده است.
 
کتاب نقد صادق هدایتکتاب نقد صادق هدایتکتاب نقد صادق هدایت
 
محمدرضا سرشار انگیزه‌ای را که باعث شد تا «راز شهرت...» نوشته شود اینچنین شرح داده است: 
 
«سال 1383، از طرف رادیو BBC بعنوان صدمین سال تولد صادق هدایت اعلام شد.  بدنبال آن در داخل کشور جریان وسیعی از اهل قلم شبه روشنفکر، به این موضوع پرداخته و مقدمات برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم را آماده کردند.  در این سال شاید دهها میلیون کلمه درباره صادق هدایت به صورت کتاب، مطالبی در نشریات و یا گفتگو در رادیو BBC و... منتشر شد.»
 
این هیاهوی رسانه‌ای برای زنده کردن دوباره آثار هدایت باعث شد تا گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دست بکار شود و چهره واقعی او را به علاقه مندان ادبیات نشان دهد. این کتاب مقدمه مفصلی دارد که بیان می‌کند، چگونه ناگهان، یک نفر در کشوری چهره شده و به سرعت شهرتش جهانی می‌شود و اینکه با چه اهدافی این جریان به وجود می‌آید.
 
 
صادق هدایت ملعون
 
وای به حال مملکتی که من بزرگ‌ترین نویسنده‌اش باشم!

      

 

به گزارش مشرق ، صادق هدایت نویسنده مشهوری در ایران است و عمده شهرت آن نیز به خاطر کتاب «بوف کور» است. البته این نویسنده در خارج از ایران نیز کاملا شناخته شده است و متاسفانه در برخی از اوقات ادبیات ایران را کاملا با این نویسنده می‌شناسند.
با این حال مناقشه بر سر این نویسنده ایرانی زیاد است؛ از شیفتگانی که هیچ نقدی بر آثار این نویسنده را بر نمی‌تابند و عده‌ای دیگر همانند محمدرضا سرشار معتقدند هدایت یک نویسنده کاملا معمولی و حتی ضعیف است و بر اثر اتفاقاتی غیرمعمولی این چنین بزرگ! و مشهور شده است.
متن زیر بخشی از مصاحبه طولانی محمد رضا سرشار نویسنده و منتقد ادبی با ماهنامه تخصصی «فرهنگ عمومی» است که با عنوان «بازخوانی انتقادی ادبیات داستانی معاصر ایران» منتشر شده است.

** داستان‌های هدایت تقلیدی ناقص و دست و پا شکسته از داستان‌های غربی است

سئوال: اگر اجازه بفرمائید سؤالی را در مورد هدایت مطرح کنیم از آن جهت که شما به طور ویژه روی صادق هدایت کار کردید و می‌توان گفت چه در قالب کتاب و چه در هیئت بحث‌های شفاهی در قالب میزگرد و نقدهای شفاهی، گمان می‌کنم آثار اصلی هدایت را بطور مشخص نقادی کردید. معروف‌ترینش «حقیقت بوف کور» است که کتابی حجیم‌تر از خود کتاب هدایت است، هدایت از نظر ادبی و از نظر فکری چه جایگاهی دارد و اگر جوانان ما سراغ هدایت بروند چه آفاتی گریبانگر آنان خواهد شد؟ و اگر سراغ او نروند چه چیزی را از دست می‌دهند؟

محمدرضا سرشار: نویسندگان از دو جنبه قابل بررسی هستند: یکی از نظر زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند و در قیاس با همکاران خودشان؛ و یکی نسبت به ادبیات امروز و نویسندگان امروزی. هدایت در ارتباط با زمانه خودش که، اصلاً این شأن و جایگاهی را که امروزه برایش تبلیغ می‌شود، ندارد. من باب مثال، سعی کرده‌اند در همه چیز برای او سابقه پیشکسوتی جعل کنند. مثلاً به عنوان پدر داستان‌نویسی جدید معاصر. خوب اگر به ادعای خودتان جمالزاده پدر و آغازگر این نوع داستان هست، پس هدایت چیست؟ یک جریان که چند تا پدر نمی‌تواند داشته باشد! از قضا کار جمالزاده، بعضاً تلفیقی از قصه‌نویسی قدیم ایرانی با داستان‌نویسی امروز غربی است. در حالی که در مورد هدایت تقلیدی کاملاً ناقص و دست و پا شکسته از داستان غربی می‌شود. یعنی همان یک مقداری هم که -به تعبیر شما- امید به این بود که ما دوران گذاری را در ادبیات شروع کنیم و کم‌کم به یک ادبیات داستانی کاملاً بومی برسیم، برای همیشه از بین برد. برای اینکه هدایت با ادبیات داستانی گذشته ایران آشنایی نداشت. یعنی نسبت به ادبیات داستانی کهن ایران، بی‌سواد بود. همان‌طور که در ارتباط با زبان فارسی، حتی به عنوان یک فارسی‌زبان عامی هم نمی‌تواند درست بنویسد. یعنی نوشته‌های او پراز غلط های آشکار است.

** نویسنده‌ای که فارسی بلد نبود اما پدر داستان‌نویسی ایران بود

سئوال: یعنی این درست است که هدایت بلد نبوده فارسی بنویسد؟

محمدرضا سرشار: واقعاً هدایت فارسی‌اش فوق‌العاده ضعیف و غلط و ابتدایی است. یعنی اگر این متون او را یک دانش‌آموز دبیرستانی بدون ادعای نویسندگی می‌نوشت، بهتر از هدایت می‌نوشت. (اتفاقاً در گذشته دانش‌آموزان مدارس ما در زبان و ادبیات فارسی قوی بودند با بوستان و گلستان و دیگر متون کهن ادبی شروع می‌کردند. تا آنجا که یکی از تفاخرهایی که پدران ما نسبت به فرزندان خودشان می‌کردند در همین زمینه بود.) مشکل هدایت کم‌استعدادی او در خیلی چیزها است. در ریاضی و علوم تجربی که کاملاً ضعیف است. ضمن اینکه در علوم انسانی هم ما استعداد خاصی از او ندیده‌ایم. این حکایت زبان فارسی هدایت است. در داستان های کوتاه، شما صادق هدایت را مثلاً با صادق چوبک مقایسه کنید؛ که تقریباً برخی از کارهایشان هم‌زمان منتشر شده است. در این مقایسه چوبک قویتر از هدایت است با اینکه هر دو غرب‌زده و لامذهب هستند. کمی بعد، با اندک فاصله‌ای، آل‌احمد را داریم. در کارهای او داستان‌های کوتاه خیلی بهتری نسبت به داستان‌های کوتاه هدایت پیدا می‌شود.
بنابراین اگر بنا باشد به صرف اینکه نویسنده‌ای مثل هدایت با فاصله زمانی ده ساله از جمالزاده [اولین کار هدایت حدود ده سال بعد از اولین کار جمالزاده منتشر شد] به صرف اینکه داستان کوتاه و بلند ایرانی متأثر از غرب را، که با جمالزاده شروع شد، قدری غرب‌زده‌تر کرده است، برای او هم فضل پیشکسوتی و شأن پدری در این موضوع قائل شویم، طبیعتاً باید برای صادق چوبک هم فضل پیشکسوتی و پدری دیگری قائل شویم. برای آل احمد فضل پیشکسوتی دیگری. همین جور با هر نویسنده قدری متفاوتی، باید یک پدر برای ادبیات داستانی معاصر کشور جدید درست کنیم! درحالیکه نه عقلاً و نه در هیچ جای دنیای متمدن، این گونه نیست. لذا اینکه عده‌ای هدایت را پدر داستان‌نویسی جدید ایران می‌دانند، کاملاً نادرست و جعلی است.
یک وجه پیشکسوتی دیگر می‌خواستند برای او در مورد آغازکننده اهتمام به گردآوری فرهنگ و ادبیات عامیانه قائل شوند. که آن هم کذب محض است. سال‌ها قبل از هدایت ادبیات عامیانه ایران توسط غربی‌ها شروع شد. و حاصلش منتشر هم شده بود. یعنی کاری نبود که ایرانی‌ها شروع کرده باشند. بعد از غربی‌ها و همزمان با هدایت، کسی چون کوهی کرمانی هست که در این زمینه کار و آثاری منتشرکرده، که خیلی هم قابل توجه است. حالا اینکه بیایند بگویند صادق هدایت چون مثلاً در این کار از حروف فنوتیک استفاده کرده و آن دیگری نکرده بود پس فضل پیشکسوتی در این امر هم متعلق به او است که نمی‌شود! لذا این مورد هم کذب است. از همین موارد است که هر فضلی برای هدایت قائل شده‌اند دروغ است. اما اگر ترجمه آثار به زبان‌های دیگر ملاک باشد، سال 1316 «پیامبر» زین‌العابدین رهنما منتشر شده است. همان زمان، این اثر به زبان‌های فرانسه، عربی، انگلیسی در همان زمان ترجمه و چاپ شد. اتفاقاً چاپ اول این کتاب به زبان عربی در دمشق است. و این کتاب تا پیروزی انقلاب ده‌ها بار چاپ شد. در حالی که اولین اثر هدایت، بعد از مرگ او در سال 1332 (شانزده سال بعد)، آن هم تحت تأثیر عوامل کاملاً غیر ادبی، به زبان فرانسه چاپ شد. شما به لحاظ زبان، به لحاظ توصیف، به لحاظ ساختار و به لحاظ حجم این رمان را با «بوف کور» هدایت مقایسه کنید که مثلا یک داستان بلند 140 صفحه‌ای است. اصلاً توانایی این دو نویسنده در داستان‌نویسی، غیرقابل‌مقایسه است. در واقع می‌توان گفت به این لحاظ، زین العابدین رهنما در مقام استادی هدایت است. لذا این ادعا که او نسبت به نویسندگان همزمان خود، یک سروگردن یا بیشتر بلندتر است هم، درست نیست؛ و ادعایی بیش نیست! در واقع هدایت نویسنده‌ای است که شاید بتوان برای او تعبیر «نویسنده گلخانه‌ای» را به کار برد یعنی عناصر غیرادبی مختلفی جمع شدند تا هدایت را هدایت کنند. که اولین آن‌ها همان رادیو بی بی سی و دوستان او مینوی و فرزاد در این رادیوی استعماری بودند. این غرب‌زدگی روشنفکران و اهالی ادبیات ما هم باعث شد، که چون بی بی سی ازهدایت و آثار او تعریف کرده بود، یکدفعه به این فکر افتادند این کیست که ما تا حالا نشناختیمش؟! در خاطرات کسی مثل فرزانه هم هست؛ که می‌گوید: صبح روز بعد از انتشار موضوع از بی بی سی، ما راه افتادیم که ببینیم این صادق هدایت چه کسی است که تا آن روز متوجه او نشده بودیم!

** آثار هدایت فاقد ارزش خواندن است و به درد موزه‌ها می‌خورد

ادامه مطلب...




برچسب ها : محمدرضا سرشار  , صادق هدایت ملعون  , نقد آثار صادق هدایت  , بوف کور  , توهین هدایت به دین  , شبه روشنفکر  , کارهای مبتذل صادق هدایت  ,


      

مطلب پایین به نقل از پایگاه رسمی محمد رضا سرشار:
http://www.sarshar.org/
کتاب راز شهرت صادق هدایت توسط محمد رضا سرشار
خبرگزاری فارس: چاپ پنجم کتاب «راز شهرت صادق هدایت» توسط کانون اندیشه جوان منتشر شد.محمدرضا سرشار در کتاب «راز شهرت صادق هدایت» به بررسی علل و عوامل شهرت این نویسنده در یازده فصل پرداخته است. عناوین این فصول عبارتند از «مقدمه»، «شهرت مشکوک»، «سازو کار چهره‌سازی در دنیای امروز»، «چرا صادق هدایت»، «دورانهای سه‌گانه اندیشه‌ای هدایت»، «علل و موجبات توجه ویژه غربیان به صادق هدایت»،‌«کفر محض»، «غربزدگی و نفرت از ایران»، «نیست‌انگاری»، «عوامل بیرونی به شهرت رساننده هدایت» و «ختام کلام».
نویسنده در این کتاب با استفاده از آثاری که از طرف دوستداران و شیفتگان هدایت منتشر شده به واکاوی در علل این امر بپردازد و درباه علت این پژوهش می‌نویسد:
"از جمله مواردی که جامعه ما از دهه‌ها پیش نیاز به بازنگری جدی درباره آن دارد، یکی نیز صادق هدایت، و آراء، اندیشه‌ها، آثار و شان واقعی اجتماعی و ادبی اوست. یعنی نویسنده‌ای که با وجود حجم اندک آثار داستانی‌اش(یک رمانک حدودا یک‌صد و پنجاه صفحه‌ای، و نزدیک به سی‌و چهار داستان کوتاه) و کاسته شدن قابل توجه ارزش‌های ادبی و ابطال آشکار اغلب درون‌مایه‌های آثار و آرایش در طول زمان، بیش از همه نویسندگان از مشروطیت تا امروز ایران، مورد توجه جامعه شبه‌روشنفکری در داخل، و برخی روشنفکران خارجی قرار گرفته، و درباره او و آثارش، مقاله‌ها و کتاب‌های متعدد نوشته شده است. به گونه‌ای که حجم این نوشته‌ها دهها برابر حجم کل آثار خود اوست."
کتاب«راز شهرت صادق هدایت» توسط محمدرضا سرشار تالیف و کانون اندیشه جوان آن را در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 1800 تومان عرضه کرده است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : نقد صادق هدایت  , کتاب راز شهرت صادق هدایت  , محمدرضا سرشار  , توهین های صادق هدایت به ائمه  , صادق هدایت ملعون  , افکار صادق هدایت  ,


      

یا لطیف

موضوع بی حجابی از معضلاتی است که امروزه نمودهای آن را می‌توان به وفور در میان زنان و دختران جامعه مشاهده نمود. معضلی که اگرچه به یکی از آسیب‌های اجتماعی بدل شده اما در مقایسه با سایر این آسیب‌ها با تساهل بیشتری نسبت به آن برخورد می‌شود.

حجاب و ماهواره


 
هرچند پدیده‌ی بدحجابی موضوع جدیدی نیست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره حضور افرادی  هنجار شکن وبا پوشش نامناسب را در جامعه شاهد بوده ایم، اما گسترش این پدیده‌ی مذموم طی سال‌های اخیر و گرایش روز افزون جوانان به آن امری نگران کننده است که نیازمند ریشه یابی و برنامه ریزی برای ارائه‌ی راه کار‌های عملی از سوی نهادهای فرهنگی می‌باشد.
 
* دلایل سرمایه گذاری غرب بر روی شبکه‌های ماهواره ای
 
اگرچه بی حجابی علل گوناگونی دارد که هریک در جای خود نیازمند بررسی وتحلیل دقیق می‌باشند؛ اما مهمترین عاملی که در حال حاضر می‌توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه‌های ماهواره ای و برنامه‌های غیر اخلاقی این شبکه‌ها بر جوانان است که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب برای خنثی کردن آثار مسموم آن و طیف وسیع مخاطبین با سرعت سرسام آوری درحال دگرگون ساختن ساختار‌های ارزشی جامعه و القای فرهنگ برهنگی به جوانان است.
 
باز شدن پای ماهواره به خانه‌های ایرانیان به سال‌های دور و درازی برنمی گردد؛ با این حال در مقایسه ی  میزان استقبال مخاطبین از تلویزیون با سایر رسانه‌ها می‌توان دریافت که چرا دنیای غرب برای ترویج فرهنگ منحط و بی بند و بار خود بیش از هرچیز بر روی شبکه‌های ماهواره ای سرمایه گذاری می‌کند. عواملی همچون همگانی بودن و دسترسی آسان، ارسال سریع اطلاعات و تأثیر عمیق روانی برنامه‌های تلویزیونی موجب گردیده تا ماهواره به عنوان کاربردی‌ترین سلاح در جنگ نرم دنیای استکبار علیه ملیت‌ها و فرهنگ‌های بومی به کار گرفته شود؛ به طوری که این روزها می‌توان به روشنی آثار سلطه‌ی این شبکه‌ها را بر جامعه مشاهده نمود.
 
رواج مد گرایی و استفاده‌ی افراطی از لوازم آرایشی در میان بانوان از بارزترین نمود‌های تأثیر مخرب ماهواره بر جامعه است. علاوه براین عادی جلوه دادن روابط خارج از عرف زن و مرد و اشاعه‌ی بی عفتی از دیگر رسالت هایی است که برنامه ریزان این شبکه‌ها دنبال می‌کنند.
 
نباید فراموش کرد که گسترش قارچ گونه‌ی شبکه‌های فارسی زبان که با پخش کلیپ‌ها و سریال‌های غیر اخلاقی هدفی جز قطع ریشه‌های فرهنگی جامعه و تعرض به حریم خانواده‌ها را ندارند از برنامه ریزی‌های بلند مدت دشمنان دین و فرهنگ ایران اسلامی است.
 
* فعالیت شبانه روزی 74 شبکه ماهواره ای فقط برای تبلیغات مُد غربی
 
حجاب و ماهواره

ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , حجاب  , تهاجم فرهنگی  , تاثیر ماهواره بر حجاب  , برنامه های مخرب ماهواره  , ماهواره خوب یا بد  , عادی کردن بی حیایی  ,


      

0





      

دشمن با هر وسیله ای سعی در از بین بردن ارزشها واخلاقیات جوانان ما دارد.یکی از این ابزارها ماهواره ها می باشدکه در جهت ازبین بردن فرهنگ جامعه ما مورد استفاده قرار گرفته است.

دراین بخش سعی دارم شما را با شمه ای از فعالیتهای ضد فرهنگی دشمن دراین زمینه آشنا نمایم.

 

چگونگی تاثیر ماهواره بر هویت اجتماعی

 

در مورد تاثیر ماهواره ها باید پذیرفت که ماهواره ها فقط تاثیر گذارند وبه هیچ وجه مخاطب نمی تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد.بدین ترتیب آنچهاز این طیف انتقال می یابد فرهنگ،زبان،عادات وارزشهای کشورهای فرستنده این برنامه ها که عمدتا کشورهای توسعه یافته هستند می باشد.

موارد زیر را می توان از تاثیرات ماهواره ها بر روی مخاطب به حساب آورد:

 

ü      رشد روز افزون بی سوادی عمومی به جهت تماشای بی حد ومرز این برنامه ها وعدم تمرکز وتفکر نسبت به موضوعات ومطالب مختلف

ü      کاهش داد وستد های عاطفی،اجتماعی در روابط انسانها با یکدیگر

ü     حمله به دین به بهانه مبارزه با بدعت وخرافات

ü      اشاعه فحشا وبی بند وباری

ü      رنگ باختگی ارزشهای انسانی وباورهای مذهبی ونمادهای ملی ومیهنی

ü      ودر نتیجه سقوط فرهنگ وهویت اجتماعی

 

فرهنگ هدف اصلی دشمن

 

هدف دشمن در عرصه فرهنگ دگردیسی در بنیانهای ارزشی انقلاب اسلامی می باشد.در این رابطه دیوید کیو یکی از ماموران سازمان سیا به لحاظ اهمیت مقوله فرهنگ در تغییر جستارهای فرهنگی انقلاب ایران برای هرگونه تغییر ویا استحاله سیاسی می گوید:مهمترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است وما مصمم به آن هستیم. نیرمن، از اعضای ارشد سیا و کارشناس‌ جنگ روانی در عرصه بین‌المللی می گوید:هدف افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای، تغییر ماهیت و جوهره رژیمهای اسلامی است و در حقیقت، نتیجه تغییر این ماهیت و سرنگونی این رژیم، یکی است .

 

بنابراین باید این نکته را در نظر داشت که ماهواره ها به عنوان مهمترین ابزار در جهت براندازی نرم انجام وظیفه می نمایند.

 

کودکان ایرانی، قربانی اصلی رشد قارچ گونه ماهواره ها

 

ü     برنامه های ویژه کودکان در شبکه های ماهواره ای روزبروز در حال افزایش است.

ü      برخی از برنامه های بزرگسالان بطور عمد بصورت انیمیشن و فانتزی ساخته می شود تا کودکان را هم همراه خود کنند.

ü      برنامه های ویژه کودکان به مراتب بسیار حرفه ای تر هم ساخته شده و دوبله های حرفه ای هم دارند.

 

 

 

آشنایی با شبکه فارسی زبان فارسی وان

 

مالک فارسی وان یک صهیونیست پولدار به نام رابرت مرداک می باشدکه فقط محتوای بیش از 130 روزنامه او بیشتر حول محورهای روابط نامشروع جنسی،حوادث و ورزش می باشد.هدف مرداک چیست؟

 

ü     تغییر سبک زندگی مردم به شیوه دلخواه غرب

ü     ترویج فساد وبی بند وباری

ü     تغییر فرهنگ قومیتهای مختلف

ü     استحاله فرهنگی جوامع اسلامی

ü     و...

 

 فارسی وان برای نفوذ در خانواده های ایرانی فرهنگ ومذهب ایرانی را حذف نمی کندبرای همین از روشهای مکارانه ای استفاده می کند .مثلا در حین پخش برنامه های خود با هر محتوایی که باشد سر موقع اذان پخش می کند یا برای ایام مذهبی،شهادتها و ولادتهای ائمه برنامه مخصوص به این مراسمات را پخش می کند وبدین وسیله مخاطب را به سمت خود جلب وحساسیت او را از بین می برد.

 

ظاهر سازی

 

فارسی وان کارش را با نمایش سریالهای نه چندان به روز شروع کرد وبرای اینکه حداکثر مخاطب را جلب کند اعلام کرد این مجموعه ها را سانسور می کند.این در واقع بیشتر یک پز بود تا فارسی وان افراد خانواده را مجاب کند که دور هم بنشینند وبرنامه هایش را نگاه کنند اما حذف چند صحنه کذایی چه مشکلی را حل می کردوقتی در همه برنامه ها پوشش بازیگران،دیالوگها وروح حاکم بر داستان به مراتب زهرآلوده تر از همان صحنه کذایی بود؟

در فارسی وان همه چیز در نهایت به عشق وعاشقی ختم می شود.داستانهای به ظاهر جذاب ودیدنی ،مفاهیمی چون خیانت،جنایت وعدم تعهد به خانواده را تبلیغ می نمایند.اینها نمونه ای از اثرات فارسی وان است:

 

ü     تبدیل تدریجی مسائل حرام ومنفور به موضوعات مورد علاقه ودلخواه

ü     زیر سوال بردن ازدواج وایجاد شبهه وتردید مکرر درباره افرادی که به زعم آنها به اشتباه هنوز به ازدواج تن می دهند ویا به زندگی مشترک خود پایبندند

ü     روابط عاشقانه دختر وپسر جوان

ü     نمایش روابط خارج از چارچوبهای اخلاقی

ü     عدم وفاداری زنان ومردان متاهل به یکدیگر

ü     بی احترامی به والدین

ü     نمایش مکرر میگساری،

ü      مزخرفگوییهای هنگام مستی

ü     ابراز علاقههای شهوانی اغواکننده

ü      روابط نامتوازن سنی بین افراد دارای اختلاف سنی زیاد (پسر 18 ساله عاشق زن 47 ساله)

 

از دیگر برنامههای فارسیوان برنامهای است تحت عنوان Remote control (کنترل از راه دور)

 

ü     حاوی کلیپهای راک بوده و پیوسته این کلیپها تکرار میشود؛

ü     نکته قابل توجه این است که تا به امروز هیچ موسیقی ایرانی در این برنامه پخش نشده است

ü     در فضای این کلیپها، اغلب خشونت و آنارشیسم موج میزند،

ü      غالب خوانندگان این کلیپها نوجوانان هستند و میتوان بهصراحت گفت نام این قسمت، همان هدف اصلی فارسیوان یعنی کنترل از راه دور جوانان ایرانی است.

 

چرا مخاطب جلب میشود؟

ü     یکی از مهمترین ابزارهای فارسیوان، دوبله است

ü     مسئله بعدی ذائقه مخاطب ماست

ü     تمرکز فارسیوان روی سریال

ü     محور اصلی فیلم‎‎ها و سریال‎‎های فارسیوان، تبلیغ سبک زندگی غربی است؛ چیزی که باعث شده توجه مخاطبان دختر و پسر نوجوان و جوان به آن جلب شود

ü     این شبکه مجری ندارد و میان برنامههایش موزیک و تبلیغات است، خبر نیز پخش نمیکند،

ü     علت دیگر جذابیت فارسیوان، دنبالهدار بودن برنامه‎‎ها بهصورت هر شب است. این برنامه‎‎ها مخاطب را رها نمیکند، خاصیت دراماتیک، عشقی و کمدی این سریال‎‎ها باعث شده تا مخاطب عام بهخصوص مخاطب غیرسیاسی که خسته از کار روزانه بهدنبال رسانهای غیرخبری و غیرسیاسی و غیرجدی بهدنبال پر کردن اوقات استراحت خود است، بر روی این کانال‎‎ها متمرکز شود.

 

 

در آینده، سریالهای مشابه سریالهای کنونی از شبکه فارسیوان پخش خواهد شد و روند کنونی استمرار خواهد داشت. اگر در زمان برنامهها و فحوای آنها تأمل و تدبر کنیم می بینیم که این شبکه، حلقه مفقوده حمله رسانهای غرب و در رأس آن صهیونیسم پلید علیه ایران اسلامی است؛ آن هم با هدف منفعل و منحرفکردن جوان ایرانی که در ادامه همان سناریوی از پیش طراحی شدهای است که سالها پیش رهبر معظم انقلاب از آن بهعنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی یاد کردند. امروز بیش از هر روزی نمونههای بارز این تفکر شیطانی را احساس میکنیم. همه اینها تهدید است بهجای اینکه خود را به تغافل بزنیم، بهتر است؛ تا دیر نشده اقدامات فرهنگی مؤثر از قبیل تأسیس شبکههای ویژه پخش فیلم، آموزشهای رسانهای استفاده بهینه از ماهواره، فراهم کردن شرایط ازدواج سهل و آموزش روابط پیش از ازدواج و ... را در دستور کار برنامه برنامه هایمان قرار دهیم و از تهاجم نرم علیه انقلاب اسلامی که از حمله نظامی و تحریم اقتصادی کنونی پیچیدهتر و فرسایشی تر است جلوگیری کنیم. خانواده ایرانی مقدس است.


مسئولین فرهنگی خصوصا دولت یازدهم ، باید باور کنند این یک جنگ تمام عیار است.

 

منبع:http://rahrovane2.blogfa.com






برچسب ها : جنگ نرم  , ماهواره  , تهاجم فرهنگی  , ابتذال  , خانواده  ,

      

 

 

این اهداف را از زبان خود آنان بشنویم :

در پُروتکل اندیشمندان یهود آمده است : ما باید کارى کنیم که اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید. فروید از ماست وبزودى روابط جنسى زن و مرد چنان آشکارا و بر ملاء انجام مى شود که در نظر جوان ، دیگر هیچ چیز مقدسى مفهوم نداشته باشد. پیوسته همت و هدف او اشباع غرائز شهویش گردد در آن صورت است که اخلاق فرو مى ریزد.
فرانتس فانون که از طرف فرانسه مدیر بخشى از روانکاوى یکى از بیمارستانهاى الجزایر بود مى گوید:
مسئولین ادارى فرانسوى که در الجزایر ماموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند ، تمام شکلهاى زندگى را که ممکن است از نزدیک یا دور، واقعیت و اصالت ملى را به مردم نشان دهند، تجزیه کرده از هم بدرند.
(حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر تمرکز داده آنرا به منزله علامت اصالت ملّى و وضع خاص زن الجزایرى تلقّى کردند) آنگاه مى گوید: موضع گیرى آنچنانى نتیجه الهامى تصادفى نیست بلکه بعد از تجزیه و تحلیل هاى جامعه شناسان و مردم شناسان بود که متخصصین باصطلاح مسائل بومى و مسئولین ادارات عمومى کار خود را هماهنگ ساختند در بادى امر این روش تمسکى است ساده و روشن به ضرب المثل قدیمى که مى گوید: زنها را در دست بگیریم همه چیز بدنبال آن خواهد آمد.
کشفیات جدید جامعه شناسان فقط کارى که کرده اینست که به این فرمول قدیمى روش خالص علمى بخشیده است . وى حضور مختلط مردان با خانواده خود در مجالس جشن یا ازادواج با دختران فرانسه را از شیوه هاى انتقال فرهنگ فرانسه به خانواده هاى الجزایرى ذکر مى کند،

بنا بر این اعترافات ، مى توان اهداف استعمار را بطور خلاصه چنین ذکر نمود.

1) تحقیر فرهنگى کشورهاى جهان سوم و تحمیل فرهنگ مبتذل غرب .
2) صدور فرهنگ تجدد و مصرف بجاى تعلیم مبانى تکنولوژى و علوم .
3) ایجاد جمود فکرى در اثر اشتغال به کامجوئى .
4) تهیه بازار مصرف کالاهاى تولیدى و در یک کلمه استعمار اقتصادى .
5) زمینه سازى براى تسلط سیاسى از طریق سلطه فرهنگى .
6) جلوگیرى از تحرک و هر گونه مبارزه علیه منافع استکبار و در یک کلمه تسلط همه جانبه بر جهان و منابع اقتصادى آن.

شیوه هاى استعمار در انتشار فساد

استکبار جهانى از شیوه هاى ذیل براى اهداف شوم خود استفاده مى کند:

1) تضعیف مکاتب صحیح و سست کردن عقائد:

باابراز فرضیه هاى بظاهر علمى نظیر فرضیه هاى فروید یا بوجود آوردن مذهب مثل بهائیت مبانى فکرى فساد را مستحکم نماید. با دقّت در تاریخ علوم وادیان بخوبى مى توان دریافت که برخى از فرضیه هاى بظاهر علمى یا اندیشه هاى مذهبى باطل ریشه استعمارى دارد سعى در جا انداختن فرهنگ لذّت و فراموشى هدفهاى متعالى از این اقدامات است .

2) هدایت و تفسیر تاریخ و علوم و حتّى مذهب در جهت منافع خویش :

همفر جاسوس انگلیسى مى گوید: باید ثابت کنیم که پوشیدگى زن از دوران بنى عباس متداول گشته و مطلقا سنّت اسلام نیست .
مردم همسران پیامبر را بدون حجاب دیده اند... پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعى از میان رفت وظیفه ماموران ما آنست که جوانان را به عشق بازى و روابط جنسى با زنان غیر مسلمان سوق دهند و کاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.
مى بینیم که تاریخ و احکام اسلامى خود را نیز باید از جاسوسان انگلیسى بیاموزیم و آنان براى ما باید مطالب را اثبات نمایند و شیوه زندگیمان را بیان نمایند.

3) مخلوط کردن فرهنگ محلى با فرهنگ فساد:

در ترویج فساد براى هر کشور بفراخور حال آن برنامه ریزى مى کنند. لذا مى بینیم از نظر پوشش در بعضى از کشورها تنها سرو گردن زن نمایان است ، در برخى دیگر سروگردن با مقنعه پوشیده امّا دامنهاى رنگى جذاب با پاهاى برهنه و بدون جوراب وناخنهاى لاک زده تحریک صورت مى گیرد.
امّا در هند شکم زنان نمایان است اگر چه بقیه اندام آنان پوشیده است ، یا از مراسم مختلف براى این مقصد شوم استفاده مى گردد. مثلا در ایران از مراسم عروسى در برخى دیگر کشورها از جشن گندم براى اختلاط زن و مرد استفاده مى شود.

4) طرح شعارهاى عوام پسندانه بطور مثال :

مى گویند: دلت پاک باد حجاب یک امر ظاهرى است در حالى که پاکى دل تنها با داشتن حجاب میّسر است .
یا مى گویند: دیگر جامعه عوض شده است جامعه امروز اینگونه مى پسندد ولى ما نباید تحت تاثیر محیط باشیم بلکه باید بر محیط تاثیر بگذاریم در زمستان همه جا سرما هست اما باید خود را از سرماخوردگى حفظ کنیم .

5) القاء فرهنگ و مطالب غرب در تمام برنامه هاى :

صوتى ، تصویرى ، فلیم هاى سینمائى ، تئاترها مجلات و روزنامه ها و کتب منتشر شده خود با استفاده از تکنیکهاى روانشناسى و روانکاوى ، گفته مى شود تنها در تهیه برنامه هاى رادیوئى اسرائیل 40 متخصص روانشناس شرکت داشته تا مطالب به شنونده القاء گردد.

6) طرّاحى و تولید لباس و کفشهاى تحریک آمیز ارزان قیمت :

تا مردم براى خرید به آنها روآورده و کم کم بطور ناخودآگاه الگوى مصرف عادى جامعه گردد، بنظر شما آیا کفشهاى صدادار که توجه دیگران را جلب مى کند بدون طراحى استکبار تولید مى گردد؟
آیا جورابهاى نازک با این فراوانى و با مدلهاى مختلف بدون برنامه ریزى قبلى تولید و توزیع مى گردد؟

7) ترویج مُد گرائى بصورت مستقیم و غیر مستقیم .

8) قالب کردن تجدد بجاى تمدن ، فساد بجاى علم ، شهوترانى بجاى پژوهش .

9) ایجاد خانه هاى فرهنگ ، رفت و آمد به کشورهاى فاسد، وحتى از روابط تجارى در اشاعه فساد استفاده مى شود.

10) فراهم آوردن امکان تحصیلات عالیه براى جوانان :

با توجّه به محدودیت آن در کشورهاى سوم ، جهت غرب یا شرق زدگى آنان و باصطلاح تربیت مزدوران محلّى اشاعه دهنده فرهنگ مبتذل غرب بوسیله تعلیم دانش البته این اقدامات معمولا بصورت تدریجى انجام مى شود بطورى که کم کم لباس مورد نظر آنان عادى شده و حتى نسل بعد نمى داند که آداب و پوشش نیاکانش به چه صورت بوده است ، زیرا حساسیّت ها بتدریج از بین مى رود و با عادى شدن یک انحراف ، درمان آن نیز مشکل تر مى شود.
بطور مثال ابتداء چادر حذف مى گردد و بعد مقنعه ها تبدیل به روسرى مى گردد، کم کم مانتوها تنگ یا کوتاه شده آنگاه جوراب جاى شلوار مى گیرد و جورابها هر روز نازکتر مى شود و... باشد که با هوشیارى ترفندهاى دشمن را شناخته و با آن به مقابله برخیزیم . واصالت فرهنگى فکرى و مذهبى خویش را پاس داریم و دشمن را از نفوذ و سلطه ناامید نمائیم .

منبع:http://borgaeh.blogfa.com/

 






برچسب ها : حجاب  , عفاف  , استعمار  , فساد  , مد  ,

      

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گیمر جهانی در حالی که از سوی تروریستها به سمت او شلیک می شود عباراتی قرآنی "یا ایها الکافر" (تداعی آیه اول سوره کافرون) را می شنود به این عبارات شرطی شده و اینگونه در ذهن او نقش می بندد که جمعی که از این عبارات  استفاده می کنند فارغ از موقعیت جغرافیایی، همگی تروریست هستند. تروریستهایی که مثل بسیاری از بازیها صورتهای خود را با چفیه پوشانده اند.



بازی رایانه ای و جنگ نرم

 

«عملیات‌های جهانی: تکاور لیبی» (Global Ops:Commando Libya) بازی  اکشن  سوم شخص است که  توسط bitComposer و Spectral  عرضه شده، موضوع بازی متعلق به چهل سال گذشته است اما با محتوا و درون مایه‌ای  نوین ارائه گشته است.  این بازی با موتور قدرتمند آنریل انجین (Unreal Engine) ساخته شده اما دارای گرافیک بسیار خوبی نیست و در قد و قواره بازی های سال 2011 نمی گنجد شاید علت تعجیل در عرضه بازی به منظور هم زمانی با بیداری اسلامی منطقه  و انقلاب مردم لیبی  باشد.

داستان بازی درباره سقوط بمب‌افکن بی 52 جی (B52-G) آمریکایی در 21 ژانویه 1968  است که به علت حادثه در آبهای یخ زده قطب شمال  در نزدیکی پایگاه هوایی تول سقوط می‌کند. پس از تجسس مشخص می‌شود که یکی از چهار  بمب موجود در بمب افکن مفقود شده و بررسی سازمان سیا نشان می دهد که بمب چهارم توسط یک دلال سلاح روسی “یبی‌وادنکو” ( Yebievdenko) سرقت شده و قرار است به تروریستهای لیبیایی فروحته شود اینک آمریکا نگران است که مبادا به خاطر دخالت آمریکا در لیبی علیه آمریکا استفاده شود. شما در نقش نیروی ویژه آمریکایی از گریلند تا آفریقا عملیات انجام می دهید  و مانع این اقدام می شوید.

در این بازی سعی شده با استفاده از روش  افکار تحریف شده خطر جنگ هسته ای به علت مسلح شدن گروهها تروریستی گوشزد شود و از سوی دیگر مجهز بودن برخی از  کشورها به سلاح اتمی با تمام وقایع روی داده امری پذیرفته شده و غیر قابل اجتناب تلقی گردد ضمن آنکه خطر گروهها و تشکل های اسلامی به صورت ویژه برجسته سازی شود.

افکار تحریف شده :


دررسانه هایی چون بازی های رایانه ای سعی می شود با استفاده از روش افکار تحریف شده با ترکیب  واقعیت  با دروغ و فریب، موضوع تبلیغات را در نظر مخاطب، حقیقت جلوه داده شود. در این بازی هم تلاش شده با مقدمه ای واقعی افکار مخاطبین به سمت اهداف از پیش تعین شده سوق داده شود. چرا که داستان ابتدایی بازی مبتنی بر یک واقعه تاریخی است.

در روز 21 ژانویه 1968، به خاطر آتش سوزی در کابین هواپیما، بمب افکن بی – 52   بر فراز گرینلند (جزیره ای خودمختار متعلق به دانمارک ) در منطقه پوشیده از یخ خلیج نورت استار در نزدیکی پایگاه هوائی تیول (شرقی‌ترین پایگاه نیروی هوایی آمریکا)  سقوط کرد.
در اثر سقوط هواپیما، 122 هزار و 500 لیتر سوخت جت موجود در این هواپیما و مواد منفجره موجود در آن  منفجر شد؛  و در اثر این انفجار، مواد هسته‌ای مضری از قبیل پلوتونیوم، اورانیوم و تریتیوم، همراه با لاشه هواپیما، در محوطه‌ای به مدت 20 دقیقه سوختند. گرمای این آتش باعث شد یخ منطقه آب شود؛ منطقه مورد نظر بعدا در حالی که هنوز گرد و غبارهای هسته‌ای را در خود داشت، به حالت جامد درآمد.

برای مقابله با اثرات مضر این سانحه، یک اقدام پاکسازی گسترده موسوم به «پروژه ذوب یخ» با مشارکت بیش از 700 نفر آغاز شد؛ با اینکه شرایط برای کار تقریبا غیر ممکن بود. عملیات پاکسازی تا پایان ماه فوریه در شرایط کاملا تاریک انجام می‌شد، سرعت وزش باد نزدیک به 137 کیلومتر در ساعت بود، دمای هوا 28 تا 70 درجه زیر صفر بود و کارگران موظف شده بودند تا پیش از آغاز گرمای بهار عملیات اکتشاف را به پایان برسانند. در هر حال   ظرف مدت 8 ماه از آغاز این سانحه نزذیک به 10 هزار و 500 تن از برفها و یخهای آلوده در بشکه‌هایی جمع‌آوری و برای انجام اقدامات دفعی به آمریکا فرستاده شدند. قرار شد بر اساس این نظر که حجم بالای آب می‌تواند میزان مواد هسته‌ای را رقیق کند و به سطحی ایمن برساند، با باقیمانده ضایعات کاری نداشته باشند.
پنتاگون اعلام کرد که هر چهار سلاح هسته ای “نابود” شده اند. اما اسناد طبقه بندی شده‌ای که تحت برنامه “قانون آزادی اطلاعات آمریکا” در اختیار بی.بی.سی قرار گرفته است
این اسناد  روشن می‌ کند که بازرسان که ظرف هفته های پس از حادثه قطعات را کنار هم قرار دادند متوجه شدند که در این قطعات فقط می‌توان سه سلاح را یافت!

ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , بازی رایانه  , نقد بازی تکاور لیبی  , بازی ها و جنگ نرم  , اسلام هراسی در بازی ها  , بازی ضد اسلام  , بازی و شستشوی مغزی  ,


      

بهره برداری های سیاسی و نژاد پرستانه از بازی های رایانه ای و محصولات سرگرم کننده حربه جدیدی نیست و همواره این روش در راستای تهاجم فرهنگی به باور های مسلمانان و به ویژه ایرانیان مورد استفاده بوده است.اما نکته مهم است این است که آیا جوانان ایرانی و یا مسلمانان دیگر کشور ها که تا پیش از این، از انجام این بازی لذت می برده اند حاضر هستند که این بازی را تحریم کنند و یا اینکه به تخریب مساجد ادامه خواهند داد؟!؟

به گزارش گروه فرهنگ «نیمروز» ، پس از ورود نسل تلفن های همراه آیفون، بازی انگری بردز و یا پرندگان خشمگین، در سال 2009 توسط شرکت رویو تولید و توسط شرکت چیلینگو به بازار عرضه شد که در اواخر سال 2010 ،شرکت رویوی خود به صورت مستقل تولید و توزیع بازی را بر عهده گرفته است.

این بازی پس از مدت اندکی توانست که در میان کاربران موبایل محبوبیت فوق العادی ای کسب کند و پس از آن نسخه آنلاین این بازی و نسخه مخصوص کامپیوترهای خانگی نیز وارد بازار شد. و امروز کمتر گیموری است که با این بازی ساده و جذاب ناآشنا باشد.

انگری بردز چیست؟

داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید که تخم مرغهای شما توسط چند خوک بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود که شامل انواع پرنده می‌شود برای آزاد کردن تخم مرغهای خود و از بین بردن این حیوانات بد جنس به آنها حمله می‌کنید. هر چقدر که شما بتوانید با تعداد کمتری پرتاب ،خوکها را از بین ببرید دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره های بیشتری خواهید بود که به ارتقاء امتیاز و رتبه شما در بین دوستان خود کمک فراوانی خواهد کرد. برای این کار ،شما باید با استفاده از منجنیق ،پرندگان خود را به سوی ساختمان‌های نامتعادل خوک ها پرتاب کنید تا بتوانید تخم مرغهای دزدیده شده خود را پس بگیرید.

محوبیت این بازی به حدی است که میکائیل هد رئیس اجرایی شرکت سازنده این بازی در گفتگو با مجله سرگرمی ورایتی گفت که این شرکت و چندین شرکت هالیوودی در حال مذاکره هستند تا این بازی به یک داستان سینمایی بدل شود  و البته  تریلر شبیه سازی شده سینمایی آن که خود شرکت فنلاندی آنرا تولید کرده است در یوتیوب بیش از 5 میلیون بازدید داشته است.

تخریب مساجد؛ هدف جدید پرندگان خشمگین

این پایان اپیدمی چرندگان خشمگین نیست و خبر نخستین پارک بازی کودکان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار “انگری بردز”( Angry Birds) در فنلاند، نشان دهنده محوبیت روزافزون این پرندگان بد اخلاق است!

ادامه مطلب...




برچسب ها : تخریب مساجد  , پرندگان خشمگین  , انگری بردز  , Angry Birds  ,


      
   1   2   3      >