سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 267
بازدید دیروز : 297
کل بازدید : 1032608
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 3:3 ع

یا لطیف

بازی های رایانه ای و جنگ نرمهدف، تنها آخر کار و اخر بازی نیست؛ بلکه هدف در حین بازی به شما القا می‏شود و خشونت، ترس، وحشت، مسائل جنسی و هرزگی در زمان بازی بر نا خود آگاه انسان که به شدت فعال است، تأثیر مستقیم می‏گذارد و بازیکن را به طرف مطلوب خود سوق می‏دهد.

 

 

به نقل از: وعده صادق

بازی‏های رایانه‌ای، ابزار قدرت نرم

بازی‏ها به ابزارهای رسانه‌ای بسیار تأثیرگذاری تبدیل شده‌اند و به دلیل ویژگی‏های خاص، توانایی فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار را در جوامع گوناگون دارند. این ابزار رسانه‌ای، فرصتی جدید را در دست نیروهای نظام غربی، به ویژه آمریکا قرار داده تا به وسیلة آن به توجیه دو دهه عملکرد خود در جهان بپردازد و اذهان جامعه جهانی را به سمت توجیه افکار خود، سوق دهند.

امروز استکبار جهانی، دنیای اسلام را صریحاً تهدید می‏‏کند و سخن از جنگ صلیبی می‏‏گوید و شبکه استکباری صهیونیست و سازمان‏های جاسوسی آمریکا و انگلیس در همه دنیای اسلام، سرگرم فتنه انگیزی‌اند و هزار‏ها فیلم سینمایی و بازی رایانه‌ای و امثال آن را با هدف زشت نمایاندن چهره اسلام و مسلمین، تولید و روانه بازارها می‏‏کنند.

باندهای بین المللی زر و زور که برای تسلط بر منافع ملت‌ها، سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده بودند، اکنون برای نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهدافشان، در پی تشکیل «ناتوی فرهنگی» هستند؛ تا با استفاده از امکانات زنجیره ای متنوع و بسیار گسترده رسانه‌ای، سررشته تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت‌ها را به دست بگیرند که باید هشیارانه این مسئله را زیر نظر داشت.1

تاریخچه شکل گرفتن اولین بازی‏های رایانه ای:

تولید بازی‏های رایانه‌ای دنیا به سال 1962م. باز می‏‏گردد؛ زمانی که استیفن راسل، یکی از دانشجویان دانشگاه MIT، اولین بازی رایانه‌ای را با نام جنگ فضایی نوشت. این بازی بر روی رایانه‌ای به نام PDP1 -که اندازه‌ای در حدود یک اتومبیل داشت- اجرا می‏‏شد. داستان بازی، همان جنگ سفینه‏ها بود و شما باید سفینه طرف مقابل را نابود می‏‏کردید. بعد از آن، شرکت آتاری در سال 1973م. بازی پونگ را ساخت که یک بازی ساده و متشکل از تعدادی مستطیل سیاه و سفید بود که چندان خلاقیتی در آن وجود نداشت؛ اما آغاز بازی‏های رایانه‌ای در ایران (1360)، با بازی‏های آتاری شروع شد.

بازی‌های رایانه‌ای، مربیان نسل فردا

در ایالات متحده، این بازی‏ها بر طیف گسترده ای از اجتماع - از هر سن، شغل یا جنسیتی - تأثیر می‏‏گذارند. بنابراین، حتماً باید تأثیر واقعی بازی‏ها بر ذهن و رفتار مردم را درک کنیم؛ تا بفهمیم که آنها چطور بر برداشت ما از دنیای اطرافمان، تأثیر می‏‏گذارند و چه تفاوتی با دیگر رسانه‏ها دارند.اهمیت جوانان به عنوان بخشی از اجتماع در خاورمیانه امروزی، روز به روز بیشتر می‏‏شود.

از این رو، طرح این سوال اهمیت دارد که جوان‌ها در هر منطقه با کدام بازی‏های کامپیوتری بازی می‏‏کنند و هویت شخصیت‏های اصلی این بازی‏ها چطور شکل گرفته است؛ زیرا این موضوع به نوعی به معنای خودِ مجازی بازیکن است. وقتی بحث هویت اسلامی یا عربی در بازی‏های ویدیویی مطرح می‏‏شود، باید بازی‏های منطقه خاورمیانه و قهرمان‏ها و نمونه‏هایی از نقش‏هایی را که این بازی‏ها به بازیکن ارائه می‏‏دهند، بررسی کنیم؛ اما از آن جا که اغلب بازی‏های موجود در بازارهای خاورمیانه، در کشورهای خارجی مانند - آمریکا و اروپا - ساخته شده‌اند، طرح سؤال زیر نیز مهم است: شخصیت‏های مسلمان یا عرب به چه صورت در بازی‏های غربی به تصویر کشیده می‏‏شوند؟

در این میان، بازی‏های ویدیویی رابطه متقابلی با اجتماع دارند و بازیکن همان قدر که مصرف کننده محسوب می‏‏شود، اجراکننده نیز هست و این گونه است که تجربه بازی از فردی به فرد دیگر تغییر می‏‏کند.متأسفانه، خشونت در بازی‌های رایانه‌ای، یکی از موضوعاتی است که بحث‏ها و نگرانی‏های بی‌شماری را دامن زده است. والدین، معلمان و سیاست مداران با خشونت و نمایش خون و خون‌ریزی در بازی مخالفند.

ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , بازی های رایانه ای  , تهاجم فرهنگی  , ترویج خشونت  , ترویج بی بندوباری  , مضرات بازی های رایانه ای  ,


      

بازی های رایانه ای و جنگ نرم
گرداب- گاهی اوقات می توان به سوژه های مطرح شده در بازی های رایانه ای به عنوان سندی از پیشگویی های غرب (نقشه های غرب) برای آینده جهان نگریست و با تحلیل داستان آن ها، برخی از رویدادهای جهان را تحلیل کرد. به عنوان نمونه می توان به پیش بینی هایی که آمریکا برای آینده جهان در بازی "Home Front" داشت، اشاره کرد که در آن به مواردی همچون بحران انرژی در غرب، افول قدرت آمریکا در آینده نزدیک، تبدیل کره شمالی به ابرقدرت جهانی و ایجاد بحران در یک کشور اسلامی اشاره ای مستقیم می شود.

البته پیش بینی این بازی به ایجاد تنش و آشوب در کشور عراق اشاره داشت، اما به علت وقوع رخدادهای پیش بینی نشده ای همچون بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و تغییر حکومت مصر، این پیش بینی درست از کار در نیامد و موجب شد تا غرب، به سراغ پروژه دیگری که سال ها پیش در بازی دیگری طرح آن را پی ریزی کرده بود، برود. برنامه ای که در آن "اسد" را محور شرارت و عامل نا امنی در خاورمیانه معرفی می کرد. حتما می پرسید که در کدام بازی چنین پروژه ای مطرح شده بود؟

برای یافتن پاسخ، باید نگاهی ریزبینانه به یکی از بازی های که در سال 1386 (2007) به بازارهای جهانی عرضه شد بیندازیم.

در سال 1386 بازی ای با نام "Call of Duty 4: Modern Warfare" به بازار عرضه شد که در آن طرح فشار به اسد و معرفی او به عنوان "عامل ایجاد تنش در منطقه" به صراحت مطرح شده بود. طبق داستان بازی، گروهی کودتاچی به فرماندهی فردی به نام "خالد الاسد"، رئیس جمهور کشور فلسطین، "یاسر الفلانی" را دستگیر کرده و او را اعدام می کند!
بازی های رایانه ای و جنگ نرم

پیش از بررسی داستان بازی، بهتر است ابتدا نگاهی موشکافانه به این اسامی داشته باشیم و آن ها را از جهات مختلف مورد تحلیل قرار دهیم:

خالد الاسد که در این بازی به عنوان یاغی و کودتاچی معرفی می شود، در واقع می تواند نمادی از "حافظ اسد"، رئیس جمهور پیشین سوریه باشد. دلیل این موضوع را هم می توان در نام و ملیت رئیس جمهوری که اسد در بازی علیه او کودتا کرده یافت. همچنین با مطالعه بیوگرافی حافظ اسد متوجه خواهید شد که او با کودتا علیه رئیس جمهور قبلی سوریه، نورالدین الاتاسی توانسته بود حکومت را در این کشور به دست بگیرد.

بازی های رایانه ای و جنگ نرم

از طرفی پرچمی که در بازی به الاسد نسبت داده می شود شباهت بسیار زیادی به پرچم اخوان المسلمین دارد. این موضوع اشاره ای واضح به مسلمان بودن الاسد و ارتباط این گروه تروریستی با مذهب اسلام دارد!
بازی های رایانه ای و جنگ نرم


یاسر الفلانی؛ در سایت callofduty.wikia.com در کنار ملیت این فرد پرچم فلسطین قرار داده شده است. با این حساب می توان او را نمادی از یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین دانست. حال این سوال مطرح است که این دو شخصیت، در واقعیت چه رابطه ای با یکدیگر داشته اند؟ آیا واقعا رابطه آن ها چیزی شبیه به رابطه ترسیم شده در این بازی بوده است؟

سایت خبر آنلاین درمورد رابطه حافظ اسد و یاسر عرفات این طور نوشته که:
ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , بازی های رایانه ای  , تهاجم فرهنگی  , نقد بازی  , لایه های پنهان بازی ها  , حافظ اسد  , یاسر عرفات  , Call of Duty 4  , پشت پرده بازی  ,


      

نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر

حجاب

بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره)

اشاره:

فرهنگ از مسائل استراتژیک نظام و جوهره انقلاب اسلامی است که اگر صدمه ببیند و یا در استحاله فرهنگی به انحراف کشیده شود، به صورت ناخودآگاه کشور را به جایی خواهد برد که در طراحی دشمن پنجاه سال یا صد سال زمان برای آن در نظر گرفته شده است. مسئله حجاب و عفاف از مقوله های راهبردی فرهنگ اسلامی است که دشمنان روی آن سرمایه گذاری کرده و خودی ها توجه کافی به آن نداشته اند؛
گاهی بحث حجاب و عفاف مطرح شده، ولی عزم جدی برای مقابله با بدحجابی در عرصه فرهنگ و اجرا وجود نداشته است نگارنده که در این زمینه مقالات بسیاری را در این ماهنامه به خوانندگان ارائه داده است، در سال 89 نیز که بحث حجاب و عفاف بار دیگر مطرح و با چالش هایی از سوی برخی مسئولان روبه رو شد. بر آن شد تا مباحث مطرح شده طی یک سال را از زاویه های مختلف بررسی کند و با جمع آوری اسناد و مستندات آن، مجموعه ای را تدوین کند و در اختیارخوانندگان قرار دهد. این مجموعه به صورت یک کتاب عرضه می شود که هم گزارشی است برای امروز و فردا و محاجه فرهنگی با کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و هم ارائه یک راهکار و روشنگری در فضای کشور برای امروز و آینده است.

سیاست اندلسی کردن کشور

پس از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمنان انقلاب اسلامی حوزه اندیشه، ایمان و اخلاق را هدف گرفتند. رهبر معظم در بیست سال گذشته همواره در مورد تهاجم فرهنگی یا ناتوی فرهنگی که اخیراً عنوان جنگ نرم به آن داده شده است، هشدار داده اند.
سیاست اندلسی کردن کشور( به تعبیر معظم له) یعنی تهاجم علیه اسلام و مسلمین با ابزار اباحه گری، ترویج فساد و ابتذال و کشف حجاب و استفاده ابزاری از برخی زنان و دختران، همواره در دستور کار استعمار و استکبار بوده و ایشان آن را ویرانگرتر از تهاجم نظامی می دانند.
از همان آغاز که پای غربی ها به مشرق زمین و کشورهای اسلامی باز شد، به منظور تسخیر کشورهای اسلامی و غارت منابع مسلمین و سلطه برآنها، تحمیل فرهنگ غربی و بی بند وباری را زیر لوای روشنفکری و تجدد خواهی در برنامه خود داشتند و عملی کردند. نمونه بارز آن دوره قاجار و رابطه آنان با غرب و آوردن سوغات فرنگ به ایران و بالاخره اجرایی شدن آن سیاست ها به دست مزدورانی چون آتاتورک در ترکیه، امان الله خان در افغانستان و رضاخان میرپنج در ایران و دیگر مزدوران دست نشانده شان در دیگر کشورهای اسلامی بود.
حضرت امام(ره) از همان آغاز کشف حجاب و اعمال سیاست های بیگانه به دست این مزدوران، رژیم طاغوت را زیر سوال بردند و در این باره گفتند: « در آن زمان به اسم اینکه می خواهیم نیمی از جمعیت ایران را فعال کنیم، آن شقی جنایتکار دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود او به جای اینکه نیمی از جمعیت ایران را فعال کند، آن نیم دیگر را هم که نیمه مردان بود، بطور بسیار زیادی از فعالیت انداخت و این عروسک هایی را که درست کردند، در همه ادارات جا دادند و در همه خیابان ها به راه انداختند. آنهایی که در ادارات بودند، سایر افرادی را هم که در ادارات بودند، از کارهای خودشان بازداشتند و آنهائی که در خیابان ها رها بودند، جوان های ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان های ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان های ما را از دست آنها گرفتند».( صحیفه نور، ج17، ص210)
در سایه مبارزات و مجاهدات ده ها ساله مردم ایران و نهضت های اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و پشتیبانی ملت بزرگ، رژیم اسلامی مستقر شد و معادلات سیاسی جهان را دگرگون ساخت. عنصر اصلی و جوهره انقلاب اسلام و فرهنگ دینی بود که به دیگر نقاط جهان نیز نفوذ کرد و این روزها در منطقه خاورمیانه و برخی از کشورهای اسلامی، شاهد انفجار آن هستیم. این را دشمنان بخوبی دریافتند و از همان آغاز به توطئه های گوناگون برای براندازی دست زدند.
امپریالیسم و صهیونیسم که در همه توطئه ها شکست خوردند و از کامیابی در عرصه نظامی نومید شدند، بار دیگر به تشدید تهاجم فرهنگی روی آوردند و هم اکنون مرکز استراتژیک امریکا، در میانه گزینه های پیش رو، جنگ نرم را به عنوان تنها راهبرد خود در مقابله با جمهوری اسلامی و گسترش این فرهنگ در جهان برگزیده است که بخشی از آن براندازی نرم سیاسی و بخش دیگر آن فرهنگی است.

امریکا و تغییر فرهنگ جهان اسلام

تغییر فرهنگ جهان اسلام سیاستی بود که جمهوری خواهان و نومحافظه کاران در دوره جدید سلطه فرهنگی برای خاورمیانه طراحی کردند. وزیر خارجه اسبق امریکا از طرح جدید دولت بوش برای تغییر فرهنگ خاورمیانه خبر داد. برای اجرای این طرح در آغاز 29 میلیون دلار در نظر گرفته شد. یکی از این اقدامات این است که 55 زن عرب را به امریکا ببرند و آنان را تحت آموزش های مورد نظر قرار دهند. وزیرخارجه ( پاول) گفته بود: «در این طرح توجه ویژه ای به دانش آموزان دختر شده است» وی برای اجرای این طرح در تعدادی از کشورهای وابسته به امریکا اظهار امیدواری کرده است.(1)( جمهوری اسلامی، 81/9/25).
اخیراً یکی از نظریه پردازان آمریکا گفته بود: «به جای انداختن بمب، دامن کوتاه برای مسلمانان بفرستید.»
این سیاست هرچند سابقه دیرین دارد و از سال ها قبل در کشورهای اسلامی به اجرا درآمد، اما بعد از انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد، زیرا با گسترش فرهنگ انقلاب و صدور آن به بسیاری از مناطق جهان، استعمارگران، قدرت انقلاب اسلامی را تجربه کردند و حساسیت روی مسائل مردمی، از جمله مسئله حجاب تا بدانجا پیش رفت که ورود دختران محجبّه به مدارس و دانشگاه های برخی از کشورها را ممنوع کردند و حجاب اسلامی را با منافع غرب در تضاد دیدند، زیرا حجاب نمودار اسلام گرایی است و با سیاست اسلام ستیزی قابل جمع نیست.
غربی ها دو عنصر شهادت و حجاب را شاخصه استکبار ستیزی دانستند و بر آن شدند تا با حجاب اسلامی و عفاف خانوادگی و عزت و حمیت دینی معارضه کنند و در اجرای این سیاست از هزینه های میلیونی رسانه های ماهواره ای و اشاعه فحشا و شکستن حریم خانواده، انواع دسیسه ها را به کار گرفتند که نمونه آن «فارسی وان » و «بی بی .سی» و صدای آمریکا و صدها کانال ماهواره ای و اینترنتی و ابزارهای گوناگون در فضای مجازی و ارائه فیلم های ضداخلاق و اعزام مانکن های سکسی و حتی ارسال عروسک های سکسی برای کودکان و طراحی لباس های تنگ و نازک و صدور آنها به کشور است که شرح این ماجرا از حوصله این مقال بیرون است.
با گذشت زمان، طرح توطئه فرهنگی علیه ایران اسلامی گسترش روز افزون یافته است و اخیراً رسانه های امریکایی از دولت اوباما پول بیشتری برای جنگ نرم درخواست کرده اند. هیئت رئیسه رسانه های آمریکا(BBG) اخیراً از دولت اوباما درخواست کرده است به منظور تشدید جنگ نرم علیه دشمنان امریکا، از جمله ایران و روسیه و چین بودجه بیشتری را تخصیص دهد. بی بی جی سالانه 700 میلیون دلار از بودجه آمریکا را صرف اداره سازمان هایی چون صدای امریکا، رادیو آزاد اروپا و رادیو آزاد آسیایی می کند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در آبان ماه گذشته، طی مراسمی در کاخ سفید لایحه اختصاصی 55 میلیون دلاری کمیته دفاعی و نظامی کنگره امریکا برای جنگ نرم و همراهی با مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.( وطن امروز، 18 مهرماه89).

تهاجم انگلیسی به اخلاق ایرانی

دولت بریتانیا در تازه ترین روند فعالیت خود برضد اسلام و انقلاب، وارد فاز تخریب اخلاق ایرانی شد و بتازگی شبکه ای با عنوان « من وتو» توسط نهادهای وابسته به دولت بریتانیا راه اندازی کرده که همچون شبکه فارسی وان با محوریت ترویج فساد و ابتذال عمل می کند. همچنین شبکه بی.بی.سی نمایش یک سریال ضد اسلامی را آغاز کرده است. سوابق برخی از مجریان و تهیه کنندگان این تلویزیون، بخوبی حمایت گروهک بهائیت مستقر در لندن را با کمک سرویس های اطلاعاتی انگلستان، در راستای ضربه فرهنگی به انقلاب اسلامی نشان می دهد. براساس این گزارش «سالومه-س» یکی از تهیه کنندگان شبکه مزبور، پیش از این در دوره اصلاحات با روزنامه «زن» به مسئولیت فائزه هاشمی رفسنجانی همکاری می کرده است. مجری و تهیه کننده دیگر این شبکه از عناصر بهایی است که در آشوب های خیابانی سال گذشته (88)مشارکت داشته و از وابستگان بهاییت در انگلیس است. شبکه «من وتو» به ترویج رقص و آواز و ابتذال می کوشد و در این پوشش، فعالیت های سیاسی و ضدانقلابی را ترویج می کند. گروه هدف این شبکه، مادران و زنان جامعه ایران هستند شبکه بی.بی.سی فارسی اجرای همان فرمولی را در دستور کار خود دارد که شبکه های ایران ستیزی مانند فارسی وان در پیش گرفته اند.

سرنخ بدحجابی به بیرون از کشور وصل است.

تردید نباید کرد که ترویج فساد و بی حجابی و بدحجابی، چنان که گفتیم از سیاست های راهبردی دشمنان اسلام است که امروزه در کشور به اجرا در می آید. افزون بر این، با سیاسی کردن مسئله بدحجابی می خواهند پرونده حجاب را ببندند. مسئولان باید مراقب این توطئه باشند و بدانند کوتاه آمدن آنها در مسئله حجاب، برگ برنده ای در دست دشمنان و پیاده نظام آنها در داخل کشور است تا مسئولین را به موضع انفعالی بکشانند و متأسفانه در این توطئه گام هایی را هم به پیش برداشته اند.
برخی مسئولان فکر می کنند اگر ژست روشنفکری بگیرند و مسئله حجاب را مسئله فرعی و بی اهمیتی بدانند- همان طور که اعلام کرده اند- به این وسیله می توانند قشرهای خاکستری، متجدد و سکولار را جذب کنند! در حالی که این یکی از اشتباهات فاحش آنهاست، زیرا با این گونه اظهارات و موضع گیری ها، نه تنها قشرهای سکولار را جذب نخواهند کرد، بلکه یاران وفادار خود را هم از دست خواهند داد.

بعد سیاسی بد حجابی و براندازی نرم

همان گونه که گفتیم موضوع بدحجابی علاوه بر بعد فرهنگی، ماهیت سیاسی نیز دارد. مسئولین نیز این را باور دارند. علیرضا افشار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرکشور، در همایش طلایه داران عفاف و حجاب تأکید کرد: « بخشی از آسیب های مربوط به بدحجابی در کشور، ماهیت سیاسی دارد و اگر شنیده می شود کسی در نقطه ای از تهران کشف حجاب کرده است، اینها کسانی نیستند که حجاب داشته یا بد حجاب بوده اند و پوشش خود را برداشته اند، بلکه افرادی که کشف حجاب می کنند توسط یک حرکت سیاسی ساماندهی می شوند.»
بعضی از افراد می خواهند با ترویج بی حجابی و بی عفتی و با طرفداری از حامیان فتنه، به هنجارشکنی و مقابله با نظام بپردازند و با این کار عقده های خود را برطرف کنند.( روزنامه ایران و همشهری، 89/4/12).
مشاور وزیر کشور و مدیر کل امور زنان وزارت کشور نیز با اعتراف به این توطئه گفت:« سرنخ های اشکال ناهنجار حجاب به بیرون کشور وصل است.» زهرا حاج عباسقلی در حاشیه آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه و همایش بین المللی توانمندی های زنان و خانواده، خواستار بازنگری قانون مجازات اسلامی در زمینه برخورد با بدحجابی شد. وی افزود برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی در جامعه، جهاد فرهنگی لازم است. وی ضعف اعتقادی و معنویت و تقویت نشدن عفاف در درون انسان ها را از جمله عوامل بروز پدیده بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت برخورد غلط و دیدگاه های ناهماهنگ دولت های گذشته نیز در بروز و تشدید بدحجابی مؤثر بوده است. وی استفاده از فضاهای مجازی و کنترل نشدن این فضاها، از جمله اینترنت را از دیگر عوامل گسترش بدحجابی و بی حجابی ذکر کرد و گفت در مورد استفاده از فضای مجازی و تأثیرات مخرب و متفاوت آن باید به خانواده ها هشدار داده شود. مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان وزارت کشور موضوع برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی را ضروری عنوان کرد و گفت: « دشمنان با سیاسی کردن مسئله می خواهند پرونده برخورد با بدحجاب ها و بی حجاب ها را ببندند.»

تحرکات ضدایرانی و کشف حجاب

همان گونه که گفتیم کشف حجاب و بدحجابی که مسیر بی حجابی است یکی از سلاح هایی است که دشمنان اسلام برای حمله به کیان امت اسلام و ایران اسلامی به کار گرفته اند. شواهد بسیاری هست که عناصرضد انقلاب وقتی پایشان به خارج بازشد، اولین کارشان کشف حجاب بود و کوشیدند ابتذال اخلاقی خود را به کشورمان صادر کنند. چندی پیش خواندیم یکی از هنرمندان زن که از سیمای جمهوری اسلامی نیز دیده می شد، به خارج رفته و در حالی که نوار سبز به مچ دست خود بسته بود، پوشش از سر برداشت. متعاقب این خبر از مسئولین صدا و سیما خواسته شد او را از لیست همکاران رسانه حذف کنند.
یکی از این زنان فراری(ف.د.م) در تازه ترین تحرکات ضدایرانی خود اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی با هدف براندازی نرم برای اقشار گوناگون در ایران کرده است. به گزارش تابناک، نامبرده که بتازگی در امریکا به صورت زنده کشف حجاب کرده، در کارنامه خود همکاری با مرکز تحقیقاتی و آموزشی جامعه مدنی ایران، صندوق اعانه ملی برای دموکراسی(NED)، عضویت در خانه آزادی، وابستگی به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا)، همکاری با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، وابستگی به بنیاد ایفوس و رسانه های وابسته به سازمان اطلاعات هلند و ... را دارد.( وطن امروز، 89/8/25).
خانم زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می کنند از طریق جنگ نرم و هجمه فرهنگی علیه ایران اسلامی، به فرهنگ و تفکر زنان خدشه وارد کنند، گفت: « الان آنها سعی می کنند از طریق فضای مجازی ماهواره و اینترنت، نماد و الگویی از زن غربی را در جامعه معرفی کنند تا بتوانند توطئه شکست خورده خود در غرب را بین زنان ما پیاده کنند.»
وزیر ارشاد در همایش طلایه داران حجاب و عفاف، با اشاره به توطئه فرهنگی غرب علیه حجاب در مقابل اسلام هراسی و گسترش فرهنگ اسلامی گفت: « غرب از گسترش گرایش به حجاب در جهان هراس دارد و می خواهد فرهنگ برهنگی را در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ترویج کند.» دکتر حسینی تأکید کرد: «باید در بحث حجاب و عفاف سرمایه گذاری های کلان انجام دهیم تا با تقویت فضای مجازی که بیشترین تأثیر را دارد، جوانان مان را به سمت و سوی درست استفاده کردن از این فضا سوق دهیم.»( روزنامه ایران)
بطور خلاصه، همان گونه که رهبر معظم انقلاب که همواره درباره تهاجم فرهنگی با تعبیر ناتوی فرهنگی هشدار داده اند، در جمع پرستاران نمونه با اشاره به توطئه بیگانگان علیه ملت مسلمان فرمودند: « در این برهه از زمان که دشمنان اسلام و انقلاب و عزت و شرف دین مرز و بوم، در تهاجم نظامی تحریم اقتصادی و ایجاد فتنه در راستای جنگ فرهنگی مأیوس گردیده اند، به ترفندهای دیگری روی آورده اند و حجاب زنان و دختران افتخار آفرین ما را هدف گرفته اند تا به خیال خام خود اندلسی دیگر را در ایران اسلامی تجربه کنند و به توصیه نظریه پردازان و تئوریسین های جنگ نرم مانند «میشل هولباس»، نویسنده اسلام ستیز فرانسوی عمل نمایند که در جدیدترین اظهاراتش که در اینترنت منتشر شد تصریح کرده ما از راه زور نمی توانیم اسلام گرایی را متوقف کنیم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشیم. جنگ برضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد و فقط با فاسد کردن آنها می توان به این پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب، دامن کوتاه برآنها فرو بریزیم.»
خبرنگار روزنامه «ادموند» چاپ مادرید اسپانیا از اینکه مچ پای برخی از زنان را در معابر خیابان های تهران دیده ذوق زده شده است و می گوید: « مانتوهای زنان ایرانی روز به روز کوتاه تر می شود و روسری ها عقب تر می رود.»(نشریه شما89/3/1).

مسئولیت در این ماجرا

روح الله حسینیان در این باره به مسئولین اعلام خطر کرد و در نطق پیش از دستور خود گفت: «وزیر دربار شاه از مشاهده 20:30 دانشجوی محجبّه احساس خطر کرد و شاه روحانیون را مورد فحاشی قرار داد. گزارشگران خارجی حجاب را نماد فرهنگ رویکرد به اسلام و سقوط شاه ارزیابی کردند و ساواک از آن گزارش تهیه کرد. اگر اعتقاد داشته باشیم که انقلاب ما انقلابی فرهنگی است، باید در قبال رشد بدحجابی از خود عکس العمل نشان دهیم و از تأثیرات بی حجابی در جامعه درس بگیریم. حجاب، غرب را به چالش کشیده است. ما نیز باید همچون گذشتگان نسبت به شیوع بدحجابی احساس خطر کنیم.
حسینیان با طرح این سئوال که باید چگونه و از کجا آغاز کنیم، بر ریشه یابی علت اساسی بدحجابی در جامعه تأکید کرد و گفت: « هرچند در گزارش وزارت اطلاعات آمده است که به تمسخر کشیدن حجاب و انعکاس آن در رسانه های خارجی بعد از فتنه 88 گسترش یافته است، اما نباید ما را از دقت به عوامل فرهنگی دور کند. حوزه های علمیه و مجامع روحانی و طلاب باید وارد عمل شوند و در حوزه نهضتی را ایجاد کنند. باید طلایه ها را برای ترویج حجاب به سراسر کشور بفرستیم و صدها میزگرد در صدا وسیما و در سطح کشور ترتیب دهیم».
به عقیده او:«دولت باید ازخود شروع کند و در ایجاد مدینه دینی از هیچ چیز نترسد عزت و ذلت دست خداست نباید به دلیل ترس از نگرش بخشی از مردم به دولت، نسبت به حجاب بی تفاوت باشید. دولت نباید به دنبال عزت نزد عده ای بی مبالات، عزت خود نزد متقیان را از دست دهد.»( جرائد، 89/2/22).

پیوند کشف حجاب یا فتنه سبز

همان گونه که دیدیم، در فتنه پس از انتخابات، سبزها هر قدر که توانستند در مورد اصول نظام، از جمله مسئله حجاب، چه در تجمعات تهران و برخی استان ها و چه در خارج از کشور پرده دری کردند و چنان که دیدیم خوانندگان و رقاصه های فراری با اعلام حمایت از سران فتنه، جلوی دوربین ها ظاهر شدند و شعار دادند. افزون بر این باند ضدانقلاب با تشکیل اتاق فکر لندن علاوه بر خدمت به بیگانه در عرصه سیاسی، تدریجاً پرده ها را کنار زدند و زنانشان را بی حجاب به صحنه آوردند. برخی از اصلاح طلبان فراری و حامیان فتنه سبز نیز هم اکنون در کشورهایی نظیرآمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند و به گزارش خبرگزاری ها، یکی از هنرمندان فراری که در سایه حمایت بیگانه به سر می برد، جایزه سکس و فلسفه را به همسر یکی از سرکردگان فتنه تقدیم کرده و در فیلم هایی که ساخته، در مسائل جنسی پرده دری کرده است.
منبع:نشریه پاسدار اسلام، شماره 352-351.
منبع:http://www.rasekhoon.net






برچسب ها : حجاب،جنگ نرم  ,

      

" سیر نیوز " : حرکت خزنده و ویران کننده شبکه بهایی " من و تو " با ا ینکه کمتر از سه سال از راه اندازی آن می گذرد چنان در جامعه ایرانی اثر گذار شده که برخی فروشگاهها و مغازه ها به خاطر جلب مشتری نام آن را روی واحد کسبی خود گذاشته و ناخودآگاه عاملی برای تبلیغ این شبکه ضد دینی و ضد اخلاقی شده اند ، در این شرایط به نظر می رسد مسوولان فرهنگی کشور گویا همچنان در خواب غفلت بسر می برند.

جنگ نرم با شبکه من و تو

بنا به اظهار کارشناسان امور فرهنگی ، شبکه های ماهواره ای مانند " من و تو " ترویج اباحه گری ، روابط نامشروع ، تزلزل در خانواده ها ، خیانت زن و شوهر به همدیگر، روابط خارج از ضابطه بین دو جنس مخالف و برخی اموری که در قرآن نهی شده از جمله شراب خواری را در دستور کار خود دارند و برای این منظور به دنبال تولید و پخش برنامه هایی جذاب و جوان پسند هستند.
شبکه های ماهواره ای به ویژه برخی از این شبکه ها که به طور خاص روی برخی موضوعات مثل فرهنگ دینی مردم کار می کنند یا به نوعی به دنبال تزلزل روابط اجتماعی هستند، به صورت مشخص تخریب فرهنگ ملی و دینی مردم را دنبال می کنند.
ایده آنان در این زمینه این است که تا زمانی که مردم فرهنگ دینی داشته باشند این فرهنگ جلوی هر نوع تهدیدی را می گیرد و حتی تهدیدات نظامی دیگر اثرگذار نخواهد بود. بنابراین قبل از تهدید نظامی باید فرهنگی که این تهدید نظامی را بی اثر می کند تخریب کنند. این فرهنگ هم در موارد بسیار زیادی برگرفته از دین و در موارد متعددی برگرفته از فرهنگ بومی است.
بنا به اظهار بسیاری از کارشناسان امور فرهنگی ، خانواده هایی که نسبت به این شبکه ها بی تفاوت بوده و آن را وارد خانه های خود کرده اند زندگیشان  به هم ریخته و برنامه های این شبکه ها روابط بین زن و شوهر ، فرزند و پدر و مادر را تخریب کرده و در نهایت این شبکه ها توانسته اند بنیان خانواده را از بین ببرند.
این واقعیت در حدی بوده که پخش سریال‌های شبکه هایی مانند «فارسی وان» و «من و تو» در آمریکا هم ممنوع شده است.
شایان ذکراست مدیر شبکه فارسی وان، غول رسانه‌ای صهیونیست یعنی رابرت مرداک است که شبکه های بسیاری را در جهان در اختیار دارد و به ترویج فساد و فحشا شهرت دارد.شبکه من و تو نیز از سوی دولت انگلیس مورد حمایت مالی و حمایت های گوناگون قرار می گیرد و بعضی از عوامل آن سابقا در شبکه بی بی سی فارسی که مکانش در مجاورت مکان این شبکه است فعالیت می کردند .
بر همین اساس منشاء برنامه ریزی و تامین منابع مالی اکثر این شبکه ها سازمان ها و نهادهای جاسوسی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بوده و هدف آنان تخریب فرهنگ و اعتقادات مردم ایران است.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برای دست یابی به این هدف طی سالهای اخیربر تلاش های خود به منظور جلب نظر مخاطبان ایرانی داخل کشور افزوده اند و حتی شبکه ها یی که عمدتا برنامه های خود را با محوریت موسیقی و ویدئو کلیپ های خوانندگان لس آنجلسی و یا با موضوعات کاملا سیاسی تهیه می کردند، در سال های اخیر به فکر جذب مخاطب بیشتر افتاده اند که این کار عمدتا با تهیه سریال های ایرانی، دوبله سریال های خارجی(که امکان پخش آنها در داخل وجود ندارد)، پخش برنامه های آشپزی و حتی برنامه های مستند انجام می شود.
در زمینه اثر گذاری چنین شبکه هایی به ویژه شبکه بهایی " من و تو " در داخل کشور باید به این نکته توجه کرد که معمولا توفیق این گونه رسانه های معاند و توطئه گر در گرو ناموفق بودن رسانه ها و شبکه های داخلی در جذب تماشاگران  و مخاطبان داخلی است.
بررسی چرایی این موضوع بحث دیگری است و در حوصله این مقاله نمی گنجد اما موضوع مهمتر اینکه چرا مسوولان فرهنگی کشور در این زمینه  کاری انجام نمی دهند ؟
اگر مخاطب ایرانی برنامه های تلویزیون ملی را  در قیاس با این شبکه ها مفیدتر یابد قطعا تماشای آن را به برنامه های تهیه شده دراین شبکه ها ترجیح می دهد. همانطور که وجود نمونه هایی از این دست از جمله سریال های موفق سیما این موضوع را به اثبات می رساند.
شبکه انگلیسی ساخته "من و تو " فعالیت خود را با سرمایه گذاری مستقیم دربار سلطنتی آغاز کرده و با تابلوی فریبنده شبکه ای به اصطلاح اجتماعی و فرهنگی پا به عرصه وجود گذاشت.
" من و تو " در جدیدترین آگهی استخدام خود سه شرط اصلی را برای پذیرفته شدن در این شبکه اعلام کرده است که این شرایط عبارتند از : اعتقاد راسخ داشتن به فرقه ضاله بهائیت ، مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و آمادگی داشتن برای عریان شدن .

 






برچسب ها : حجاب،جنگ نرم،ماهواره  ,

      

تروریست نروژی که در عملیات تروریستی خود توانسته بود 92 نفر را به قتل برساند، اذعان کرد که عملیات خود را از بازی "ندای وظیفه" شبیه سازی کرده است.
به گزارش گرداب، چند روز گذشته در شهر اُسلو کشور نروژ اتفاق ناگواری رخ داد، عکسی که مشاهده می‌شود متعلق به "Anders Behring"، عامل این اقدام تروریستی است که در یک عملیات خونین 92 نفر را باتفنگ به قتل رساند و با بمب گذاری در یک ساختمان دولتی باعث مرگ بیش از 8 نفر غیر نظامی شد.

دلیل این حمله از سوی این مرد 32 ساله‌، مسائل ضداسلامی و تبلیغات اسلام هراسانه در اروپا عنوان شده است. آندرس بهرینگ (Anders Behring) همچنین در مورد چگونگی این عملیات سخنان عجیبی را بیان کرده است.

وی بعد از دستگیری اعلام کرد، تمام آموخته های رزمی و مهارتی خود را از بازی معروف جنگ افزار مدرن 2 (Modern Warfare‌2) یاد گرفته است. وی اضافه کرد: «بازی ندای وظیفه یک شبیه ساز عالی برای عملیات جنگی واقعی است.»

سخنان وی به شرح زیر است:
«بازی ندای وظیفه را خریداری کردم و می‌توانم بگویم این بازی یکی از بهترین بازیهای شبیه سازی شده نظامی است که من دیده ام. بخش چند نفره بازی بسیار عالی بود و خیلی چیزها از این شبیه ساز آموختم. با همین آموزشها توانستم این عملیات را انجام دهم.»

وی همچنین اذعان کرد عاشق بازی "دنیای وارکرافت" بوده است و به غیر از اینها نیز بازیهای دیگری چون Fallout 3, BioShock 2 و Dragon Age: Origins را نیز بازی کرده است.

بازی ندای وظیفه، جنگ افزار مدرن 2 یک بازی در سبک اوّل شخص تیر انداز است که دو ماهِ پایانی سال 2009 عرضه شده است. در روز اول عرضه این بازی در انگلیس، 1.23 میلیون نسخه آن به فروش رفت. این بازی با این فروش بالا رکورد خوبی را در حوزه‌ صنعت سرگرمی به دست آورده و این حاکی از مخاطبان زیاد این بازی است.

نکته حائز اهمیت این است که تعداد زیادی از بازی ها از جمله ندای وظیفه، محتوای اسلام ستیزانه داشته و با مخاطب زیادی که در سطح جهان دارند، باید منتظر بمانیم تا در آینده تاثیر این بازیها را در اتفاقات خشونت باری که رنگ و بوی اسلام ستیزی دارند، ببینیم.

همچنین می توان گفت که سازندگان این دسته از بازی ها که اکثرا شرکتهای آمریکایی هستند خواسته یا ناخواسته و دانسته و ندانسته آتش بیار معرکه بوده و سبب افزایش جو اسلام هراسی ودین ستیزی می شوند.

حال باید به این بیاندیشیم که وظیفه‌ ما در برابر این سیلِ عظیمِ بازی‌ها که بی دردسر و به راحتی با قیمتی نازل در اختیار مخاطبِ داخلی قرار می‌گیرد، چیست و چگونه باید از وقوع این گونه اتفاقات جلوگیری کنیم.

تروریست نروژی از call of duty آموخته






برچسب ها : بازی های رایانه ای و جنگ نرم  ,

      

در یک نمایشگاهی که متولی آن وزارت ارشاد بود در یک غرفه بازیهای ممنوعه نقد و بررسی می شد و در یک غرفه دیگر همین بازیها به فروش می رسید. والدین اعتراض می کردند که خوب تکلیفتان را معلوم کنید!


گرداب- مهندس مهدی حق وردی از معدود کارشناسان بازیهای رایانه ای است که به طور جدی، مداوم و از نزدیک این حوزه را مورد پی گیری قرار می دهد. چند سالی می شود که وبلاگ شخصی این جوان فارغ التصیل عمران با عنوان جهاد مجازی یکی از به روزترین مراجع خبر و تحلیل و مقاله درباره بازیهای رایانه ای است. چراکه به بازار بازیهای رایانه ای تسلط دارد و بسیاری از آنها را خود به بازی نشسته است. ماجرای بنیاد ملی ورده بندی بازی‌ها موضوعی بود که محور گفتگوی ما با او را در یک بعد از ظهر گرم تابستان انجام شد.

- یکی از اقداماتی که باید انجام می شد و ما در چند سال گذشته خیلی روی آن شعار می دادیم بحث رده بندی و نظارت بر بازیهای رایانه ای بود. این حرکت به چه شکلی انجام شد؟
4-5 سال پیش طی تذکری که مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادند، بنیاد ملی بازیهای رایانه ای یا ESRA با هدف رده بندی بازیهای رایانه ای و حمایت از تولیدات بازیهای رایانه ای راه اندازی شد. بحث خیلی خوبی بود و جای خالی آن واقعا احساس می شد اما متاسفانه بنیاد به ضد کارکرد خودش تبدیل شد.

اول اینکه اگر ما قبلا بازیهای بدون هولوگرام در بازارمان توزیع می شد شاید خیلی ایرادی به آن وارد نبود، اما الان که بازیها با هولوگرام و مجوز وزارت ارشاد با محتوای غیر اخلاقی و بازیهایی در حوزه اسلام هراسی، ایران هراسی، شیعه هراسی وارد بازار می شود دیگر جای هیچ گونه توجیهی باقی نمی ماند و والدین را نسبت به این رده بندی بی‌اعتماد می کند. در صورتی که شعار دوستان این بود که این رده بندی را به کل دنیای اسلام و کشورهای همسایه تعمیم بدهد. اما وقتی در داخل نتوانند به یک موفقیت برسند مطمئنا در کشورهای اسلامی هم به این نتایج نخواهند رسید.

- مصادیق این اشتباهات چقدر بوده و دامنه آن در چه حد گسترده است؟
شما ببینید وقتی دوستان بنیاد و رئیس آن صحبت می کنند و می گویند ما هدفمان رده بندی بازیها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی است واقعا حتی یک مورد سهوی هم قابل قبول نیست. حد توقع جامعه این است. در یک نمایشگاهی که متولی آن وزارت ارشاد بود در یک غرفه بازیهای ممنوعه نقد و بررسی می شد و در یک غرفه دیگر همین بازیها به فروش می رسید. والدین اعتراض می کردند که خوب تکلیفتان را معلوم کنید. آیا این بازی مجاز است یا ممنوع؟ اگر مجاز است این غرفه را جمع کنید. اگر ممنوع است پس چرا بازی فروخته می شود؟ من به اعتماد هولوگرام جمهوری اسلامی ایران رفته ام این بازی را خریده ام و در آن تصاویری پخش می شود که حتی در کوچه و خیابان هم فرزند من با آن مواجه نمی شود.

از طرف دیگر این اشتباهات بیشتر از یکی دو مورد است. بعضی از موارد نیاز به تحلیل و بررسی دارد. به طور مثال شاید دوستان متوجه مباحث پشت پرده بازی "آیین قاتل" (assassin creed) نشده باشند که این بازی ضد ایرانی، ضد اسلامی و ضد شیعه است. شاید اسم حضرت علی علیه السلام را ندیده اند در آن مکان تروریست ها. شاید متوجه نشده اند که شوالیه های معبد چه کسانی بوده اند که دارند ترور می شوند و پایه گذاران جنبش های فراماسونری بوده اند. شاید متوجه نشده اند که این شخص قاتل مسلمان شیعه ایرانی است. شاید هم چنین مباحثی را با این رویکرد قبول نداشته باشند.

ولی یک موقع یک بازی می آید به بازار که اسمش می شود "باربی و 12 رقاص". اسم بازی حکایت از محتوا می کند. ولی وقتی شما به سامانه پیامک بنیاد ملی بازیهای رایانه ای پیامک می زنید می نویسد: محتوا نامشخص، بازی مجاز! خیلی جالب است. این بازی ویژه آموزش رقص به دختر بچه هاست و در اتحادیه اروپا مثبت 3 سال اعلام شده. اما در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای دوستان گفته اند نه دختر بچه های ما سه ساله نمی توانند رقص یاد بگیرند، بلکه 7 سال به بالا می توانند! یعنی بازی برای هفت سال به بالا مجاز است. و الان این بازی با مجوز وزارت ارشاد دارد توزیع می شود. یعنی اگر فردا دیدید دختر بچه شما در مهد کودک با این بازی مشغول بوده و آموزش رقص دیده زیاد به مهد کودک ایراد نگیرید چون این بازی مجاز اعلام شده. خیلی از بازیهای دیگر هم هست. که این بازی مصداق علنی اش است که بیشتر از یک سال است این نکات درباره آن بیان شده ولی دوستان باز هم اصرار دارند که این بازی باید همچنان مجاز باشد!

- شاید نظر کارشناسان آن‌ها این است.
بنده هم به این اشاره کردم. علاوه بر آن نوع روش برخورد در حمایت از بازیهای ایرانی، نوع حمایت ها و همه این موارد باید در یک سیستم خیلی جدی و کارشناسی باشد. اما به عنوان مثال ما تا به حال اسامی کارشناسان بنیاد ملی بازیهای رایانه ای را هیچ جا نتوانسته ایم پیدا کنیم. اینکه دوستان اعلام می کنند از تعداد زیادی کارشناسان در حوزه های مختلف استفاده می شود؛ اسمی از این کارشناسان هیچ جا نیامده. دلیل رد یا تایید یک بازی را هم اعلام نمی کنند. یا حتی بحث چالشی مطرح نمی کنند که بازی اصلاح شود.

- این سیستم در فرایند فروش و بازار چقدر اعمال می شود؟
از یک طرف هم بنیاد دارد بازیها را رده بندی می کند و ممنوع اعلام می کند اما هیچ ارگانی نیست که جلوی فروش این بازیها ممنوعه را بگیرد. یعنی عملا بازیهای ممنوع به یک لیست سیاه برای کاربران تبدیل شده است که خیلی از گیمرها بازیهایشان را از این لیست انتخاب و خریداری می کنند. این طور است که رده بندی و مجوز به ضد کارکرد خودش تبدیل شده است. این ناهماهنگی و جزیره ای عمل کردن در حوزه های فرهنگی به جای کار به صورت سازمان یافته مشکل ایجاد کرده. آنقدر که بعضی می گویند اگر بنیاد این بخش کارش را تعطیل کند بیشتر به نفع انقلاب اسلامی است.

- درست است که بر بازار کسی نظارت ندارد و اعمال قانون نمی کند اما خانواده ها خیلی به این رده بندی و هولوگرام و مجوزها توجه می کنند.
درست است. اما یک مشکل دیگر هم هست. اینکه ما خیلی از بازیهای جدید و روز را سراغ داریم که اینها رده بندی نشده اند. اتفاقا خیلی از این بازی ها پر طرفدار هم هستند. سیستم رده بندی باید به مصادیق روز بپرازد و بازی که الان مبتلا به جامعه است باید رده بندی بشود. رده بندی بازیهایی که طرفدار زیادی ندارد هیچ نتیجه ای ندارد. از طرف دیگر همین رده بندی هم که وجود دارد خیلی از بازی ها را در بر نگرفته است. عمده رده بندی هایی که در بازار می بینیم اول ESRB است که متعلق به امریکا است. و رده بندی PEGI که برای اتحادیه اروپاست. قطعا این رده بندی هیچ وقت با فرهنگ ایرانی اسلامی ما سنخیت ندارد. جالب اینکه یک سری از بازیهایی که خیلی از کشورهای اروپایی و غربی ممنوع اعلام کرده اند و جلوی فروشش را گرفته اند در ایران ما با قیمتی کمتر از نیم دلار فروخته می شود!

- این ممنوع شدن در اجرا هم کارکرد مثبتی دارد؟
نکته بسیار قابل تامل این است که اگر ما در حوزه ممنوع کردن بازیها وارد بشویم اما جایگزین این بازیها را وارد بازار نکنیم؛ چه اتفاقی می افتد؟ اگر فلان بازی که مروج سحر و جادو است و پر است از نمادهای ضد اسلامی را جمع کنیم به جای ان چه بازی برای عرضه داریم؟ وقتی جایگزین قابل قبول نداشته باشیم تنها اتفاقی که می افتد به وجود آمدن بازار سیاه است. یعنی یک سویه عمل کردن. تنها رده بندی بازی و محدود کردن بدون جایگزین باز هم خروجی منفی دارد.

البته اگر بخواهیم انصاف به خرج بدهیم تنها کاری جدی که در کشور ما در خصوص بازیهای رایانه ای که در حوزه اجرا انجام شده است همین بنیاد ملی بازیها و رده بندی سنی بوده است. البته اگر بازیهای که در بخش خصوصی و سایر ارگان ها مثل بسیج تولید شده را جدا کنیم. سوال این است که در مقابل این حجم انتقادات مسئولین مربوطه و متصدیان امر چه واکنشی داشته اند؟ چه توضیحاتی داده اند؟ آیا حرکت اصلاحی انجام شده؟

راستش باید بپذیریم که ما با چند سال فاصله نسبت به دیگر کشورها وادر این حوزه شده ایم. و بهترین کار اجرایی که باید صورت می گرفت به عنوان اولین کار همین بحث اقداماتی است که بنیاد در خصوص رده بندی و حمایت از بازیها انجام می دهد. اما باید بپذیریم که بالطبع ممکن است یک بازی را چند نفر انجام بدهند و از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار بدهند. حتی شاید از 20 نفر کارشناس 19 نفر منعی برای بازی احساس نکنند.

اینجا جای شک وجود دارد که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای وقتی اشتباهی صورت می گیرد که یک امر طبیعی است، وقتی اعتراضی به آن می شود و مصادیق غلط در یک بازی بیان می شود به نظر می رسد دیگر تعلل در اصلاح این موضوع دیگر جای توجیه ندارد. یعنی حتی اگر سهوی اتفاقی افتاده باشد، در اصلاح آن مصداق در حالی‌که در اکثر رسانه ها به آن موضوع اعتراض شده است تعلل معنی ندارد. این حساسیت برانگیز است که چرا مثلا با گذشت یک سال از اعتراض ها به همین بازی باربی چرا هنوز بنیاد دست به اصلاح نزده است. این در مورد دیگر بازیها هم هست.

منبع: تریبون مستضعفین






برچسب ها : بازی های رایانه ای و جنگ نرم  ,

      

یا لطیف

گزارش «جوان» از هجوم خاموش یک سلاح نرم به حریم خانواده

به تازگی چند نمونه بازی رایانه‌ای مبتذل وارد بازار شده که ویژگی اعتیادآور این بازی‌ها، هشیاری دوچندان خانواده‌ها را می‌طلبد. ‌‌


رضا فرخی - به تازگی چند نمونه بازی رایانه‌ای مبتذل وارد بازار شده که ویژگی اعتیادآور این بازی‌ها، هشیاری دوچندان خانواده‌ها را می‌طلبد. ‌‌

به گزارش «جوان، ‌‌بازی‌های رایانه‌ای امروزه یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای جوانان جامعه ماست به خصوص درفصل تابستان که بعضی از نوجوانان بیشتر وقت ‌خود را پشت کامپیوتر و به بازی کردن می‌گذرانند. ‌‌اما سؤال مهم اینجاست که آیا والدین بر این بازی‌ها که بیشترین تأثیر را بر فرزندانشان دارد نظارت می‌کنند؟ اینکه آنها چه بازی‌هایی انجام داده‌‌اند و در این بازی‌ها چه صحنه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شود؟

شاید از شنیدن این خبر همه ما شوکه شویم که در موج جدید بازی‌های وارداتی از غرب که به راحتی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گرفته است ابتذالی به نمایش گذاشته می‌شود که در فیلم‌های هالیوودی هم دیده نمی‌شود! و متأسفانه والدین تنها به دلیل اینکه یک بازی ساده است از کنار آن به راحتی عبور می‌کنند؛ بازی‌هایی مانند هوی رین ورزیدنت اویل ،فیر افکت،پلی بوی ،دسیمز تنها تعداد معدودی از ده‌ها بازی رایانه‌ای مبتذلی است که ابتذال آنها را تنها می‌توان در فیلم‌های مستهجن شرکت‌های تولید فساد مشاهده کرد. ‌

البته این موضوع مقوله تازه‌ای نیست و شروع ابتذال ‌در بازی‌های غربی را می‌توان از سال‌های دهه 90 یعنی در بازی « duck nukem» و بعدها « tom rider » و « taken» دانست. ‌‌آن زمان هر چند که این بازی‌ها ‌در همان سال‌ها هم به کشور ما وارد شد و به آسانی در اختیار نوجوانان قرار گرفت اما مسئولان و خانواده‌ها به تبعات آن توجه نکردند و خانواده به گمان اینکه ابتذال تنها در فیلم‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای است فضا را برای استفاده از این بازی‌ها باز گذاشته و نظارتی هم بر آنها نکردند. ‌
ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , بازی های رایانه ای  , تهاجم فرهنگی  , ترویج فساد و فحشا  , بازی های مبتذل  , وزارت ارشاد  ,


      

یک پژوهشگر مسائل زنان و خانواده گفت: هنگامی که اعضای خانواده روزهای متوالی سریال‌های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی‌سازی روابط با نامحرم است مشاهده می‌کنند، خیانت به همسر برای آنها عادی می‌شود.
عصمت سپهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جامعه سرمایه‌داری، سلطه فرهنگی بر کشورها و تغییر سبک زندگی ملت‌های جهان سوم و مسلمان به ویژه زنان و دختران است.
وی افزود: جامعه سرمایه‌داری زمانی که متوجه شد از طریق جنگ و سلطه سیاسی نمی‌توان بر کشورهای مسلمان سلطه پیدا کرد، از طریق جنگ نرم و سلطه فرهنگی وارد عمل شد.

این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه در جنگ نرم ابزار و تجهیزات جنگی مطرح نیستند، گفت: ابزار فرهنگی و وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه، ماهواره و اینترنت در جنگ نرم مورد استفاده قرار می‌گیرند و دشمن با نشانه‌گیری ذهن و اندیشه نسل جوان به ‌خصوص زنان و دختران از طریق تولید فیلم‌های مستهجن و مبتذل سعی می‌کند تا سبک زندگی، نوع تفکر، بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها را دچار استحاله کند و سبک زندگی و نمودهای جامعه غربی را جایگزین آن کند.

* زدودن اخلاق میان زنان از پیامدهای فیلم‌های نامناسب ماهواره

وی ادامه داد: در این جنگ ملت‌ها و مردم با اراده خود و قبول هزینه، در معرض حمله قرار می‌گیرند و ماهواره یکی از ابزارهای قوی برای تغییر و دگرگونی فرهنگ یک جامعه است، این کالای فرهنگی کنار مزیت‌ها، مضرات فراوانی نیز دارد و ابزار مهم دشمن در جنگ نرم و یکی از عوامل تشدید کننده بحران میان خانواده‌هاست.

سپهری اضافه کرد: تغییرات فرهنگی، ارزشی و کمرنگ کردن الگوهای دینی میان زنان و دختران از تأثیرات و پیامدهای منفی ماهواره بر جامعه و خانواده است و از این طریق زنان را در کشورهای اسلامی از معارف الهی، فضائل و ارزش‌های اخلاقی تهی کرده و از این راه به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

این کارشناس مسائل زنان با اشاره به اینکه از دیگر پیامدهای ماهواره نابودی مرزهای اخلاقی، تضعیف غیرت دینی مردان و عفت زنان است، عنوان کرد: مجله انگلیسی اکونومیک اعتراف دارد که برداشتن مرزهای اخلاقی یکی از راه‌های یکسان سازی فرهنگی و اهداف دشمن است.

* نابودی ارزش‌های خانوادگی در کشورهای مسلمان از جمله اهداف غرب

وی تصریح کرد: این فیلم‌ها بیانگر الگوی خانواده‌های غربی بوده و با القای فرهنگ غرب ارزش‌های اخلاقی مانند حیا، غیرت و عفاف را در جامعه از میان می‌برند و درصدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند که این اقدامات موجب فروپاشی بنیان خانواده می‌شود.

سپهری گفت: کمرنگ شدن ارزش‌های خانوادگی و گسست نهاد خانواده از دیگر نتایج فیلم‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ رشد طلاق در جامعه از نشانه‌های این گسست خانوادگی است که به دنبال خود مسائل متعدد دیگری از جمله فقر، اعتیاد و افزایش فرزندان بی‌سرپرست را به همراه دارد؛ از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که فیلم‌های غیراخلاقی ماهواره روابط عاطفی و جنسی میان زن و مرد را در خارج از چارچوب ازدواج عادی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: هنگامی که اعضای خانواده روزهای متوالی سریال‌های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است، مشاهده می‌کنند، خیانت به همسر برای آنها عادی شده و مشاهده این فیلم‌ها و عدم کنترل افراد بر رفتار خود نوعی بی‌مهری، دلسردی و اختلاف میان زن و شوهر را ایجاد می‌کند.

* فیلم‌های ماهواره و رواج خانواده‌‌های تک‏والدی در جوامع

این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه در سریال‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای سنت‌های اجتماعی و فرهنگی کشورها مورد تحقیر قرار می‌گیرند، اظهار داشت: نقش‌های خانه‌داری، همسری و مادری در این فیلم‌ها زیر سؤال رفته و بیشترین تأکید آنها نشان دادن ارزش کار زن در بیرون از خانه است.

سپهری بیان کرد: عدم اعتماد زوجین به یکدیگر، آسیب‌ برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای است، در فیلم‌های نامناسب ماهواره‌ای امیال جنسی خارج از حریم خانواده ارضا شده و این ارضای عاطفی میان زن و شوهر از عرصه خصوصی به عرصه عمومی منتقل می‌شود؛ در حالی که اسلام این امیال را پشتوانه حفظ خانواده و وسیله استحکام آن می‌داند.

وی تصریح کرد: این فیلم‌ها تلاش می‌کنند تا خانواده‌های تک‎والدی را در جامعه رواج دهند و الگویی برای زنان و دختران در کشورهای جهان سوم و به ویژه کشورهای مسلمان ایجاد کنند همچنین با تغییر تصویر ذهنی زنان و مردان الگوهایی را که خود می‌خواهند برای آنها مطرح می‌کنند.

این کارشناس مسائل زنان افزود: پوشش نامناسب زنان در این فیلم‌ها، سبک زندگی و نوع پوشش زنان ایرانی را تغییر می‌‌دهد و امروز بخش وسیعی از بدحجابی‌های کشور به دلیل تأثیرپذیری افراد بدحجاب از ماهواره است، تمام پوشش‌ها و آرایش‌های نامناسب از طریق ماهواره ساماندهی می‌شود.

* ایجاد شبکه‌‌‌ای از مد و الگوی ایرانی و اسلامی برای مقابله با اثرات ماهواره

وی بیان کرد: تقویت باورهای دینی میان افراد جامعه به ویژه زنان و دختران، استفاده صحیح و اصولی از ماهواره، تحکیم پیوندهای عاطفی میان اعضای خانواده، حرکت آگاهانه و صحیح مدیران فرهنگی جامعه برای کاهش اثرات منفی برنامه‌های ماهواره و حرکت مقابله‌ای صدا و سیما برای ساختن و بازنمایی مجدد ارزش‌های جامعه و صیانت از حریم خانواده به منظور مقابله با اثرات منفی فیلم‌های نامناسب ماهواره‌ای باید اتخاذ شوند.

سپهری با بیان اینکه امروز تکنولوژی پیشرفت کرده است و ناچار هستیم این پیشرفت‌ها را بپذیریم،‌ اضافه کرد: برای استفاده از تکنولوژی باید خود را تجهیز کنیم؛ ایجاد شبکه‌هایی از مد، لباس و الگوهای ایرانی و اسلامی می‌تواند از تأثیرات منفی فیلم‌های ماهواره بکاهد همچنین تولید فیلم‌های جذاب باعث کاهش استقبال مردم از فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای می‌شود.

این کارشناس مسائل زنان افزود: امروز امواج ماهواره بدون کنترل وارد خانه‌های ایرانیان شده و بسیاری از ارزش‌های ایرانی و اسلامی را حذف کرده و ناهنجاری‌های مدنظر غرب را در خانواده‌های ایرانی جایگزین می‌کند که مدیران فرهنگی باید با راهکارهای اصولی در این عرصه وارد عمل شوند.

منبع:سایت خبری انصار حزب الله (یالثارات)

 






برچسب ها : ماهواره  ,

      

عرصه رسانه های تصویری در کشور ما امروز با یک پدیده تهدیدآمیز جدید مواجه شده که در حقیقت باید آن را یک خودزنی فرهنگی نامید؛ انتشار سریال های استراتژیک آمریکایی با مجوز دولتی، اتفاق عجیبی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. پس از دوبله و انتشار گسترده سریال هایی چون «فرار از زندان»، «24» و ... نوبت به استمرار انتشار مجاز «لاست» رسیده است. سریالی که چندی قبل با صرف هزینه ای هنگفت خریداری، اصلاح و دوبله شد، اما توزیع آن به دلائلی متوقف ماند. مهمترین دلیل، بنا بر اعتراف خود مسئولان شرکت ایرانی تهیه و باز تولید این سریال، اشکالات محتوایی آن بود. اما زمزمه هایی مبی بر ورود همه گیر و گسترده آن به شبکه نمایش خانگی به گوش می رسد که اگر دغدغه مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را داریم، باید این زمزمه ها را جدی بگیریم.

امروز نظام سلطه جهانی به رهبری دولت آمریکا و شبکه مخوف و ضدانسانی صهیونیسم، در کنار تسلیحات نظامی، به رسانه ها - به خصوص شبکه های تلویزیونی و سینما - متکی است. جای شکی نیست که اگر بتوان قدرت و نفوذ این رسانه ها را مهار کرد، بخش زیادی از قدرت پوشالی جنگ طلبان و انسان ستیزان غربی فرو خواهد ریخت. چرا که آن ها اگر با قدرت نظامی خود به تسخیر سرزمین ها دست می زنند، با رسانه های خویش نیز روح و ذهن مردمان را به اشغال خود در می آورند. مسئله ای که از آن به عنوان جنگ نرم یاد می شود.

در سال های اخیر، به جز شبکه های ماهواره ای، ویدئو کلیپ ها، فیلم های سینمایی، موسیقی های مخرب و ... فیلم های دنباله دار یا همان «سریال» نیز به صف جبهه تهاجم رسانه ای غرب اضافه شده است. سریال هایی که از یک طرف تمهیدات لازم برای جذب و استغراق مخاطب در آن ها به خوبی به کار رفته است و از سوی دیگر، تفکرات و اهداف استراتژیک دولت های امپریالیستی جهان در آن ها ترسیم شده است.

اگر فیلم های سینمایی در یک زمان محدود دو سه ساعته مخاطب را با خود همراه می کنند، سریالها قادر هستند که روزها و ماه ها بیننده خود را به سرزمین های مورد نظرشان برده و القائات خود را به فکر او دیکته نمایند.

سریال «لاست» یکی از نمونه های معروف این جریان رسانه ای است. این سریال از 22 سپتامبر سال 2004 پخش آن در شبکه ABC آمریکا آغاز شد. نمایش این سریال به شبکه های دیگری هم سرایت کرده وسپس دی وی دی های آن در سراسر جهان، از جمله کشور ما توزیع شد. و حالا مدیران دلسوز فرهنگی ما نیز قصد دارند آن را با مجوز دولتی در دسترس عموم مردم کشورمان قرار دهند.

هرچند در این نسخه مجاز، بسیاری از مشکلات تصویری سریال که با اخلاق و فرهنگ خانواده های جامعه ما در تضاد است اصلاح شده اند. اما واقعیت این است که جنبه های مخرب «لاست» فراتر از این تصاویر، بلکه محتوا و ایدئولوژی تنیده در داستان و درام آن است. عمق استراتژیک محتوایی این فیلم دنباله دار تا آنجاست که از آن به عنوان بسته آموزشی فرهنگ لیبرالیستی یاد می شود. به عبارتی، این سریال اندیشه ها و گفتارهای متفکران لیبرالیسم را در قالب یک سلسله درام ارائه داده است.

«لاست» روایت یک گروه از انسان هایی است که در اثر سقوط هواپیما در جزیره ای ناشناخته و منزوی از جامعه انسانی گم شده اند و برای بقای حیات و نجات خود از این جزیره تلاش می کنند.جنبه ایدئولوژیک و سیاسی لاست این است که در این جزیره نمایندگانی از همه تمدن ها وجود دارد. قهرمانان و منجیان این گروه، آمریکایی ها هستند. یعنی فیلم این گونه القا می کند که بشریت به آمریکا مدیون است و بدون آمریکا، انسان ها توان رهایی از ابتلائات را ندارند (درست برعکس این واقعیت که بزرگ ترین عامل بحران ساز جهان آمریکاست)

نکته قابل توجه، نحوه چهره سازی مسلمانان در این سریال است؛ نماینده مسلمانان در این مجموعه، یک شکنجه گر بعثی عراقی است! او تا زمانی که به فرهنگ و هویت خودش وفادار است منفی معرفی می شود، اما با استحاله در فرهنگ آمریکایی، به عنوان یک انسان مثبت، وضعیتش تغییر پیدا می کند! پس «لاست» یک فیلم ضد اسلامی هم محسوب می شود.این نکات، بخشی از مضامین این سریال است و به عنوان مشتی از خروار ذکر شد. مسئولان دلسوز فرهنگی ما که انتشار مجاز سریال «لاست» را تصویب کرده اند، برای خنثی کردن این القائات ایدئولوژیک، صحبت های برخی از کارشناسان این حوزه را نیز با سریال همراه کرده اند. دیدگاه های این کارشناسان بسیار مفید است. اما به دو علت قادر به مهار تهاجم دراماتیک آن نیست: اول دو علت این که اصلا سریال «لاست» و بسیاری دیگر از محصولات استراتژیک فرهنگی غرب، به انتقال پیام محدود نیستند. بلکه روند جاری در آن ها آموزش سبک زندگی و انحراف تخیل بیننده است. یعنی در سریالی همچون لاست، القائات ایدئولوژیک و فرهنگی از طریق رگبار پیام و حرف منتقل نمی شود که بتوان به وسیله سخنرانی جلوی آن را گرفت. دوره تهاجم فرهنگی به وسیله پیام به پایان رسیده است. بلکه تمهید امروز دستگاه های فرهنگی و رسانه ای غرب که در «لاست» هم تجلی یافته، تعویض تدریجی ذهنیت، خیال و ذائقه مخاطب به سود خودشان است. مثلا سریال لاست به مرور زمان و طی قسمت های به هم پیوسته و طولانی مدت، می تواند بغض ضد آمریکایی مخاطب ناآگاه و سطحی نگر خود را به حب تغییر دهد. جلوی این تغییر را هم با توضیحات کارشناسانه اساتید و متخصصان نمی توان گرفت، مگر این که مخاطب خودش به عمق خودآگاهی و هوشیاری رسیده باشد که در این صورت در مقابل هرگونه تهاجم فکری و فرهنگی واکسینه خواهد بود.

دوم این که غالب بینندگان این نسخه مجاز سریال لاست، به احتمال زیاد به نظرات تدوین شده در کنار هر قسمت از سریال توجهی نمی کنند. به این ترتیب و مثل همیشه، درام بر سخنرانی پیروز می شود.آنچه باعث شده تا نسخه مجاز فیلم ها و سریال های استراتژیک غربی یک تهدید محسوب شوند، این است که مخاطب به علامت مجوز دولتی اعتماد دارد. مثلا اگر تا امروز، یک خانواده به سریال «لاست» حساس بوده و آن را مضر فرض می کرد و از تماشای آن پرهیز داشت، از فردا که نسخه مجاز آن را ببینند، مطمئن خواهند بود که یک محصول مفید و حداقل بی خطر را می بینند.به این ترتیب، مجوز دولتی تبدیل به منفذی برای جنگ نرم دشمنان ایران و اسلام می شود.

منبع: رجانیوز





      

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از مهمترین نکات صهیونیستی این بازی، جریان نقشه بازی است که اولین هدف بازی "Memphis" واقع در کشور مصر می باشد و در پی آن تسلط بر مرکز "Tyre" که واقع در فلسطین و لبنان فعلی است که اگر بخواهیم هدف بازی یعنی جریان یهودی سازی بازی را در نظر داشته باشیم، می بینیم دقیقا همان چیزی به ذهن می رسد که نسبت به مسئله اشغال فلسطین و لبنان توسط اسرائیل، در راستای یهودی سازی آنها، به ذهن خطور می کند و این مویّد و شاهدی در بازی است بر مسئله یهودی سازی فلسطین و لبنان و به دنبال آن، دیگر کشور های اسلامی همچون ایران، عراق، پاکستان و افغانستان و حتی مدینه و مکه در عربستان صعودی(که در عربستان تقریبا به اهداف خود رسیده اند)


به نقل از: وعده ی صادق

شناخت اندکی که نسبت به صنعت بازی در کشور ما وجود دارد، باعث شده است تا بیشتر افراد، بازی های کامپیوتری را ویژه کودکان بدانند و آن را نوعی تفریح جهت اوقات فراغت بپندارند. حال آنکه در اکثر کشورهای جهان، این بخش از علوم ICT جزو تخصص های مهم به شمار می رود و اهمیت بسزایی دارد. هم اکنون رشته معماری و طراحی بازی های کامپیوتری در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود و فارغ التحصیلان این رشته ها مانند میلیون ها نفر دیگر در این صنعت نوین، مشغول به کار می شوند.(1)

رسانه نو ظهور بازی های رایانه ای با قابلیت ها و ویژگیهای خاص خود به جرات می توان گفت که ضریب تاثیر گذاری و نفوذ خود را حتی از رسانه هایی چون سینما و تلویزیون نیز افزایش داده اند از مهمترین این ویژگیها ماهیت تعاملی بودن بازی های رایانه ای است.

به دلیل همین ویژگی است که قرار گرفتن افراد(معولا کودکان و نوجوانان ) در معرض بازی های کامپیوتری نگران کننده تر از قرار گرفتن آنها در معرض برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی است.

زیرا این بازی ها بسیاری از اصول یادگیری مانند هم ذات پنداری (الگو سازی )،تمرین ،تکرار و پاداش و تقویت را به کار می گیرند.(2)

در بازی رایانه ای گرافیک،صدا و تعامل، ابتکار سیر داستان، کنجکاوی، پیچیدگی وتخیل، منطق، حافظه، بازتاب ها، مهارت های ریاضی، چالش حل مساله و تجسم از جمله جنبه های فنی، روانی و فردی است که بازیگران را جذب این بازی ها می کند.کار مستقل، مداومت در بازی، لذت بردن از بازی، مشارکت فعال، تعامل مشارکتی، ساختار گروهی، یادگیری، رقابت یا همکاری گروهی و فرصت های برابر در بازی ازجمله عواملی است که در فرد برای ادامه بازی ایجاد انگیزه می کند.

و دقیقا به دلیل همین خصوصیات است که به یکی ابزار تاثیر گذار غرب در راستای ناتوی فرهنگی علیه دنیای اسلام و خصوصا انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.

مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین در ساختمان اجلاس سران در تهران برگزار شد با اشاره به این موضوع فرمودند:

((امروز استکبار جهانی که رئیس جمهور کنونی آمریکا سخنگوی آن است دنیای اسلام را صریحا تهدید می‌کند و سخن از جنگ صلیبی می‌گوید، شبکه استکباری صهیونیزم و سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در همه دنیای اسلام سرگرم فتنه انگیزی اند،... هزارها فیلم سینمایی و بازی رایانه‌ای و امثال آن با هدف زشت نمایاندن چهره اسلام و مسلمین، تولید و روانه بازارها می‌شود.))

کارکردهای فرهنگی بازی رایانه ای
با توجه به آنچه که ذکر شد بازی های رایانه ای به شوالیه های مجازی ،قدرتمند و جذاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب تبدیل شد ه اند که در حال تخریب و تغییر تدریجی ارزشها و هنجار های انقلاب اسلامی و جهان اسلام هستند که در این میان میتوان بازی هایی همچون (call of duty) (assassin creed)و یا بازی های مانند سیمز(sims) که از طرفدارانی بی شماری در کشورمان داراست که به نوبه خود میتوان معثرترین بازیهایی نام برد که زندگی مدل امریکایی را برای مخاطب تبلیغ میکند! البته بازی های بیشماری را میتوان نام برد که از مضامین ضد دینی و ترویج خشونت و مسائل خیر اخلاقی را در خود جای داده است اما ما در این مجال اندک به یکی از بازیهایی اشاره میکنیم که طرفداران زیادی دارد و به جرات میتوان گفت که بیشترین کاربران خانگی با ان آشنایی دارند و همچنین به خاطر جذابیت و سادگی بازی و عدم خشونت در بازی در دسترس عموم قرار گرفته و به همین علت میتوان دریافت که خانواده های زیادی از این گونه بازی ها برای فرزندان خود تدارک میبیند غافل از این که این مجموعه بازی حاوی مضمونی بسیار ضد دینی و ترویج تفکرات پاگانیستی است که در نوع خود قابل توجه است!

لاکسر
علائم فراماسونری در بازی لاکسور
لاکسر مجموعه ای از بازی های های کم حجم هستند که توسط شرکت مومبو جومبو منتشر میشود، وظیفه این شرکت نشر وبازاریابی تعدادی از بازی های کامپیوتری است که توسط شرکتهای مانند نینتندو ، سونی و مایکروسافت تولید میشوند ، دفتر اصلی این کمپانی در دلاس، تگزاس ایالات متحده امریکاست.(3)
علائم فراماسونری در بازی های رایانه ای
لوگوی شرکت مومبو جومبو

این بازی بنابر آنچه در دنیای بازی مشهور است، یکی از بازی های خوش ساخت و جذاب به شمار که بازی کن را مدتها سرگرم میکند.

اما باید گفت این بازی، با همه هیجانی که به مخاطب خود می دهد و در عین جذابیت بالای آن، به صراحت در پی اهداف صهیونیستی فراماسونری و شیطانپرستی سازندگان این بازی است که هم از لحاظ محتوای جریان بازی و هم در قالب نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری، در راستای تحقق اهداف شوم صهیونیستی می باشد.

نقد محتوایی :

نکته قابل توجهی که در نسخه چهارم این بازی، به صراحت مشاهده می شود مسئله "یهودی سازی" خاورمیانه و به طورکلی سرزمین های اسلامی و در نتیجه کل دنیا است که با تعابیری دیگر همچون "تسخیر تمام دنیا" توسط شیطان پرستان و فراماسونری می توان نام برد.(شیطانپرستان معتقدند که دنیا تا آینده ای نه چندان دور"21 دسامبر سال 2012 میلادی" در تسخیر آنان قرار خواهد گرفت) و این بهانه ای برای سیاست های شوم مستکبران است.علائم فراماسونری در بازی لاکسور

به عبارت دیگر در نسخه چهارم این بازی به صراحت مسئله تسلط بر تمام خاورمیانه و در نتیجه تسلط بر تمام دنیا القاء می شود.

شاهد بر این مسئله، داستان و جریان بازی است که در نقشه بازی، نماد تمدّن های مختلف (مخصوصا ایران و اسلام) در دوره های مختلف بوضوح مشاهده می شود.

این مسئله را در تصویر منوی اصلی بازی و همچنین در طی بازی و نقشه مراحل (که بوضوح روی نقشه ایران و عربستان صعودی و عراق مانور داده شده)، می توان مشاهده نمود
ادامه مطلب...




برچسب ها : جنگ نرم  , فراماسونری  , نقد بازی های رایانه ای  , بازی لاکسر  , علائم فراماسونری در بازی ها  , اسرائیل و بازی های کامپیوتری  ,


      
<      1   2   3      >