سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 153
کل بازدید : 1029731
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 3:36 ص

تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی از گامهای مفید و موثر برای بهبود وضعیت اخلاقی و مانع بزرگی برای گسترش بی غیرتی و بی عفتی در مراکز آموزشی بود که متاسفانه عملی نشد / در بسیاری از سریال ها و برنامه های صدا و سیما؛ به ترویج بی حیایی و تحریک جوانان پرداخته می شود که این امر منجر به گسترش بی حیایی در جامعه شده است


رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه چادر یک میراث ملی و مذهبی در جامعه ماست ؛گفت: باید بدانیم شیطان به حذف چادر زنان جامعه ما بسنده نمی کند .



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال آیت الله حسین مظاهری ؛در ادامه سلسله دروس اخلاق خود با عنوان فضیلت های فراموش شده ؛اظهار داشت :چادر؛ یک میراث ملی و مذهبی و بنابر تصریح قرآن کریم ؛ علامت شخصیت زنان است ؛ اما متاسفانه جامعه اسلامی این نعمت بزرگ را از دست داده است . وی بابیان اینکه شیطان ازکم شروع می کند؛ اما به کم قانع نیست ؛یادآور شد: شیطان به گرفتن چادر از زنان جامعه بسنده نمی کند. از این رو باید منتظر خسارات و خطرات بزرگتری در این زمینه باشیم . وی با اشاره به برخی از مصادیق بی حیایی در جامعه ؛ ارتباط دختران و پسران را مضر و مخرب دانست و از وضعیت اخلاقی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بشدت انتقاد کرد .



آیت الله مظاهری ؛ تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را یکی از گامهای مفید و موثر برای بهبود وضعیت اخلاقی و مانع بزرگی برای گسترش بی غیرتی و بی عفتی در مراکز آموزشی دانست . وی با ابراز تاسف از اینکه تفکیک جنسیتی هنوز عملی نشده است ؛گفت : با این حال بعضی مسوولان نیز با اجرای این طرح مخالفت کرده و با تعبیری اهانت آمیز؛ آن را غیرعالمانه می خوانند .



وی گفت : مادامی که مدارس و دانشگاه ها به معنای واقعی اسلامی نشود؛ یعنی تا وقتی که غیرت و عفت حقیقی به مراکز آموزشی برنگردد و حیاء در محیط های درسی زنده نشود؛ جامعه ؛ اسلامی نخواهد شد . رییس حوزه علمیه اصفهان همچنین رواج بی عفتی و بی غیرتی در بین مردم و از آن بدتر؛ بی تفاوتی مسوولان در برابر این خطر بزرگ را مایه تاسف دانست . وی حاکمیت حیاء در خانه و در بین اعضای خانواده را عامل مهم و موثری در گسترش فرهنگ حیاء در اجتماع دانست .



رییس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: قرآن کریم درآیاتی ؛ بر اهمیت وجود حیاء در معاشرت اعضای خانواده یا یکدیگر و نیز ضرورت پوشش متعارف آنان تاکید می ورزد و حتی در این زمینه به ذکر جزییات آداب معاشرت در خانواده می پردازد .



آیت الله مظاهری اضافه کرد: ورود قرآن کریم به جزییات بحث حیا و پوشش ؛حاکی از اهمیت فوق العاد؟ آن مطلب در دین اسلام است ؛ از این رو اعضای خانواده باید در مقابل همدیگر؛ از پوشش متعارف استفاده کنند و محرمیت آنان منجر به بی حیایی و بهره گیری از پوشش نامناسب نشود که خطرات و خسارات فراوانی برای اعضای خانواده و اجتماع خواهد داشت .



وی همچنین تربیت دینی فرزندان و تفهیم فرهنگ حجاب و عفاف به کودکان را ضروری برشمرد و افزود: اگر فرزندان از کودکی و در خانواده با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا شوند؛ در جوانی و بزرگسالی افرادی غیرتمند؛ عفیف و با حیا خواهند بود و در صورت تربیت صحیح همه خانواده ها؛ جامعه به صورت یکپارچه با حیاء خواهد شد .



رییس حوزه علمیه اصفهان ؛ با مهم بر شمردن حیاء در گفتار و کردار تاکید کرد: گفتار؛ کردار و نحوه معاشرت اعضای خانواده با همدیگر؛ باید برخاسته از حیاء و مبتنی بر عفت و غیرت باشد تا خانواده و اعضای آن سالم بمانند و سلامت اخلاقی آنان ؛ به جامعه نیز تسری یابد .



وی از تماشای صحنه ها و فیلم های مبتذل و شهوت انگیز توسط اعضای خانواده به عنوان یکی دیگر از عوامل بی حیایی خانواده و اجتماع نام برد و گفت :مشاهده فیلم و عکس مبتذل و شهوت انگیز در ماهواره ؛ تلویزیون و اینترنت ؛عفت وغیرت عمومی را زائل و حیاء را در بین اعضای خانواده و به تبع آن اجتماع؛ از بین می برد که مفاسد فراوانی به همراه خواهد داشت .



وی با ابراز نگرانی از ترویج بی حیایی در جامعه افزود: جامعه کنونی از حیث حجاب و عفاف ؛ چه در مردان و چه در زنان ؛ در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می برد و بسیاری از مردم از نظر گفتار؛ کردار و بویژه از نظر نوع پوشش ؛ مبتلا به بی حیایی شده اند . آیت الله مظاهری ؛ مراعات حیا در نگاه را ضروری برشمرد و افزود: قرآن کریم از مسلمانان انتظار دارد که نگاه خود را کنترل کنند و به تعبیر قرآن غض بصر داشته باشند و این به معنای بستن چشم و ندیدن نیست ؛ بلکه به معنای چشم پوشی از نگاه آلوده و حرام و در مرتبه بعدی ؛ خودداری از نگاه بیهوده است .



آیت الله مظاهری ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح فساد اخلاقی حاکم بر جامعه توسط دولت و مسوولان مربوطه ؛ اظهار داشت : مسوولان مربوطه در مواردی قادر به اصلاح وضعیت اخلاقی جامعه نیستند؛ در مواردی بی تفاوتند و در مواردی نیزمتاسفانه مانع اصلاح مفاسد اخلاقی جامعه می شوند . وی همچنین با انتقاد شدید از برنامه های صدا و سیما؛ تصریح کرد: در بسیاری از سریال ها و برنامه های صدا و سیما؛ به ترویج بی حیایی و تحریک جوانان پرداخته می شود که این امر منجر به گسترش بی حیایی در جامعه شده است و متاسفانه هر چقدر هم در این باره تذکر و توصیه می شود؛ نه تنها توجهی نشده و اقدامی برای اصلاح انجام نمی دهند؛ بلکه معمولا بدتر هم می شود .

منبع:http://www.baharestancity.com





      

با ادامه این وضعیت!
مفاسد اخلاقی و بی‌عفتی بی‌رحمانه همه را قربانی خود می‌سازد!
مسئولیت مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی به سپاه واگذار شود

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله هفته نامه یالثارات نوشت:
1- بعید است در این مملکت کودک یا نوجوانی پیدا شود که نداند جریان بی‌حجابی و بی‌عفتی فراگیر این روزها محور اصلی تهاجم نرم استکبار علیه نظام و انقلاب اسلامی است! اگر روزگاری بی‌حجابی نتیجه غفلت چند زن و دختر ناآگاه بود (که آن زمان هم چنین نبود!) این روزها استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانشان به گسترش مفاسد اخلاقی و بی‌حجابی در مملکت امام زمان(عج) به عنوان راهکار اصلی نفوذ نگاه می‌کنند و به این راهکار بیشتر از سایر راهکارهای اقتصادی، نظامی یا سیاسی براندازانه دل بسته‌اند!

2- دلیل توجه و امید و دل بستن جهان استکبار به گسترش فساد اخلاقی و بی‌حجابی و سرمایه‌گذاری بر روی آن به عنوان راهکار اصلی سقوط و فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی آن است که نظام و مسئولان آن در برابر اشکال مختلف تهاجمات نرم و سخت دشمن اعم از تحریم‌های اقتصادی، فشارهای دیپلماتیک، تحریم‌های علمی و تهدیدات نظامی هوشیار و آماده بودند و با تلاشهای خود سعی در مقابله با این دسته از تهاجمات و تهدیدات نموده‌اند اما غفلت وحشتناک، عجیب و بی‌نظیر قاطبه مسئولان نظام در برابر ترویج روزافزون بی‌حجابی و برهنگی و گسترش روزافزون مفاسد اجتماعی و اخلاقی چنان مسیر وسیع و همواری را برای نفوذ در برابر جهان استکبار گشوده که با کمترین هزینه می‌توان از آن بهره برد و کاری‌ترین ضربه را بر پیکره اسلام و نظام وارد آورد.

3- وقتی رکن اصلی نظام اسلامی ما ایمان مردم باشد آنگاه بهترین شیوه برای سرنگونی نظام، هدف گرفتن این رکن اصلی است و هیچ سلاحی برای تخریب این رکن اساسی برنده‌تر از گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی نخواهد بود. مفاسد اخلاقی و بی‌عفتی چنان با سرعت ایمان را نابود می‌کند و چنان بی‌رحمانه همه را قربانی خود می‌سازد که در کمترین زمان ممکن، بیشترین آسیب را متوجه کمیت و کیفیت ایمان مومنان خواهد نمود! و البته رسیدن آمار طلاق در تهران به مرز 35 درصد و افزایش میزان مفاسد اخلاقی در شهری مذهبی مانند قم به میزان 11 برابر دو دهه قبل تنها گوشه‌هایی از ثمرات تلخ گسترش مفاسد اخلاقی و بی‌حجابی طی سالهای جاری در کشور بوده است!

4- در این میان سکوت و غفلت کم‌نظیر مسئولان در قبال این سمّ مهلک و این سلاح خطرناک دردی کشنده‌تر از سایر دردهاست! وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه در حد یک تماشاچی نابینا عمل می‌کند، وقتی رئیس جمهور شش سال از امضا و ابلاغ قانون گسترش حجاب و عفاف ( که مقام معظم رهبری آن را تایید نموده و خواستار اجرای آن شده‌اند) خودداری می‌کند و در عوض به ناجا دستور منع برخورد با بی‌حجابی را صادر می‌کند، وقتی قوه قضائیه حوصله مجازات مرتکبین بی‌‌حجابی و بی‌عفتی را ندارد، وقتی همه کار بر دوش ناجا گذاشته شود و ناجا هم در حد رفع تکلیف آن هم در یکی دو ماه تابستان وارد عمل می‌شود، وقتی از میان 290 نفر نماینده مجلس کمتر از 3 یا 4 نفر در خصوص این مساله حیاتی حساسیت نشان می‌دهند، باید هم استکبار جهانی و دشمنان اصلی نظام و انقلاب جشن بگیرند و با قدرت هرچه تمام‌تر از این راهکار باد‌آورده نهایت سوء استفاده را بنمایند.

5- عملکرد ناجا در سالهای قبل اجازه خوشبینی نسبت به طرح ناجا در سال‌جاری جهت برخورد با بی‌حجابی را نمی‌دهد از سوی دیگر یقین داریم که ناجا بدون همکاری جدی سایر دستگاهها قادر به مهار این موج براندازانه نخواهد بود. وقتی در برابر این هجوم، همه کنار کشیده و روبرگردانده و خود را به کارهای دست چندم سرگرم کرده‌اند از ناجا (با آن حجم زیاد مسئولیت‌ها و کیفیت معلوم عده قابل توجهی از نیروها!) چه توقعی می‌توان داشت؟

6- اگر مسئولیت مقابله با تهاجم نرم دشمن به سپاه سپرده شده‌ باید از سوی مقامات مسئول ترتیباتی اتخاذ شود که مسئولیت مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی نیز از ناجا اخذ شده و به سپاه واگذار شود. کنترل جدی تولیدی‌های لباس‌ (به ویژه لباسهای زنانه) و نظارت دائم بر عملکرد آنها، مجازات جدی و قاطعانه متجاهران به بی‌حجابی و فسق و فجور، تشدید جدی حضور مقتدرانه نیروهای ناهی از منکر و ضابطان قضایی در اماکن مفسده‌خیز مانند سواحل دریا، اماکن تفریحی، فرودگا‌ه‌ها، پاساژها و مراکز خرید و فروش کالاهای زمینه‌ساز فساد (مانند مرکز ایران زمین در شهرک غرب و نظائر آن در تهران و شهرستانها) به همراه قاضی سیار و صدور احکام مجازات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، توقیف طولانی مدت خودروهای حامل افراد بی‌حجاب و متجاهر به فسق و فجور ( مانند پخش‌کنندگان موسیقی‌های حرام و...)، ابطال گواهینامه و گذرنامه زنان و دختران بی‌حجاب، جلوگیری از ورود افراد بی‌حجاب به فرودگاهها، پایانه‌های مسافرتی، اماکن تفریحی، دانشگاهها، ادارات دولتی و...، اقداماتی ضربتی در جهت مهار موج بی‌سابقه مفاسد اجتماعی و بدحجابی محسوب می‌شوند.

7- درنگ امروز فردای اسارت‌باری را به دنبال خواهد داشت! فردایی به مراتب زننده‌تر و تلخ‌تر از عاقبت اندلس! بهترین راه مقابله با اسلام و سیلی زدن به صورت آن در روزگار ما ترویج مفاسد اخلاقی و بی‌حجابی است! آیا آن قدر در وجود ما و مسئولان نظام غیرت و بصیرت باقی مانده که از اسلام مظلوم دفاع کنیم و مانع نواختن خطرناک‌ترین سیلی به صورت آخرین و کامل‌ترین دین الهی باشیم؟!

منبع:http://www.yalasarat.com






برچسب ها : جنگ نرم  ,

      
<      1   2   3