سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 111
کل بازدید : 1031398
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 1:52 ص

در نامه دبیر اتحادیه دانشجویان مستقل به ظریف مطرح شد

انتقاد از موضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی به کشتار مسلمانان در کشمیر

کشتار کشمیر و سکوت دولت اعتدال

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به ظریف از موضع‌ منفعلانه وزارت خارجه در مقابل جنایات در کشمیر انتقاد کرده و خواستار اقدام قاطع این وزارتخانه در مقابل این جنایات شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در نامه‌ای به ظریف از موضع‌ منفعلانه وزارت خارجه در مقابل جنایات در کشمیر انتقاد کرده و خواستار اقدام قاطع این وزارتخانه در مقابل این جنایات شد.

احمدی در ابتدای این نامه نوشت: 9 روز از شروع درگیری‌ها میان مردم مسلمان و مظلوم کشمیر با نیروهای نظامی هند می‌گذرد و متاسفانه هیچ اقدامی در این باره از سوی وزارت‌خانه متبوع جناب عالی منعکس نشده است. این در حالی است که تا کنون حدود 1500 نفر از مسلمانان ساکن کشمیر کشته یا زخمی شده‌اند و با مشکلات جدی دارویی و غذایی مواجه‌اند و فشارهای نیروهای نظامی هند بر این مردم بی پناه نیز رو به افزایش بوده و خشونتها بیشتر شده است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : ایران  , کشمیر  , شیعیان کشمیر  , دولت اعتدال  , موضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی  , انتقاد از دولت  , kashmir  ,


      

فاطمی در گفت‌وگو با فارس:

برخی مسئولان زحمت همدردی با مسلمانان کشمیر را هم به خود نمی‌دهند

دیپلماسی سکوت دولت اعتدال

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برخی مسئولان حتی به خودشان زحمت ابراز همدردی با مسلمانان کشمیر را نمی‌دهند و این مصداق بارز عدول و انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

سیدعلیرضا فاطمی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در روزهای گذشته شهادت برادران مجاهدمان در کشمیر ما را بسیار غمگین کرد، جوانانی که از نسل ما بودند ولی پا را بسیار فراتر نهاده و از سربازان واقعی مکتب روح‌الله شده بودند و از آنجایی که آتش حق‌طلبی با شهادت خاموش نشده، بلکه شعله‌ورتر می‌شود؛ شهادت ایشان موج عظیمی از اعتراضات را برانگیخت.

وی افزود: در همین روزهایی که شامه خبری همگان از خبرهای کودتا و ترور و گروگانگیری پرشده است؛ حدود چهل‌وپنج نفر از مسلمانان کشمیر به شهادت رسیده‌اند، حدود 3 هزار نفر از مردم نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند و بازهم جنایت علیه مسلمانان و شیعیان هندی تحت سانسور شدید خبری قرار گرفته و صدای آنان از همیشه کم‌فروغ‌تر شده است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : مرگ بر آمریکا  , حقوق بشر در کشمیر  , کشمیر  , شیعیان کشمیر  , دیپلماسی اعتدال  , کشتار در کشمیر  , سکوت ظریف  ,


      

 

 

چهارمین شماره راه راه/ ویژه حقوق بشر آمریکایی

آمریکا و حقوق بشر
نشریه ی راه راه نشریه ای انقلابی با مضامین طنز است. راه راه در این شماره به حقوق بشر آمریکایی می پرازد.
پیشنهاد می کنم این شماره را از دست ندهید.
دانلود در ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب...




برچسب ها : مرگ بر آمریکا  , جنایات آمریکا به طنز  , طنز راه راه  , اوباما جنایتکار  , ایران و آمریکا  , حقوق بشر و آمریکا  , حقوق بشر به طنز  ,


      

پوستر/ بد عهد

 

امام خامنه‌ای: عهـدشکــنی کردند، آن کسانی هم که در درون مجموعه روشنفکری کشور هنـوز ملتفـت نبودند که طرف مقابلشان آمــریکا کیست، خـوب است نگاه کنند به این مذاکرات و بفهمند با چه کسی مواجهند.

 

مرگ ب آمریکا

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

عکس از خبرگزاری تسنیم ،سید محمد حسین زاهد






برچسب ها : کاریکاتور  , پوستر  , بیانات امام خامنه ای  , مذاکرات هسته ای  , رهبر ایران  , بد عهدی آمریکا  , دشمن ایران  ,

      


«امروز، تروریسم درد مشترک ما و شما است»

نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌

به نقل از :
http://farsi.khamenei.ir

letter4u

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با برشمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت‌های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. متن نامه‌ی رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.

 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

به عموم جوانان در کشورهای غربی‌
حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.

درست است که امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کرده‌اند دو تفاوت عمده دارد؛ نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی بمراتب وسیع‌تر، در حجمی انبوه‌تر و به مدّت بسیار طولانی‌تر قربانی وحشت‌افکنی و خشونت بوده است؛ و دوّم اینکه متأسّفانه این خشونتها همواره از طرف برخی از قدرتهای بزرگ به شیوه‌های گوناگون و به شکل مؤثّر حمایت شده است. امروز کمتر کسی از نقش ایالات متّحده‌ی آمریکا در ایجاد یا تقویت و تسلیح القاعده، طالبان و دنباله‌های شوم آنان بی‌اطّلاع است. در کنار این پشتیبانی مستقیم، حامیان آشکار و شناخته‌شده‌ی تروریسم تکفیری، علی‌رغم داشتن عقب‌مانده‌ترین نظامهای سیاسی، همواره در ردیف متّحدان غرب جای گرفته‌اند، و این در حالی است که پیشروترین و روشن‌ترین اندیشه‌های برخاسته از مردم‌سالاری‌های پویا در منطقه، بی‌رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است. برخورد دوگانه‌ی غرب با جنبش بیداری در جهان اسلام، نمونه‌ی گویایی از تضاد در سیاستهای غربی است.

 

ادامه ی مطلب...






برچسب ها : امام خامنه ای  , نامه ی رهبر انقلاب اسلامی  , نامه ی رهبری به جوانان غربی  , نامه ی دوم رهبر  , حوادث فرانسه  , تروریسم دولتی  ,

      

 

همدردی های گزینشی

کاریکاتور/ الکی .. مثلا من همدردم!

فرهنگ نیوز: پس از حملات 13 نوامبر در پاریس و کشته شدن 150 نفر در این حادثه، موجی از همدردی و محکومیت از سوی کشورهای مختلف جهان به سوی فرانسه و پاریس روانه شد. این حمله تروریستی در حالی صورت می گیرد که در 5 سال اخیر، کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا، روزانه شاهد قربانی شدن دهها نفر از شهروندان خود بر اثر حملات تروریستی و جنگ های داخلی هستند که یکی از عوامل اصلی گسترش آن، کشورهای غربی اند اما این کشتارها چنان برای جهان عادی و طبیعی به نظر می رسد که دیگر کمتر کسی برای آنها اشک می ریزد.

تروریست فرانسه






برچسب ها : کاریکاتور  , اسلام هراسی  , تروریست  , فرانسه  , حمله ی تروریستی  , همدردی دروغین  , کاریکاتور فرانسه  ,

      

down with usa

داستان یک پرچم به روایت تصویر؛ تماشای تصویرسازی دیدنی «خانه طراحان انقلاب» را از دست ندهید

از ابتدا با جنایت آغاز کردند؛ از کشتار و برده داری بومیان منطقه گرفته تا سرکوب کارگران شیکاگو، بمباران هیروشیما و گرفتن جان 220هزار انسان، قتل عام ویتنام و بیش از 1،5 میلیون کشته، حمایت از اسرائیل و بزرگترین نسل کشی تاریخ در فلسطین، طراحی کودتای 28 مرداد و حمایت از کودتای نوژه، حمایت از صدام، حمله مستقیم به هواپیمای مسافربری با 290 مسافر، ترور دانشمندان هسته ای، اعمال تحریم های ظالمانه، کشته شدن 40 هزار غیر نظامی در جنگ افغانستان و بیش از یک و نیم میلیون کشته در عراق.
گروه فرهنگی-رجانیوز: از ابتدا با جنایت آغاز کردند؛ از کشتار و برده داری بومیان منطقه گرفته تا سرکوب کارگران شیکاگو، بمباران هیروشیما و گرفتن جان 220هزار انسان، قتل عام ویتنام و بیش از 1،5 میلیون کشته، حمایت از اسرائیل و بزرگترین نسل کشی تاریخ در فلسطین، طراحی کودتای 28 مرداد و حمایت از کودتای نوژه، حمایت از صدام، حمله مستقیم به هواپیمای مسافربری با 290 مسافر، ترور دانشمندان هسته ای، اعمال تحریم های ظالمانه، کشته شدن 40 هزار غیر نظامی در جنگ افغانستان و بیش از یک و نیم میلیون کشته در عراق. جنایت پشت جنایت... هیچ کس از شر آمریکا در امان نیست. داستان پرچم از این قرار است، پرچمی افراشته برخون، ظلم، جنایت و تحقیر مظلومان، این تصویر روایتگر بخشی از جنایات آمریکاست؛ تلنگری است به همه، نباید اجازه دهیم تصویر ظلم و جنایت عادی شود، نباید از خون مظلومان گذشت.
 
عکاسی صحنه پردازی شده (staged photography) یکی از شیوه‌های عکاسی است که تفاوت آن با عکاسی مستند، مانند تفاوت فیلم داستانی و فیلم مستند است. در این شیوه عکاسی همه چیز از قبل کارگردانی شده و در یک قاب به تصویر کشیده می‌شود. هیچ چیز تصادفی نیست و همه اجزاء تصویر خلق می شود. از صحنه و نور گرفته تا لباس و محل عکاسی، همه به انتخاب عکاس طراحی می شود. این شیوه از عکاسی در دنیا و خصوصا در آمریکا، بسیار پر طرفدار است. 
 
شیوه کار در این نوع عکاسی همانند فیلم سینمایی است و در واقع تجهیزات، تدارکات، عوامل و نیروی انسانی زیادی در آن به کار گرفته می شود با این تفاوت که قرار است همه حرفها نه در یک فیلم بلند که در یک فریم عکس زده شوند!
 
«برافراشتن پرچم در ایوو جیما» نام یک عکس تاریخی است که در 23 فوریه 1945 توسط جو روزنتال گرفته شده است. عکس پنج سرباز و یک پزشک جنگی شاغل در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را بر فراز تپه سوریباچی در نبرد ایوو جیما طی جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد. نمایندگانی از نظامیان آمریکایی که این جزیره ژاپنی را اشغال کرده و پرچم آمریکا را در آن برافراشته اند!
 
در 19 فوریه 1945 قایقی جو روزنتال، عکاس آسوشیوتدپرس و شماری از تفنگداران آمریکا را به سمت ایووجیما می برد. روزنتال پیش بینی می کرد که نبرد سختی در خواهد گرفت، زیرا نبردهای جزیره اقیانوس آرام جملگی خشونت بار بودند.
 
در حدود هفتاد هزار سرباز( پنجاه هزار آمریکایی و بیست و دو هزار ژاپنی) در ایووجیما با هم به جنگ تن به تن پرداختند. روزنتال از این جنگ عکس هایی گرفت که در روزنامه ها و مجلات چاپ شد.
 
پنج روز بعد از وارد شدن به این جزیره، روزنتال شنید که گروهی از تفنگداران در سوریباشی پرچمی را می افرازند. روزنتال در سوریباشی گروه تفنگداران را دید که پرچمی را به یک لوله شش متری وصل کرده اند. فرمانده از آنها خواسته بود که پرچم بزرگی در آنجا نصب کنند تا همه در جزیره بتوانند آن را ببینند. روزنتال نقطه ای را پیدا کرد تا از آنجا عکسی بگیرد. دوربین خود را برداشت و آن را در مقابل چشمانش قرار داد و به پرچمی که در برابر نسیم در اهتزاز بود، نگاهی انداخت و دگمه شاتر را فشرد. پرچم در همان زمان بر زمین افتاد، سه سرباز آن را نگه داشتند تا بقیه سربازان طناب یا ریسمانی پیدا کنند و آن را ببندند و مهار کنند.
 

      

 


 حسین شریعتمداری
نطق روحا
نی در سازمان ملل در شان ملت ایران نبود


به نقل از رجانیوز:

اگرچه برخی از اطرافیان و مشاوران رئیس‌جمهور محترم اصرار دارند که هر انتقادی را به حساب مخالفت با ایشان بنویسند و با بهره‌گیری از شگرد «مارپیچ سکوت» منتقدان را به سکوت وادارند، ولی به قول حضرت امام(ره)، آنان که دستی به قلم دارند- از جمله مطبوعات- نه فقط درباره آنچه می‌نویسند مسئول هستند بلکه درباره آنچه باید بنویسند و نمی‌نویسند هم مسئولیت دارند، از این روی اشاره به مواردی از مواضع و عملکرد رئیس‌جمهور محترم طی چند روز اخیر که در جریان سفر ایشان به نیویورک صورت پذیرفته و متاسفانه در شأن و تراز نظام اسلامی و مردم این مرز و بوم نبوده است، ضروری به نظر می‌رسد.
 
1- نطق رسمی آقای دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آنچه از رئیس‌جمهور ایران اسلامی انتظار می‌رفت و می‌رود فاصله زیادی داشت به گونه‌ای که اگر بخش مربوط به توافق وین- که اختصاص به ایران‌دارد- را از مجموعه سخنان ایشان حذف کنیم، سخنرانی جناب‌روحانی با سخنرانی مثلا رئیس‌جمهور فلان کشور دیگر به سختی قابل تشخیص بود و البته شروع سخن با «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» و خاتمه آن با «والعاقبة للمتقین» نشان می‌داد شخصی که در حال سخنرانی است، رئیس‌جمهور و یا نخست‌وزیر یک کشور اسلامی است، اما کدام کشور اسلامی؟ پاکستان؟ عربستان؟ مصر؟ اردن؟! و... چرا که روسای کشورهای یاد شده نیز بعضا سخن خود را با بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم آغاز می‌کنند و احیانا با جملاتی نظیر «والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته» خاتمه می‌دهند.
 
آقای دکتر روحانی در نطق خویش از انقلاب اسلامی، رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علت درگیری و کینه‌توزی نظام سلطه جهانی با ایران اسلامی، حقانیت نیروهای مقاومت در منطقه، جنایات فراوانی که آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران مرتکب شده و هنوز می‌شوند و... نه‌فقط کمترین سخنی به میان نیاورد بلکه از یک اشاره تلویحی و کنایه‌‌آمیز گذرا به مواردی از این دست نیز دریغ ورزید. از این روی و با عرض پوزش جای این پرسش هست که کجای نطق ایشان از اسلام و انقلاب و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشانه‌ای داشت؟!  
 
2- آقای رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92 می‌فرمایند؛ «من به نمایندگی از ملتی سخن می‌گویم که دو سال قبل، بار دیگر به تعامل سازنده با جهان رأی داد... و خواستار تحکیم صلح و گفت‌وگوی سازنده با جهان شد»!

      

مرگ بر آمریکا

برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید....






برچسب ها : حمله به ایران  , مرگ بر آمریکا  , shia  , shiite  , بیانات رهبری  , خامنه ای  , مذاکره با آمریکا  , رفع تحریم ها  , عهدشکنی آمریکا  , leader  ,

      

«اینقدر جوانان حزب‌اللهی را نکوبند»

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری است در مردم؛ بخصوص در جوانها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور میرسد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1394/06/18


khamenei iran ایران

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نوشته و پوستر از: http://farsi.khamenei.ir/






برچسب ها : islam  , امام خامنه ای  , shia  , shiite  , بیانات رهبری  , پوستر رهبری  , افراطیون  , ایران  , iran  , imam khamenei  ,

      
<      1   2   3   4   5   >>   >