سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 111
کل بازدید : 1031413
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 3:43 ص

پاسخ: 

هر کس در هر مرحله ای از ایمان و در هر سن و سال گاه گرفتار وسوسه های شیطانی می گردد . گاه در خود احساس می کند که نیروی محرک شدیدی در درون جانش آشکار شده و او را به سوی گناه دعوت می کند . وسوسه ها و تحریک ها مسلماً در سنین جوانی بیش تر است .تنها راه نجات از آلودکی ها در چنین شرایط سختی ،فراهم ساختن سرمایه تقوا است.(1)
خداوند در قرآن کریم می فرماید: إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُون‏؛(2)
پرهیزکاران هنگامی که گرفتار وسوس های شیطان می شوند، به یاد خدا و پاداش و کیفر او می افتند و در پر تو یاد او حق را می بینند و بینا می گردند.
وسوسه های نفس و شیطان همانند میکروب های بیماری زا هستند که در همه وجود دارند، ولی در بنیه ها و جسم های ضعیف می توانند فعالیت کنند. اما آن هایی که جسم سالم و نیرومند و قوی دارند ،بر میکروب ها غلبه می کنند و این در حالی است که گنهکاران برادران شیطان و در دام او گرفتارند. (3)
برای رویارویی با وسوسه‌های شیطانی، ابتدا باید دشمن و راه‌های نفوذ او را شناخت . وی را مهار کرد و سپس او را به عقب راند و در گام‏های نهایی به اسارت کشید.
همچنین باید از محیط آلوده و همنشین بد دوری جست ،زیرا این دو، جز عوامل و راه نفوذ شیطان ،به درون انسان هستند،و برای گمراهی انسان نقش بسزایی دارند.
با توجه به این مقدمه راه های مبارزه با وساوس شیطانی عبارتند از:
1- نگهبانی و مراقبت:
شیطان با جان ما سر و کار دارد. از این رو باید از آن حراست کنیم. راه‌های مراقبت عبارتند از:
أ) تقوا پیشگی:
قرآن مجید تقوا را لباسی بر اندام جان آدمی می‌داند که آن را به خوبی می‌پوشاند و حفظ می‌کند: «لباس التّقوی ذلک خیر؛(4) بهترین جامه، تقوا است».
امام علی علیه السلام تقوا را دژی نفوذ ناپذیر می‌داند که رخنه‏ای در آن ممکن نیست.(5)
ب) کنترل اعضا و جوارح:
زبان، چشم، گوش، فکر و همة اعضا و جوارح، درهای ورودی به قلب‌اند. پس باید این ها را کنترل کرد.
ج) محاسبه:
بعد از کنترل نوبت به محاسبه می‌رسد، یعنی برای جبران ضعف‏ها و برنامه‌ریزی برای آینده ارزیابی لازم است.
2- واکنش مناسب:
در برابر هر وسوسه‏ای باید واکنش مناسب صورت گیرد.
پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «دشمنان تو از جن، ابلیس و سپاهیان او است. پس اگر نزد تو آمد و گفت: فرزندت مُرد، به خود بگو: زندگان برای مردن آفریده شده‏اند. اگر آمد و گفت: مال تو از دست رفت، بگو: ستایش خدای را که می‌دهد و می‌گیرد و زکات را از من برد. اگر آمد و گفت: مردم به تو ستم می‌کنند، ولی تو ستم نمی‌کنی بگو: روز قیامت آنان که ستم کردند گرفتارند. اگر آمد و گفت: چه قدر نیکی می‌کنی، بگو: گناهان من بیش از نیکی‏های من است. اگر آمد و گفت: چه قدر نماز می‌گزاری بگو: غفلت من از نمازهایم بیش تر است. اگر آمد و گفت: چه قدر بخشش می‌کنی، بگو آن قدر که می‌گیرم، از آن چه می‌بخشم زیادتر است. اگر گفت: چه قدر به تو ستم می‌کنند بگو: من بیش تر ستم کرده‏ام. اگر گفت: چه قدر برای خدا کار می‌کنی، بگو: چه بسیار معصیت‏ها کرده‏ام».(6)
3- استعاذه:
در برابر هجوم وسوسه‏های شیطان، لازم است به پناهگاهی مطمئن پناه ببرید و آن توجه به خدا و یاد او است. قرآن مجید می‌فرماید: «اگر از شیطان وسوسه‏ای به تو رسد، به خدا پناه ببر که او شنوای دانا است».(7)
4- مجهز شدن به تجهیزات:
در برابر تهاجم وسیع شیطان، باید در میدان کارزار، همواره مسلح باشیم. برخی از تجهیزات در حدیث پیامبر اکرم(ص) مطرح شده است. حضرت می‌فرماید: «آیا شما را آگاه کنم بر کاری که اگر انجام دادید، شیطان از شما فاصله می‌گیرد، به اندازة فاصله مشرق تا مغرب؟ گفتند: آری. فرمود: روزه صورت شیطان را سیاه می‌کند . صدقه، کمرش را می‌شکند. دوستی برای خدا و کمک برای عمل صالح، پشت او را می‌بُرد . استغفار، بند دلش را می‌برد».(8)
5- آشنایی با دام‏های شیطان:
برای رهایی از وساوس شیطانی باید مواظب دام‏های او بود. یکی از دام‏های خطرناک شیطانی، دوستی دنیا است.
امام علی علیه السلام می‌فرماید: «از دنیا حذر کن، زیرا دام شیطان و جایگاه فساد ایمان است».(9)
دام دیگر که از مهم‏ترین ابزار کار شیطان به شمار می‌رود، هواپرستی است، زیرا تا پایگاهی درون انسان وجود نداشته باشد، شیطان قدرت بر وسوسه‌گری ندارد. شیطان خواسته‏های نفسانی انسان را تأیید می‌کند. قرآن مجید می‌فرماید: «تو هرگز بر بندگان من تسلط نخواهی یافت ،مگر گمراهانی که از تو پیروی می‌کنند».(10) بندة خدا تابع هوا و هوس نیست و خواست خدا را مقدّم می‌دارد.
یکی دیگر از دام‏های شیطانبرای مردان ، زنان و غضب است. امام علی علیه السلام می‌فرماید:
«برای شیطان کمندی بزرگ‏تر از خشم و زنان نیست».(11) منظور از این سخن، زیر سؤال بردن شخصیت زن نیست، بلکه منظور آن است که از طریق اختلاط با زن و ارتباط نامشروع با وی، و جذابیتی که جنس مخالف دارد، شیطان مردم را می‌فریبد، همان‌گونه که از طریق مال و زینت دنیا که ذاتاً بد نیستند، وارد می‌شود. هم‌چنین خشم و غضب و تصمیم‌ها از روی غضب که غالباً بر مردان مستولی می‌شود.
برخی از امور دیگر نیز در مخالفت با وسوسه‏های شیطان مؤثر است:
1- انجام یک سری مستحبات ،مثلاً همیشه با وضو بودن و زبان را به ذکر، مخصوصاً «لا حول و لا قوة الاّ باللَّه العلی العظیم» عادت دادن. نیز خواندن قرآن در اوقات مختلف.
2- خود را از بیکاری، تنهایی و عوامل وسوسه‏انگیز دور نگه داشتن.
3- ذهن را همواره به امور ارزشمند متوجه ساختن و عادت دادن.
4- مطالعه و تفکر دربارة خدا و قیامت.
5- به طور منظم ،مثلاً هفتگی به زیارت اهل قبور رفتن و نسبت به عاقبت خود و احوال پس از مرگ اندیشیدن.
6- شرکت کردن در مراسم دینی و فعالیت جدی در مسائل فرهنگی اجتماعی و نماز را با توجه و حال و عاشقانه و با حضور قلب خواندن.

پی‌نوشت‏ها:
1.آیت الله مکارم شیرازی ،تفسیر نمونه ، ج 7 ، ص 66 ،دارالکتب الاسلامیة،تهران،1374ش
2.اعراف(7) ،آیه201
3.تفسیر نمونه ، ج 7 ، ص 67.
4. اعراف (7) آیه 26.
5. نهج البلاغه، صبحی صالح، خطبه 157.
6. شیخ عباس قمی،سفینة البحار، ج 1، ص 100.دارالاسوة،تهران،1422ق
7. اعراف ، آیه 200.
8.شیخ عباس قمی، سفینة البحار، ج 2، ص 64.دارالاسوة،تهران،1422ق
9. شرح آقا جمال الدین خوانسارى بر غرر الحکم‏، ج 2، ص 279.دانشگاه تهران ،تهران 1366ش
10. حجر (15 ) آیه 42.
11. شرح آقا جمال الدین خوانسارى بر غرر الحکم‏،ج 5 ،ص83.

 

منبع:http://www.pasokhgoo.ir






برچسب ها : حجاب  , وسوسه های شیطانی  , هوای نفس  , شهوت  , تقوا  ,

      

منبع این مقاله:http://www.vesal250.blogfa.com

عده ای عقیده دارند که باید قبل از ازدواج با فرد مورد نظر دوست بود وآن را شناخت واگر مورد پسند بود آنگاه اقدام به ازدواج کرد.متاسفانه این فکر غلط ومنحرف بنیان خانواده وجامعه را از ریشه میکَنَد وسبب افتادن جوانان به باتلاق گناه و فساد می شود.البته گروهی دیگرهم هستندکه می گویند ما قصد ازدواج نداریم بلکه صرفا می خواهیم مدتی با یکی دوست باشیم چه اشکالی دارد؟خصوصا که این رابطه پاک باشدودر حد گفتگو باشدو...

در این شماره با هردوگروه صحبت می شود اگرچه روی جدی صحبت با گروه اول است.این مطالب نیاز همه گروه های سنی است.پدر ومادر ها باید اینهارا بدانند تابتوانند فرزندان شان را درست راهنمایی کنند،نوجوانان باید بدانند تا در جوانی دچار این مشکلات نشوند،جوانان  باید بدانند تا خودرا ازافتادن دراین باتلاق حفظ کنند ویااگردر آن هستند خودرا نجات دهند.

پیامدهای منفیدوستی های قبل از ازدواج

1.جاذبه ها مانع شناخت است:

واقعیت این است که خدای مهربان،بین دو جنس مخالف،جاذبه ای قرار داده است،جاذبه ای جدی وانکار ناپذیر.البته این جاذبه از جمله الطاف وموهبتهای الهی است وازدواج وتشکیل زندگی به میزان زیادی وابسته به همین جاذبه است.

متاسفانه این جاذبه های انکار ناشدنی ،بیشترین اثر منفی را بر قدرت تعقل واندیشه انسان میگذارد تاجایی که در این دوستی ها عیب های طرف مقبل را نمی بیند یا بسیار کم وجزیی می پندارد.

اگر کسی اعتقاد دارد که باید برای شناخت بیشتر همسر آینده اش ،مدتی با او(چه دختروچه پسر)دوست باشد،تا در این گفتگوها ورفت وآمدها شناخت حاصل کند،مطمئن باشد اصلا چنین اتفاقی نمی افتد.

بلکه این ارتباط به اشتباه وگمراهی می اندازد.در حقیقت ابتدا رابطه ای را تدارک می بیند،هیجانات و عواطف را تحریک میکندودر نتیجه ی گسترش این رابطه آن را به اوج خود می رساند و بعد در چنین شرایطی می خواهد عقلا بررسی کندکه فرد مناسبی برای ازدواج است یا نه!!!در این زمان چنان دچار تعلق خاطر ووابستگی عاطفی شدیدی شده است که دیگر نمی تواند درست اندیشه کند.

2.در دوستی ها رفتارها ساختگی ومصنوعی است.

بیشتر ما آدم ها برایمان مهم است که دیگران در مورد ما چه نظر و قضاوتی دارند و براین اساس ،غالبا سعی میکنیم در نگاه و نظر دیگران خوب جلوه کنیم.این تمایل به نشان دادن رفتار ها وگفتار های خوب،در مورد کسانی که نظرشان برایمان مهم است یا دوستشان داریم بسیار بیشتر و پررنگ تر است.

خنده دار(شاید هم تاسف آور)اینجاست که دونفر که با هم دوست هستند می خواهند از تماشای همین رفتار های غیر واقعی،مجازی ومصنوعی،پی به شخصیت واقعی طرف مقابل ببرند.اصلا چنین چیزی امکان دارد؟

بنابراین یادتان باشد که در هنگام دوستی ها معمولا همه مودب تر،مرتب تر،معطرتر،فداکار تر وباسخاوت ترند.

3.پیشنهاد دوستی نشانه ی عقیده ای نادرست است.

یکی از مهمترین اهداف از خلقت ما وحضور مان در این هستی "رشدوکمال از طریق بندگی خداست"

عقیده ی درست کدام است؟

به طور خلاصه عقیده ای صحیح است که باور داشته باشد که عالم خدایی دارد که خیروصلاح بندگانش را می خواهد وبرای آنها پیامبرانی فرستاده تا بگویند روزگاری بعد از مرگ است و بهشت وجهنمی است وخداوند که ناظر براعمال ماست براساس کارهای بد و خوبمان پاداش می دهد ودر نهایت عده ا ی به بهشت و عده ای به جهنم میروند.

همسر آینده ی شما،هرچه از عقیده ای صحیح تر وسالم تر برخوردار باشد،شما زندگی آرام تر ،هدمندتر وگواراتری خواهید داشت.

وقتی پسری حتی به قصد ازدواج به دختری پیشنهاد دوستی دهد این یعنی ضعف عقیده،یعنی اینکه پسر باور ندارداین رابطه مورد تایید و پسند خدانیست.یعنی باور ندارد این رابطه مورد طمع شیطان است.یعنی باور ندارد که چه لغزشگاه بزرگی برای به دام افتادن است،و...

پس پسری که پیشنهاد دوستی وارتباط قبل از ازدواج به شما می دهد غالبا فرد مناسبی برای ازدواج نیست.

4.خیانت در امانت

آقای محترم،آیا دختری که شما به او پیشنهاد دوستی دادید،امانت پدرش نیست؟فرد امین کسی است که از هر امانتی با اجازه صاحب امانت بهره ببرد.

دخترخانم محترم،شما امانت پدر ومادرت هستی،آیا پاسخ مثبت دادن به پسری که به شما پیشنهاد ارتباط و دوستی وگفتگو وغیره را می دهد مصداق خیانت در امانت وبهره بردن بدون اجازه ی صاحب امانت نیست؟

5.ایجاد زمینه ی گناه ونفوذ و وسوسه شیطان

شیطان موجودی واقعی والبته نامریی است،افسانه و خیال نیست و مطابق فرمایش صریح خداوند در قرآن، مدام انسان را وسوسه میکند تا به گناه وآلودگی بکشاند.شیطان برای فریب دادن و به گناه واداشتن انسان ،دام ها ،فریب ها وحیله های فراوانی دارد.

ممکن است کسی بگوید نه ما با نیت پاک وصرفا برای شناخت باهم دوست میشویم.ما به جوانانمان اصلا شک نداریم،خیر شما خوبید اما شیطان بد است،ما به جوانانمان بدبین نیستیم اما به شیطان بسیار سوءظن داریم،شیطان هرگز خیر شما را نمی خواهد وشما را با نیت پاک خود(که تله ی اولیه شیطان است )به سوی گناه وفساد وتباهی میکشاند.

آیا فکر میکنید کسانی که الان خلافکار و گناه کار وفاسدند،یک روز صبح بیدارشدند وگفتند: برویم از امروز فاسد و خلافکار بشویم؟هرگز چنین نیست،شیطان اندک اندک و بتدریج به سمت گناه میکشاند.

6.فرجام ناگوار

مگر نه این است که همه چیز دست خداست ،پایداری زندگی مشترک ،گرمی وعشق ،وسعادت و خوشبختی؟حال که چنین است،مگر میشود ما این گرمی وسعادت و پایداری را با رابطه ای که خدا نمی پسندد تدارک ببینیم؟

امام حسین (ع) روایتی بسیار شیرین دارند که مفهوم آن چنین است:"هرکس بخواهد از طریق گناه به هدفی برسد همه چیز برایش وارونه و بر عکس می شود."

7.لطمه های تحصیلی:

ارتباط دختر و پسر که روز به روز جدی تر میشود،بیش از هرچیز تمرکز انسان را به هم میریزد.

برای دختر وپسرجوانی که در اوج هیجانات وعواطف هستند،این رابطه چنان لذت بخش و شیرین است که تمام فضای ذهنی شان را اشغال می کند.این درگیری ذهنی چنان شدید است که مجال و علاقه ای برای تمرکز بر فعالیت های روزمره باقی نمی ماند.

در همان زمانی که این جوان باید در اوج نشاط و جدیّت درس بخواند و سرنوشت موفقیت آمیز خود را رقم بزند،متاسفانه با تدارک چنین روابطی همه چیز را خراب میکند.

چه بسا دختر یا پسر باهوش وبااستعداد که همه ی اطرافیان و مسئولان مدرسه قابلیت هایشان را می ستوند ولی متاسفانه در همین زمان بسیار حساس وسر نوشت ساز همه چیزتباه میشود.

نکته ی مهم:بیشترین استرس و اضطراب در این شرایط ناشی از مخفی بودن و تلاش به منظور پنهان نگه داشتن ارتباط ونیز عذاب وجدان ناشی از احساس گناه است،که اینها در دختر و پسری که در دوران عقد هستند وجود ندارد،به همین دلیل اگر هم آنها دچار افت تحصیلی شوند بسیار ناچیز است.

8.لطمه های شغلی:

براساس آنچه در لطمه های تحصیلی نیز گفته شد پسری که به کاری در جایی مشغول است دل و دماغ کار ندارد وکم کم فعالیت شغلی اش نامنظم میشود.دیرتر می آید وزودتر جیم میشود.

ادامه ی این روند نامنظم کار کردن،بی دقتی وبی حوصلگی وعدم تمایل به کار ،کم کم میتواند منجر به از دست دادن آن شغل شود.

9.لطمه های مالی

پسرها معمولا در دورانی به چنین رابطه ای دامن میزنند که یا مشغول تحصیل اند ویا سربازند ویا دنبال کارند ویا تازه کار پیدا کرده اند. به هر حال درآمدشان مکفی نشده است،از طرفی دوستی هم خرج دارد،بعلاوه اینکه یک هفته پس از دوستی اعلام میکنند که فردا روز تولدشان است وچند روز بعد از فلان کیف تعریف میکنند(وانتظار دارند پسر تهیه کند)البته معمولا دنبال یک گوشی موبایل خوب هم می گردندوشارژ ایرانسلشان نیز تمام شده است،عجیب اینجاست که پسر ها هم معمولا در هر زمینه آشنا دارند:

مثلامیگویند:اگه گوشیت مشکل داره بده من.رفیقم کارش تعمیر موبایله،یه نصفه روزردیفش میکنم.اصلا حرف پولش روهم نزن،نه بابا رفیقمه ،پول نمی گیره..(ولی کدام رفیق؟کدام تعمیر مجانی؟)همه اینها در شرایطی است که آقا خودش متکی به جیب باباست.

10.فشار روانی –تنش ها ومشاجره های خانوادگی

11.ضایع شدن استعدادها

جوانی یعنی زمانی که استعدادهای بالقوه ی آدمی شکوفا میشود.شرط شکوفایی این استعدادها تلاش متمرکز،پیگیر ومستمر است.بسیار بوده اند دختر وپسرهایی که استعداد وقابلیت های بسیاری در زمینه های علمی –هنری-ورزشی –فنی و...داشته اند اما دوستی با جنس مخالف ،تمام این استعدادها را به تباهی کشانده است.

12.آلودگی گناه واز دست رفتن سرمایه های معنوی

با ادامه این روابط برپسر فشار جسمی وارد می شود ومتاسفانه از راههای غیر مشروع باید خود را ارضاء کند وکم کم به عادتی زشت تبدیل میشود،صرف نظر از گناه کبیره بودن این عمل،به تدریج باعث بیماری های پنهان وآشکار که عمدتادر جوانی بروز میکند،میشود .ضعف اعصاب،تحلیل عضلات،ضعف قوای جسمی،ضعف بینایی و....از آن جمله اند.

13.اتلاف عمر وضایع شدن وقت(هدر رفتن جوانی)

معمولا اینطور نیست که دونفردوست باهم بنشینند مطالعه کنندوکار تحقیقاتی وپژوهشی کنندیا به عبادت خدا بپردازند،بلکه غالبا به لهو لغوی مشغولند.

14.سو ظن وبدگمانی دیگران

مردم در مورد دختر و پسری که ارتباطات مخفی دارند چگونه قضاوت میکنند؟

15.کم شدن میل به ازدواج در پسرها

وقتی نیاز عاطفی و روانی ومتاسفانه گاهی نیاز جسمی پسر پاسخ داده میشود دیگر تمایل به ازدواج ندارد.

16.عشق های دروغین به تهدید وانتقام تبدیل میشود.

وقتی به دلایل مختلفی دختر اعلام میکند که ارتباط باید قطع شود پسر که تا دیروز از عشق رویایی حرف میزد شروع میکند به تهدید،می گوید:آبرویت را میبرم ،در محل کارت ،تحصیلت ،و....نامه هایت را به همه نشان میدهم ،اگر ازدواج کنی به همسرت میگویم و...

 

-حال اگر به ازدواج منجر نشود...-

17.لطمه های شدید عاطفی

در این شرایط یکی یا هردو ضربه ی عاطفی بسیار شدیدی را متحمل میشوند.وگاهی این لطمه های شدید خود میتواند تبعات سخت تر وناگواریتری داشته باشد.

18.افسردگی،اعتیاد،اقدام به خود کشی و...

گاهی پس از متحمل شدن لطمه های عاطفی فرد دچار افسردگی میشود به گونه ای که حالت کرختی وبی حسی به او دست میدهد،تمایلی به درس وفعالیت های روزانه ندارد وهمه چیز برایش بی معنی،بی مفهوم وپوچ میشودو...

دومین پیامد،اعتیاد است که برای تسکین دردهای درونی، خود را به چاهی بس عمیق تر وکشنده تر می اندازد.این ها افسانه وخیالات نیست .این هارا ذکر نمی کنیم که مثل کودکی که او را از لولو ودیو وپری میترسانند،کسی را بترسانیم.

آخرین مورد اقدام به خودکشی است که بیشتر در دختران رخ میدهد والبته بیشتر برای جلب ترحم دیگران صورت می گیرد.

(به شخصه شاهد سه نوع پیامد بوده ام ودر مورد آخر هم پسری موفق شد وخود را کشت واز بین برد)

19.ازدست دادن فرصت ها وموقعیت های خوب ازدواج

دونفر که به هم دل داده باشند ودر خیالاتشان به ازدواج با هم امید دارند به همه ی موقعیت ها پشت می کنند وتک تک فرصت ها را از دست میدهند.

20.مقایسه با همسر

تصور کنید که دونفر باهم مدتی دوست بوده اندو سپس رابطه یشان به هم میخورد وپس از مدتی هرکدام باکس دیگری ازدواج میکند.وقتی وارد زندگی مشترک میشوند وخطای کوچکی از همسراشان می بینند دلسرد می شوند و همسرشان را با دوست قبلیشان مقایسه میکنند.حال دقت کنید که دوست قبلی این افراد، برای بقای دوستیشان مدام وحتی به شکل افراطی اظهار محبت و عشق میکرده اند وچهره واقعی خودرا نشان نمی داده اند.

21.ورشکستگی عاطفی

این دو نفر مانند کسی هستند که همه سرمایه اش را در زمان های مختلف هدر داده وتلف کرده وحالا در آستانه ورشکستگی،برای یک تجارت سنگین (یک عمر زندگی مشترک)پا پیش نهاده است .دیگر آنها از ابراز عشق ومحبت خسته ودل زده شده اندو اگر هم گاهی اظهارمحبت میکنند از سر "باید"ها است. وگرنه قلبش قبلا چنان آتش گرفته است که دیگر نیم سوخته ای بیش نیست.

22.عذاب وجدان

پسری که اصلا قصد ازدواج نداشته و برای اینکه دختر را به دوستی مُجاب کند به او دروغ گفته که می خواهد با او ازدواج کند،پس از قطع رابطه،دچار عذاب وجدان می شود.یادش می آید که بادروغ دختری را فریب داده و او را بازیچه دست خود کرده وبه او لطمه های عاطفی زده در این وضع دچار عذاب وجدان میشود.البته این درکسانی هست که هنوز رگه هایی از انسانیت و وجدان در نهادشان پیدا میشودوگرنه کسانی هم هستند که بر اثر گناه وجدانشان مرده است.واز اینکار لذت میبرند.

23.بدبینی شدید به جنس مخالف ومنصرف شدن از ازدواج

وقتی دختر یا پسر شکست عاطفی می خورند دچار بدبینی شدید میشوند.بگونه ای که میگویند:"من از هرچه دختر یا پسر است حالم به هم می خورد"

نمیگویند که مثلا فلانی بد بود یا اشتباه از من بود بلکه قضیه را کلی میکنند وهمه راجمع می بندند.وتامدتی قصد ازدواج نمی کنند.

-حال اگر به ازدواج منجر شود...-

24.ایجادسوء ظن

پس از ازدواج آن دو به هم شک و تردید دارند و برای همدیگر نگهبان ومراقب هستند.در ذهنشان میگویند او که به من پیشنهاد دوستی داد نکند به کس دیگری هم پیشنهاد داده باشد یا هم اکنون بدهد و...

این قبیل افکار مثل خوره به جانشان می افتدو زندگیشان را سیاه میکند.

25.خدشه دار شدن عزت واعتبار

اگر این دو برای ازدواجشان به خانواده ها فشار بیاورند و به زور به هم برسند ،خانواده ها ناخودآگاه در رفتارشان با آنها تفاوت میگذارند.مثلا خانواده پسر عروس های دیگرشان را بیشتر از این"دختره"تحویل میگیرند وبرایش عزت واحترام قایلند وخانواده دختر هم برای دامادهای دیگربیش از "این پسره"احترام قایلند.

26.مبارکی زندگی تهدید میشود:

مبارکی و خجستگی یک خواسته عمدتا به این بر میگردد که اولا:خواسته مان خداپسند باشد ثانیا:مسیر دستیابی به آن درست ومعقول ومورد رضای خدا باشد.در این دوستی ها چون از راه غیر مشروع به خواسته هایمان میرسیم مورد برکت خداوند نمی باشد.

27.رنگ باختن شکوه زندگی

کسی که با دیگری دو سال است دوستند و گفته ها را گفته اندو شنیده ها را شنیده اند پس از جاری شدن صیغه ی عقد چه چیز شگفت انگیزی می تواند داشته باشد؟این چه شکوهی دارد؟

28.ناتوانی در تحقق وعده های دروغین

پسر میگوید:بگذار ازدواج کنیم،چنان جشنی بگیریم ،چنان ...چنان...دختر هم مانند" آلیس در سرزمین عجایب" خود را غرق در رویا می بیند، در حالی که پسر هیچ توانایی بالقوه ای در تحقق این رویاها ندارد.

29.در صورت بروز مشکل ،خانواده سرزنش میکنند نه حمایت.

مادر میگوید: من بهت گفتم این پسره،مرد زندگی نیست .گوش نکردی ،حالا بِکِش.

30.ترویج الگوی غلط

نکته آخروبسیار مهم این است که متاسفانه دختر وپسری که دوست هستند وبعد هم میخواهند ازدواج کنند.درطول این دوران به طور مستقیم یا غیر مستقیم این رابطه را به عنوان یک الگوی غلط رواج می دهند.دست کم دوستان صمیمی این دو،از این رابطه باخبر می شوند.واین ها نیز باچنان آب و تابی این رابطه را برایشان تعریف میکنند که خواسته یا ناخواسته آنها را به فکر و وسوسه می اندازند که آنها هم از این مهم!!!بی بهره نباشند.

اگر در این مدت حتی یک نفر با الگو گرفتن وتبعیت از آنها،به این گناه دچار شد،آنها مسئولند.خصوصا در مقام توبه وپشیمانی ازخدا باید برای این نیز طلب بخشش کنیم که این ارتباط،منجر به ترویج این روابط(حتی برای یک نفر)شده ودیگری را نیز به گناه کشانده است.

(درکتاب "دوستی های قبل از ازدواج" نویسنده سوالی را مطرح میکند واینگونه جواب میدهد)

سوال:میخواهم ارتباط را قطع کنم چگونه می شود این کار را کرد؟

جواب:حالا موقع آنرسیده که باید دل را به دریا زد وترک این کار را باور وقبول کنیدوبه هر زحمتی است خود را به انجام آن مجبور کنید:چند نکته مهم:

الف)رابطه را به طور کامل وصددر صد قطع کنید.این کار را موکول به چیزی ندانید ومعطل نکنید.فقط در چند جمله بگویید-من فهمیدم این رابطه غلط است وتمام.در حقیقت بگویید-من باکسی دوست شده ام(خدا) که دوست ندارد این رابطه ادامه یابد.

ب)هرچیزی از او دارید که شما را به یاد او میاندازد.حتما باید از دایره زندگیتان بیرون رود.نگویید حیف است،میگذارم داخل کمدم وکاری به آن ندارم.

ج)احتمال دیدن او را به صفر برسانید.مثلا اگر احتمال میدهید از فلان جا رَد می شود وشما او را می بینید از یک راه دیگر بروید.

د)راجع به او فکر نکنید.ممکن است یادش به فکرتان خطور بکند،عیبی ندارد فقط نباید این فکر را پرورش داد و دنبال کرد بلکه خودرا به کاری مشغول کنید وذهن خود را از اومنحرف کنید.

ه)هر روز دقایقی را با خدای مهربان خلوت نماییداز او تشکر کنید وبرای ادامه راه استمداد نمایید.

ان شاء الله همه چیز به حال سابق بر میگردد البته کمی زمان می برد باید به طور جدی ومصمم این نکات را دنبال کنید.

شیطان برای منصرف کردن از تصمیم تان ممکن است از این راههایی که ذکر میکنیم وارد بشود شما به هیچ وجه گوش نکنید و بر تصمیمتان پابرجا باشید:

مثلامیگوید:این کار براو اثرمنفی میگذارد-ممکن است کار دست خودش بدهد-شکستن دل او عقوبت دارد و در آینده خیر نمی بینی-در این مدت بر او تاثیرات مثبت اخلاقی گذاشته ای پس ادامه بده-در همه ی این موارد بدانید همه ی اینها وسوسه شیطان است .

امیدواریم همه ی جوانان ما درپناه صاحب الزمان(عج)به خوشبختی برسندوجزءزمینه سازان ظهور حضرتش باشند.

منبع:

1.دوستی های قبل از ازدواج،سید مجتبی حورایی،انتشارات موسسه فرهنگی موعود(اکثر مطالب از این کتاب است)






برچسب ها : ازدواج، دوستی، عشق  ,

      

مطلب زیر از سایت مرکز ملی پاسخوگیی به سوالات دینی نقل شده است.دوستان می توانند سوالات دینی خود را در آن جا مطرح کنند.


کنترل نگاهشکی نیست که نگاه سرآغاز لغزش و گاه سقوط و انحراف است. ممکن نیست کسی نگاه خود را کنترل نکند اما موفق به «مهار نفس و شهوت» بشود، زیرا پس از دیدن «میل و هوس» تحریک می‌شود.
بنابراین اولین قدم اساسی و عملی در کنترل میل و هوس ـ به خصوص برای مرد ـ مراقبت از نگاه است. اسلام دستور داده که اگر کسی به طور غیر ارادی چشمش به نامحرم افتاد، از نگاه مجدد که مسلّماً عمدی و آلوده است بپرهیزد، حتی چهره طرف مقابل را در ذهن خود تداعی نکند و از هر گونه فکر و خیال وسوسه‌انگیز خودداری نماید.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه شیطان است. هر کس از ترس خدا آن را ترک گوید، خدا به او ایمانی می‌دهد که شیرینی‌اش را در دل احساس کند».(1)
براى کنترل نگاه از گناه راهکارهایى وجود دارد که مهم‏ترین آن‏ها عبارتند از:
1- خداباورى: اعتقاد به خدا و یقین داشتن به این که انسان در محضر او است و خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمى است، به انسان کمک مى‏کند نگاه خود را کنترل نماید. امام صادق(ع) مى‏فرماید: «فروبستن چشم از گناه میسّر نیست مگر این که انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش دیده باشد».
از امام على(ع) سؤال شد: توانایى بر کنترل چشم چگونه حاصل مى‏شود؟ فرمود: «این که خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانى و تسلیم او باشى».(2)
2- توجه به آثار فروبستن چشم: اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتى دارد، قطعاً به ادامه آن تشویق خواهد شد. آثار و فوائدى که بر چشم پوشى مترتب است، عبارتند از:
أ) راحتى دل: کسى که چشمش را فرو بندد، دلش را آرام کرده است.
با چشم چرانى انسان احساس آرامش نمى‏کند، زیرا آنچه دیده می‌بیند، دل به سوی آن روان می‌شود.
زدست دیده و دل هر دو فریاد هر آن چه دیده بیند، دل کند یاد
امیرمؤمنان‏(ع) مى‏فرماید: «کسى که چشمش را فرو بندد، دل را آسوده کند».(3)
احساسات و غرایز شهوانى تمام نشدنى و سیرى‏ناپذیر است و نفس اماره انسان را به بدى و زشتى هر چه بیشتر وادار مى‏کند.
امام على(ع) مى‏فرماید: «کسى که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است».(4)
ب) کشف حقایق: رسول اکرم(ص) مى‏فرماید: «چشمتان را فرو بندید تا شگفتی‌ها را ببینید».(5)
ج) شیرینى عبادت را حس کردن: پیامبر مى‏فرماید: «مسلمانى چشم خود را از زن نامحرم فرو نمى‏بندد مگر آن که خداوند شیرینى عبادتش را در دل او ایجاد مى‏کند».(6)
د) تزویج حور العین: امام صادق(ع) مى‏فرماید: «کسى که نگاهش به زن نامحرمى بیفتد، پس چشمش را به سوى آسمان افکند و یا نگاهش را فرو بندد، خداوند حورالعین را به ازدواج او در مى‏آورد».(7)
3- توجه به پیامدهای چشم چرانى: کسى که بداند چشم چرانى چه پیامدهاى ناگوارى دارد، قطعاً به ضرر خود اقدام نخواهد کرد و نگاهش را کنتزل خواهد کرد.
چشم چرانى، زاینده گناهان و از ترفندهاى شیطان است. امام علی(ع) مى‏فرماید: «چشم‏ها کمینگاه شیطان است».(8)
به نظر کارشناسان، چشم‏چرانى منشأ عوارضى چون دشوارى تنفس، درد اطراف قلب، تپش قلب، ضعف و خستگى عمومى، سردرد، بى قرارى و خستگى فکرى است. (9) پس چشم چرانى عوارض جسمانى و روحى بسیارى دارد که شناخت این امور در درمان چشم چرانى مؤثر است. کسى که خواهان روانى شاد و آرام است، باید از این عادت دست بردارد.
رسول اکرم(ص) مى‏فرماید: «کسى که چشمش را از حرام پر کند، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد».(10)
در روایت دیگر مى‏فرماید: «نگاه تیرى از تیرهاى مسموم شیطان است».(11)
حضرت مسیح(ع) فرمود: «از نگاه به نامحرم بپرهیزید که بذر شهوت و رشد دهنده فسق است».(12)
4- راندن افکار شیطانى: براى کنترل نگاه، باید اندیشه را از نفوذ افکار شیطانى دور نگه داشت، زیرا گام نخست در انحراف، فکر کردن درباره آن است. امام على(ع) مى‏فرماید: «کسى که در باره گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد».(13)
5- پرهیز از عوامل تحریک‌زا: تخیّلات تحریک کننده، رفت و آمد در جاهایى که نامحرم است، گفت و گو با نامحرم، دیدن فیلم‏ها و عکس‏هاى مبتذل، زمینه را براى چشم چرانى فراهم مى‏کند.
6- دقت در دوست‌یابى: بررسى‏ها نشان مى‏دهد که نوجوانان، اوّلین قدم‏هاى انحراف و تباهى را به کمک دوستان ناباب برداشته، سپس در سراشیبى سقوط قرار گرفته‏اند.(14) آلودگى و انحراف، به سرعت از طریق دوستان نا اهل به افراد پاک و سالم سرایت مى‏کند و چشم چرانى از این قاعده مستثنا نیست.
امام على(ع) مى‏فرماید: «از معاشرت با مردم فاسد بپرهیز که طبیعت تو، ناخودآگاه ناپاکى را از طبع آن‏ها دریافت مى‏کند».(15)
7- ازدواج: یکى از راه‏هاى مؤثر در کنترل نگاه، ارضاى صحیح غریزه جنسى از طریق ازدواج است. رسول خدا(ص) مى‏فرماید: «اى گروه جوانان! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام کند، زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه‏هاى آلوده و عورت را از بى عفتى نگه می‌دارد».(16)
8- تقویت اراده: چشم چرانى اگر به صورت عادت در آمده باشد، همچون ویژگی‌های طبیعى و ذاتى، دامنه دار و پر نفوذ مى‏گردد و به صورت طبیعت دوم در مى‏آید. در این حال رهایى از این عادت ناپسند، نیاز به تصمیم و عزمى راسخ دارد. آن چه در شروع کار مهمّ است، خواستن و انگیزه داشتن است. براى مبارزه با چشم چرانى باید دو کار انجام گیرد:
الف) به خواسته نفس پاسخ مثبت داده نشود،
ب) عادت پسندیده‏اى جایگزین گردد و خود را به کارهاى پسندیده مانند مطالعه کتاب و ورزش مشغول سازد.
پى‌نوشت‏ها:
1ـ بحار الانوار، ج 104، ص 38.
2ـ همان، ج 101، ص 41.
3ـ مستدرک الوسائل، ج 4، ص 268.
4ـ میزان الحکمة، ج 4، ص 3289.
5ـ بحارالأنوار، ج 101، ص 42.
6ـ میزان الحکمة، ج 4، ص 3292.
7. همان.
8ـ همان، ص 3288، ح 20244.
9ـ دکتر پاک نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر، ج 16، ص 22.
10 ـ بحارالأنوار، ج 73، ص 334.
11 ـ همان، ج 101، ص 38.
12ـ همان، ص 42.
13ـ غررالحکم، ج 5، ص 321.
14ـ محمد على سادات، راهنماى پدران و مادران، ج 1، ص 99.
15ـ ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 20، ص 272.
16ـ مکارم الاخلاق، ص 10.






برچسب ها : حجاب  , کنترل نگاه  , عفاف  ,

      

به گزارش شیعه آنلاین، مرکز خبر حوزه نوشت: همچنان گفته ها و نقل های عمومی و رسانه ای درباره سرخ شدن تربت پاک حسینی در صبح عاشورا ادامه دارد.
علاء أحمد ضیاء الدین مسؤول موزه آستان مقدس حسینی در کربلا دراین باره گفت: ما این تربت را در یک شیشه مخصوص و در مکان معینی در موزه قرار داده بودیم. به این صورت که شش نمونه مختلف از این تربت را که منسوب به قبر مطهر امام حسین علیه السلام بود و از اشخاص و معتمدین کربلا به دست ما رسیده بود با هم مخلوط کرده و در شیشه ای قرار دادیم. و به تازگی نیز یک نمونه از تربت را که گفته می شد اصلی است به این شش نمونه اضافه کردیم و این اولین مُحرمی بود که بر مجموع این نمونه ها میگذشت که ناگاه متوجه سرخ شدن این تربت پس از ساعت 9 صبح روز عاشورا شدیم. به این صورت که یکی از کارکنان موزه متوجه این امر شده و با من تماس گرفت و من فورا خودم را به موزه رساندم و با صحنه عجیبی روبرو شدم و تا کنون نیز برای ما معلوم نیست که آیا یکی از این نمونه ها سرخ شده و باقی نمونه ها را نیز سرخ کرده؟ یا اینکه همه نمونه ها اصلی بوده؟
وی افزود: شبکه "کربلا" فورا اقدام به تصویربرداری از این واقعه کرد و دوربین های این شبکه به مدت 48 ساعت ناظر افزایش سرخی این تربت بودند که رفته رفته سرخ تر میشد و هم اکنون نیز نوار ضبط شده این ساعات نزد ما موجود است.
 سرخی تربت تا 13 محرم ادامه داشت
ضیاء الدین در پاسخ به این سؤال که سرخی تربت تا چه زمانی ادامه داشته گفت: تا روز 13 محرم 1434 این سرخی همچنان ادامه داشته است.
وی افزود: به خاطر کمی جا و محافظت از این تربت نفیس، به همراه اشیاء نفیس دیگر همچون قرآن مکتوب به خط امام علی علیه السلام و موی پیامبر(ص) و اشیاء نفیس دیگر در خزانه ای ویژه در حرم حسینی نگهداری میشود و این تربت از اموال شخصی این موزه محسوب می شود.
منبع:http://www.shia-online.ir/





برچسب ها : عاشورا  , کربلا  , تربت  , امام حسین(ع)  ,

      

در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود که تا ارتفاع کمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یک متر و 10 سانت در آب قرار دارد ... وقتی به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم که بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم...
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا فداکار؛ معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات طی گفتگویی با اشاره به سفر چند سال پیش خود به عتبات پس از سقوط صدام و زیارت سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اظهار داشت: بنده در سال 82 و تقریبا 6 ماه پس از سقوط صدام به سرداب حرم حضرت مشرف شدم.

وی افزود: علت اینکه برخی از حرم‌های مطهر ائمه(ع) دارای سرداب هستند به این خاطر است که به مرور زمان، زمین‌های اطراف حرم به خاطر ساخت و سازها، گذر زمان، وزش باد و شرایط جوی از سطح حرم بالاتر آمده است و به این دلیل سرداب ایجاد شده است به طور مثال در نجف اشرف علت اینکه حرم حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) سرداب ندارد به این خاطر است که حرم حضرت در بالاترین نقطه شهر واقع شده اما در کربلای معلی، حرم حضرت سیدالشهدا و حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در گودی واقع شده است. فداکار خاطرنشان کرد: اما سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) حدودا 4 متر پایین‌تر از سطح حرم قرار دارد و ما به اتفاق شیخ مهدی کربلایی، امام جمعه حرم امام حسین‌(ع) به این سرداب مطهر وارد شدیم و در واقع تا پیش از این تاریخ، سرداب حرم حضرت کاملا قفل بود و کسی اجازه ورود به آن را نداشت.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: در سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) چیزهایی دیدم که برایم آن روز را بعنوان شیرین‌ترین و زیباترین روز طول عمرم رقم زد. فداکار در توضیح مشخصات سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) گفت: پس از آنکه از صحن حرم وارد رواق می‌شوید در ادامه شما وارد محدوده گنبد‌خانه می‌شوید که می‌توان همین رواق‌ها را در قسمت سرداب نیز در نظر گرفت که با عرض 1.5 متر در 2 متر به صورت گنبدی پوشانده شده و قسمت پایین پای حضرت مسیری دارد که وارد محوطه گنبد خانه در قسمت سرداب می‌شود.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود که تا ارتفاع کمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یک متر و 10 سانت در آب قرار دارد و این قسمت از سرداب به گونه‌ای ساخته شده که یک نفر بیشتر نمی‌‌تواند از آن عبور کند. وی ادامه داد: پس از ورود به این قسمت از سرداب، شیخ مهدی کربلایی در جلو حرکت می‌کرد و من پشت سر او تا که به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) رسیدیم.



فداکار تصریح کرد: وقتی به قبر مطهر حضرت در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم که بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم، تا ارتفاع حدود 10 سانت بر روی قبر مطهر حضرت آب ایستاده بود و به تمام مقدسات قسم تا آن لحظه از عمرم آبی‌ گواراتر و زلال‌تر از این آب ندیده و ننوشیده‌ بودم.


 وی گفت: در آن لحظاتی که در داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در حرکت بودیم کسی متوجه حال خود نبود و و با حرکتمان، آب موج برمی‌داشت؛ در آن لحظات این احساس به من دست داد که این آب در اطراف قبر به حضرت اباالفضل(ع) التماس می‌کند و اگر روزی پرده‌ها کنار رود، حقایق بزرگی مشخص می‌‌شود، بواسطه این آب بود که حضرت اباالفضل‌العباس(ع) ساقی طفلان عطشان حرم در کربلا ناامید شد و تصور می‌کنم که خداوند اینگونه مقدر کرده این آب باید برای سالیان سال همین‌طور دور قبر مطهر حضرت عباس‌(ع) دور بزند و در آن لحظه تنها چیزی که از ذهنمان می‌گذشت این بود که آب در حال التماس کردن به حضرت است.


فداکار با بیان این نکته که در زمانی که به داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) رفته‌ بودم زمستان بود، گفت: البته ممکن است که در فصل تابستان یا زمستان مقداری از سطح آب داخل سرداب تغییر کند و زمانیکه در داخل سرداب حرکت می‌کنیم آب به ارتعاش درمی‌آید و این تصور ایجاد می‌شود که آب در حال حرکت است اما در واقع این آب ساکن است و طبق قانون طبیعت اگر آب برای مدت کوتاهی در جایی راکد و ساکن باقی بماند، سبزه می‌زند و طعم و بو می‌گیرد و امکان استفاده از آن نیست اما آب سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) زلال‌ترین، شفاف‌ترین و گواراترین آب این عالم است.


وی با بیان این نکته که سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس‌(ع) به حرم امام حسین(ع) راه ندارد و در گذشته حرم حضرت سیدالشهدا(ع) دارای سرداب بوده که به مرور زمان این سرداب پر شده است، افزود: در حال حاضر مجددا سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از قسمت گنبدخانه بسته شده و دیگر کسی حق ورود به این سرداب را ندارد؛ در گذشته آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) برای تبرک در اختیار زائران قرار می‌گرفت اما هم‌اکنون این کار نیز متوقف شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: زمانی این مسئله مطرح شده بود که آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) را به خاطر احتمال زیانی که می‌تواند برای بنای حرم داشته باشد قطع و خشک کنند اما این احتمال مطرح شد که اگر این آب قطع شود لایه‌ای که خشک می‌شود ترک برمی‌دارد و شاید همین عامل باعث شود که رواق‌های حرم نیز ترک بخورند و بنای ساختمان حرم حضرت با این آب سازگار شده است و به این دلیل بود که چنین کاری انجام نشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن بنای حرم حضرت‌اباالفضل‌العباس بر روی این سرداب و آبی که همیشه در سرداب حضرت وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا ساختمان و بنایی که بر روی آب بنا شده باشد پس از گذشت مدت زمانی تخریب می‌شود و از بین می‌رود اما بنای حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از همان ابتدا بر روی این سرداب و آب بنا شده و این امر تأثیری بر روی استحکام حرم حضرت نداشته است؛ بسیاری از کم‌و‌کیف این امر روشن نیست که این موضوع چیزی جز معجزه نمی‌تواند باشد.

منبع:پایگاه خبری تحلیلی 598

 






برچسب ها : عاشورا  , سرداب  , حضرت ابالفضل  , کربلا  ,

      

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
 
1- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مبارکه آل عمران آیه 171) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.
 
2- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مبارکه انبیاء آیه 87) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه 88)
 
3- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مبارکه غافر آیه 44) … پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه 45)
 
4- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مبارکه کهف آیه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
بحارالانوار، ج 90، 184 – 185

 

منبع:ارتش ضد ماسون






برچسب ها : ذکر الهی  , امام صادق(ع)  , حدیث  ,

      

بسم الله الرحمن الرحیم
بزرگترین عید ادیان الهی          
   عید کامل شدن دین  
       عید پذیرفتن فرمان خدا و استمرار هدایت بر زمین          
                                  بر جهانیان مبارک
 
خدایا به حق این عید ظهور منجی نزدیک بگردان.
     
   برای سلامتی امام و ظهور آن بزرگوار
                                                              صلوات
 

 






برچسب ها : عید غدیر  ,

      

  همشهری آنلاین:
پس از انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس حضرت پیامبر (ص)، فروش کتاب‌های اسلامی در آمریکا به میزان زیادی افزایش پیدا کرد؛ بسیاری از غیرمسلمان‌ها امروزه در آمریکا و اروپا به چاپ و تکثیر قرآن روی آورده‌اند؛ آنچه امروز شاهد آن هستیم، بیداری بیشتر مسلمانان و نیز غیر‌مسلمانان در رابطه با اسلام است.

عون علی خلفان، مدیر مسئول مؤسسه انتشاراتی «تحریک ترسیل قرآن» در نیویورک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در پاسخ به اهانات اخیر به دین آسمانی اسلام، در آمریکا نیز مانند کشورهای دیگر سراسر جهان شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده‌ایم. مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات اعتراض‌آمیزی علیه اقدامات خصمانه اسلام‌ستیزان برپا کرده‌اند، که به اعتقاد من این تجمعات اعتراض‌گونه نشان از بیداری مردم و بویژه مسلمانان در رابطه با این‌گونه اقدامات غیراخلاقی است. مردم نیویورک نیز مانند دیگر شهرها در اعتراض به این فیلم موهن راهپیمایی کرده‌اند. مردم آمریکا مشتاق‌اند تا بدانند که مگر پیام این کتاب الهی چیست که عده‌ای این‌گونه خود را به آب‌و‌آتش زده‌اند تا مانع از گسترش آن شوند. به اعتقاد من این فیلم کفرآمیز مردم را برانگیخته است تا از پیامبر رحمت و دوستی(ص) بیشتر بدانند.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین، خاطرنشان کرد: اگرچه آنچه که رخ داده، احساسات همه مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، با این وجود من معتقدم اقدامات اسلام‌ستیزانه گروه‌های افراطی نه تنها، آنچنان‌که برخی انتظارش را داشتند، موجب بی‌‌اعتباری مسلمانان نشده، بلکه پس از این اتفاقات گرایش غیر‌مسلمان‌ها به خواندن قرآن و تحقیق در رابطه با دین اسلام افزایش چشمگیری داشته است.

این ناشر برجسته در نیویورک در توضیح فعالیت‌های مؤسسه‌ انتشاراتی «تحریک ترسیل قرآن» اظهار کرد: پس از انتشار این فیلم موهن ، فروش کتاب‌های اسلامی در آمریکا به میزان زیادی افزایش پیدا کرد. یکی از این کتاب‌های پرفروش، کتابی با عنوان « رسالت» تألیف آیت‌الله سبحانی است که سه ماه پیش چاپ آن را آغاز کردیم، و تاکنون موفق شده‌ایم نزدیک به هزار نسخه از این کتاب را در آمریکا به فروش برسانیم. اخیرا نیز سفارش بزرگی از این کتاب را دریافت کردیم.

خلفان خاطرنشان کرد: خیلی‌ها کوچکترین تصوری از آنچه که در قرآن آمده است نداشتند، اما مطالعه این کتاب آسمانی این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرده است تا به درک کاملا متفاوت و تازه‌ای از آن دست پیدا کنند.

او ادامه داد: اخیرا کتابی ضد‌اسلامی با عنوان «راهنمای کامل کافران به قرآن» در آمریکا به چاپ رسیده است که نویسنده آن «رابرت اسپنسر» است. در این رابطه، مؤسسه ما مشغول چاپ کتابی است تا پاسخ مناسبی به نویسنده این کتاب بدهد.

عون علی خلفان در ادامه افزود: ملت‌ها همه نسبت به این اقدامات موهن آگاهی دارند و همه آن را محکوم می‌کنند. فروش کتاب‌های اسلامی در آمریکا رشد زیادی داشته است. در حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی نیز همین اتفاق افتاد. یعنی فروش قرآن در آمریکا گسترش چشمگیری یافت. غیرمسلمانان می‌آمدند و قرآن را تهیه می‌کردند تا آن را مطالعه کرده و با اسلام آشنایی پیدا کنند. تصمیم داریم تا به لطف خدا کتاب‌های زیادی در همین زمینه منتشر کنیم. از زمان شروع به کار این مؤسسه تا کنون، 46 سری مختلف قرآن به چاپ رسانده‌ایم،یعنی هزاران جلد از کلام‌الله. تا پیش از ماه مبارک رمضان نیز سی‌هزار جلد از قرآن کریم را به چاپ رساندیم.

مدیر مؤسسه انتشاراتی «تحریک ترسیل قرآن» در نیویورک در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 54 سوره آل‌عمران فرموده ‌است: «و نقشه کشیدند، و خداوند چاره‌جویی کرد. و خداوند بهترین چاره‌جویان است». در نتیجه اگرچه به زعم برخی این اقدامات موهن به اسلام ضربه زده است، اما در حقیقت، فعالیت‌های شیطانی آن‌ها خودشان را به ورطه هلاکت خواهد کشاند. چراکه با این اقدامات، تنها شاهد رشد علاقه مردم برای کسب آگاهی نسبت به اسلام بوده‌ایم.

وی گفت: آن‌ها هیچ شناختی از اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن ما ندارند.آن‌ها نمی‌دانند که اسلام دینی تازه نیست، بلکه آمده‌است تا پایان‌بخش کتب آسمانی پیش از خود باشد. پیامبر(ص) نیز تنها فرستاده خدا برای تبلیغ دین مبین اسلام نبوده است، بلکه همه پیامبران پیش از او نیز در حقیقت پیام‌آوران همین آیین بوده‌اند.

این ناشر برجسته در ادامه به ادعای باطل مقامات آمریکایی با عنوان «آزادی بیان» اشاره کرده و افزود: من فکر می‌کنم رسانه‌ها بیشترین نقش را در وقوع چنین حرمت‌شکنی‌ها و اهاناتی داشته‌اند. امروزه ما با سیاست‌های ضداسلامی رسانه‌های آمریکا رو‌به‌رو هستیم. سازندگان این فیلم موهن هیچ آشنایی با اسلام نداشته‌اند، بلکه به دلیل منافع مادی دست به این اقدام پلید زده‌اند.

عون علی خلفان در پاسخ به این سؤال که در رویارویی با این اقدامات موهن چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید، گفت: به اعتقاد من بهترین راه برای محکومیت این‌گونه اقدامات موهن و ارائه پاسخی دندان‌شکن به آن‌ها نوشتن و تکثیر کتب مختلف در رابطه با پیامبر اسلام(ص) است. در حقیقت همین اتفاق هم افتاده است. پس از این اقدامات توهین‌آمیز فعالیت‌های مسلمانان در این رابطه دوچندان شده است. به‌عنوان مثال مسلمانان اقدام به خرید کتب اسلامی و توزیع آن در میان غیرمسلمانان در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آمریکا کرده‌اند. همچنین تولید فیلم‌های موفقی مثل «محمد(ص) رسول‌الله» برای معرفی اسلام و پیامبر گرامی(ص) باید به طرز ویژه‌ای مورد عنایت کارگردانان و تهیه‌کنندگان قرار گیرد.

وی در پایان افزود: امروز می‌بینیم که مردم بسیار علاقه‌مند شده‌اند تا در رابطه با اسلام بیشتر بخوانند و بدانند.افزایش فروش کتاب‌های اسلامی، افزایش تولید برنامه‌های اسلامی در رسانه‌ها، و نیز گسترش تدریس واحدهای اسلامی در سطح دانشگاه‌های آمریکا و اروپا این مسئله را به خوبی نشان داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب اسلامی ایران، آن را نقطه عطفی در گسترش اسلام راستین در سطح جهان قلمداد کرده و افزود: آنچه که در حال وقوع است، نهایتا منجر به افزایش علاقه‌مندی مردم به شناخت اسلام شده است. پیش از این نیز شاهد دوره‌هایی از تاریخ بوده‌ایم که در آن اسلام‌خواهی به طرز گسترده‌ای افزایش یافت. در طول سی‌و‌سی سال گذشته، انقلاب اسلامی ایران موجب شده است تا اسلام در سراسر جهان شناخته شده و گسترش پیدا کند.

خلفان در ادامه این بحث افزود: پیش از آن، اسلام در میان مردم جهان آنقدرها شناخته شده نبود. اما بعد از انقلاب، نوعی بیداری اسلامی به وجود آمد، که به تدریج ملت‌های دیگر را نیز در بر گرفت. در طول سی‌وسه سال گذشته خیلی چیزها تغییر کرده است که نهایتا منجر به شکل‌گیری آگاهی نسبت به اسلام در سراسر جهان شده است. به عنوان مثال بسیاری از مسلمانان پیش از این از حجاب سر استفاده نمی‌کردند. اما پس از انقلاب، شروع به دنباله‌روی از اصول اسلامی کردند. وقتی در آفریقا زندگی می‌کردم، بیشتر زنان مسلمان حجاب سر نداشتند. اما وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در سراسر جهان سبب شد تا حجاب را بیاموزند و به آن بها دهند.

مدیر مسئول مؤسسه انتشاراتی «تحریک ترسیل قرآن» در نیویورک در پایان این بحث با ابراز تأسف نسبت به اقدامات اسلام‌هراسانه برخی گروه‌ها، دلیل این اسلام‌ستیزی‌ها را در افزایش رشد اسلام در سراسر جهان دانسته و خاطرنشان کرد: پس از انقلاب ایران و با گسترش موج بیداری اسلامی و گرایش غیرمسلمانان به اسلام، معاندین از این اتفاق خوشحال نبودند. آن‌ها نمی‌توانستند شاهد گسترش روزافزون اسلام در سراسر جهان باشند. در نتیجه همانطور که امروزه شاهد آن هستیم به ریسمان پوسیده هتک‌حرمت و توهین و افترا چنگ زدند تا به این وسیله جلوی آگاهی غیرمسلمانان را نسبت به اسلام حقیقی بگیرند.

گفتنی است، عون علی خلفان از مسلمانان آفریقاست که در حال حاضر در نیویورک اقامت دارد. او در حال حاضر مدیریت انتشارات «تحریک ترسیل قرآن» را بر عهده دارد، و در طول دوره فعالیت‌های انتشاراتی خود اقدام به چاپ و تکثیر نسخ قرآنی در میان تازه‌مسلمانان و محققین کرده است. با وجود ممانعت مسئولان از فعالیت این مؤسسه به دفعات، وی نهایتا به مشکلات فائق آمده، و موفق شده است با انتشار کتاب‌های اسلامی و بالاخص قرآن کریم مردم بسیاری را به اسلام دعوت کند.

«نهج‌البلاغه»، «صحیفه سجادیه»، «کتاب‌الارشاد» نوشته شیخ مفید، «جنگ- صلح- و عدم خشونت»، «اسلام تروریسم را محکوم می‌کند» نوشته هارون یحیا، «حفاظت از توحید روی ریگ‌های کربلا» نوشته میر احمد علی، و «محمد(ص)- آخرین فرستاده در انجیل»، از جمله کتاب‌هایی است که در این مؤسسه به چاپ رسیده است.






برچسب ها : حضرت محمد(ص)  , کتاب  , توهین  , اسلام  , بیداری اسلامی  ,

      

بسم الله الرحمن الرحیم
دین اسلام پیوسته ما را به مطالعه و علم اندوزی دعوت می کند و هم چنین یکی از بهترین راه ها برای پرکردن اوقات فراغت خواندن کتاب است و چه بهتر که این کتاب در مورد محبوب پروردگار عالم،رحمت برای جهانیان و خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) باشد.
هر چه از دریای شخصیت آن حضرت نوشته شود ناقص و کم است.ما باید با شناخت آن حضرت معرفت و محبتمان را بیشتر کنیم و از این راه ها است که می توانیم جلوی جنگ نرم دشمن و دروغ ها و توهین هایش را بگیریم.
در این جا 5 کتاب و یک نرم افزار را معرفی می کنم شما می توانید جهت خرید به سایت اصلی که لینکش را زیر هر کتاب گذاشته ام مراجعه کنید.


380 حدیث از پیامبر اعظم (ص)

380 حدیث از پیامبر اعظم (ص)

در این نوشتار با سیصد و هشتاد درس زندگی و حدیث نورانی پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) آشنا می شوید که امید است با بهره گیری از آن رهنمودها، زندگی هرماه با سعادت و سلامت داشته باشید.

خرید اینترنتی:راسخون

سیره و زندگانی حضرت محمد (ص)

کتاب: سیره و زندگانی حضرت محمد (ص)  خرید کتاب از: www.ashja.com - کتابسرای اشجع

رحمه للعالمین نویسنده: لطیف راشدی ناشر: لاهوتیان قیمت: 800 تومان
شابک: 964-8778-49-3 قطع کتاب: رقعی تعداد صفحات: 80 نوع جلد: جلد نرم(شومیز) کیفیت اثر: چاپ تک رنگ، کاغذ تحریر سال چاپ: 1387 نوبت چاپ: 2 فیپا: امام-محمد-ولادت-حضرت-زندگی
سایت خرید اینترنتی:http://www.ashja.com/?Page=BooksInfo&BID=5568&puID=188

کتاب ارزشمند و نفیس سخنان حضرت محمد ( ص ) سه زبانه

فهرست شامل  آخرت و دنیا ، آرزوهای انسان ، ازدواج ، تربیت ، اعمال نیک ، پاداش های خدا ، بلاهای دنیا ، بهشت و اهل بهشت ، پدر و کادر و حقوق آنها بر فرزندان و....... است.

کتاب فروغ ابدیت - زندگینامه حضرت محمد (ص) ( پاسخی به فیلم توهین به پیامبر اکرم )

 

با توجه به انتشار فیلم توهین به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و جریحه دار شدن قلب مسلمانان ، بخش نرم افزار راسخون اقدام به معرفی کتاب فروغ ابدیت نموده است.شما با مطالعه این کتاب با زندگی سرشار از محبت و رافت حضرت محمد آشنا می شوید.
کتاب فروغ ابدیت یکی از آثار و تالیفات ارزشمند آیت اله جعفر سبحانی تبریزی است. این کتاب عالی ترین و جامع ترین کتابی است که پیرامون زندگانی پیامبر عالیقدر اسلام (ص) روی مدارک صحیح و اصیل اسلامی با تجزیه و تحلیل کامل نوشته شده است.
مشخصات
نام نویسنده: آیت اله جعفر سبحانی تبریزی
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 115


نرم‏ افزار دانشنامه نبوی

  • کامل‏ترین مرجع در زمینه حضرت محمد
  • با قابلیت های جستجو و فهرست‏ های بسیار متنوع و قدرتمند
  • شامل نقشه ‏های کامل زمان پیامبر. برای نمونه می‏توانید نقشه جنگ خیبر، جنگ احد، جنگ بدر، مسیر مهاجرت پیامبر و مسیر مهاجرت مسلمانان به حبشه را ببینید.
  • شامل شجره‏ نامه کامل بنی‏ هاشم - فوق العاده قوی و با امکانات بسیار زیاد
  • و.....

 خرید اینترنتی:http://www.1sabad.com

14 قصه, 14 معصوم: حضرت محمد (ص): برای دبستانی‌ها

مجموعه حاضر، در چهارده فصل تدوین یافته که در هر فصل از آن، چند داستان از زندگی چهارده معصوم برای دبستانی‌ها بازگو شد .اولین داستان کتاب  "خوشبوترین گل "نام دارد .در این داستان درگذشت پدر حضرت محمد (ص) و چگونگی  تولد آن حضرت بیان شده است.
14 قصه, 14 معصوم: حضرت محمد (ص): برای دبستانی‌ها





مشخصات

انتشارات: قدیانی
نویسنده: حسین فتاحی
موضوع: داستانهای مذهبی


خرید اینترنتی:http://www.drpublisher.com






برچسب ها : کتاب  , زندگی نامه  , خرید اینترنتی  , حضرت محمد  , دانلود  , نرم افزار  ,

      

چکیده: منا نشر/مجمع ناشران انقلاب اسلامی کتاب هایی منتخب درباره شخصیت و سیره پیامبر اسلام (ص) را برای مطالعه علاقه مندان و استفاده برنامه سازان صداوسیما، معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی اهانت به پیامبر اکرم (ص)، لیستی از برترین کتاب های منتشر شده درباره تاریخ زندگی، شخصیت و سیره این حضرت را برای مطالعه به علاقه مندان در تمامی سنین معرفی می کند.

کتاب های انتخاب شده برای معرفی به علاقه مندان با مشورت کارشناسان و صاحب نظران حوزه کتاب بوده که بدین شرح اعلام شده است:

سیمای پیامبر خدا (ترجمه کحل البصر)/ شیخ عباس قمی

سیمای پیامبر اعظم در آینه نهج البلاغه/آیتالله محمدتقی مصباح یزدی/موسسه امام خمینی

تاریخ اسلام/مهدی پیشوایی/دفتر نشر معارف

تاریخ تحقیقی اسلام/ یوسفی غروی/ موسسه امام

راز بزرگ رسالت/ آیتالله جعفر سبحانی تبریزی/موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع)

پیامبر رحمت/صدر بلاغی/حسینیه ارشاد

سیرت جاودانه/ ترجمه محمد سپهری/پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

تاریخ سیاسی پیامبر/رسول جعفریان/انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصویر پیامبر و حضرت زهرا در دایره المعارف اسلامی/ جمعی از نویسندگان/ موسسه شیعه شناسی

سیره اخلاقی پیامبر اعظم/ محمدرضا جباری/ دفتر نشر معارف

سیره پیامبر اعظم در گذر از جامعه جاهلی/نجف لک زایی / بوستان کتاب

رمان محمد (ص)/ابراهیم حسن بیگی/انتشارات مدرسه

دیپلماسی پیامبر/محمد حسین جمشیدی/چاپ و نشر بین الملل

محمد پیامبری برای همیشه/حسن رحیم پور ازغدی/دفتر نشر فرهنگ

پیامبر اعظم، پاسخ ها و پیام ها/ محمد مهدی رضایی/دفتر نشرمعارف

قصه های پیامبران/مرتضی امین/پیام آزادی

فروغ ابدیت/جعفر سبحانی/بوستان کتاب

داستان پیامبران/علی موسوی گرمارودی/قدیانی

همنام گلهای بهاری/          حسین سیدی/نسیم اندیشه

آفتاب آخرین/مهدی قزلی/سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان

بررسی تاریخی صلح های پیامبر/حامد منتظری مقدم/موسسه امام خمینی

داستان های و درس هایی از زندگی پیامبر اسلام/مرتضی نظری/دفتر نشر فرهنگ

راه محمد/            سید رضا صدر/بوستان کتاب

سیره پیامبر در رهبری و انسان سازی/شیخ سالم الصفار/چاپ و نشر بین الملل

محمد پیامبر عدل و آزادی/سید یحیی یثربی/علم

زندگی نامه پیامبر اسلام/کارن آمسترانگ/حکمت

پیامبر اعظم،سیره و تاریخ/محمد باقر پور امینی/نشر معارف

سیری در سیره نبوی/شهید استاد مطهری/صدرا

پیامبر رحمت/آیت الله جوادی آملی/اسرا

سیره نبوی (منطق عملی)/مصطفی دلشاد تهرانی/نشر دریا

از کودکی و نوجوانی تا حرا/میثاق امیر فجر/دفتر نشر فرهنگ

آنک آن یتیم نظرکرده/محمدرضا سرشار/به نشر

تاریخ تحلیلی سیاسی اسلام/علی اکبر حسنی/دفتر نشر فرهنگ اسلامی

حکایت نامه موضوعی پیامبر اعظم (ص)/غلامرضا حیدری ابهری/جمال

سیرت جاودانه/سید جعفر مرتضی عاملی با ترجمه محمد سپهری/پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

قصه هجرت/جعفر سبحانی/بوستان کتاب

نقش ائمه در احیا دین/سید مرتضی عسکری/موسسه علامه عسکری (ره)

نقش عایشه در احادیث اسلام/سید مرتضی عسکری/موسسه علامه عسکری (ره)

شعای از نیر اعظم/آیت الله سید علی خامنه ای/انتشارات سروش

از سرزمین نور/محمدرضا سرشار/ پیام آزادی

این کتاب ها نیز از سوی سازمان رسانه ای شیرازه «رسانه تخصصی کتاب» برای بهره برداری و تولید به دست اندرکاران برنامه های مختلف صداوسیما نیز پیشنهاد می شود.


منبع:مجمع ناشران انقلاب اسلامی






برچسب ها : حضرت محمد(ص)  , منا  , کتاب  , زندگی نامه  ,

      
<      1   2   3   4   5   >>   >