سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 238
بازدید دیروز : 323
کل بازدید : 714295
تعداد کل یاد داشت ها : 426
آخرین بازدید : 99/8/1    ساعت : 6:36 ع

رازگشایی از دادن جام زهر به امام(ره)
مولّف کتاب «راز قطعنامه» در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به خلاف‌گویی‌های هاشمی رفسنجانی:
تحریف حقایق دفاع مقدس به نام اعتدال
رازگشایی از دادن جام زهر به امام(ره)
پنجشنبه 31 مرداد 1392 ساعت 13:07
 
سرکشیدن جام زهر از طرف حضرت امام دلیل دیگری هم داشت. عده‌ای در این تفکر بودند که چطور می‌شود حضرت امام را از مواضعش عقب‌گرد داد. لذا بر آن شدند تا کاری کنند که نقاط برتری که در دست ماست از دسترس نیروهای رزمنده ما بیرون شود...

پایگاه خبری انصارحزب الله- کامران غضنفری محقق وپزوهشگر ونویسنده کتاب «راز قطعنامه» جلد 48 از مجموعه نیمه پنهان -که یکی از چالش برانگیز‌ترین کتاب‌هایی است که از سوی دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان در اختیار تاریخ‌پژوهان و عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است - درجلسه هفتگی انصار حزب الله با موضوع «تحریف دربینات انقلاب به بهانه نفی افراطی گری» به ایراد سخنرانی پرداخت. کامران غضنفری تلاش کرده است تا پاسخ سؤالاتی درباره پذیرش قطعنامه 598 را از راه رجوع به مستندات و واقعیت‌های آشکار و پنهان به دست آورده و با جمع آوری اظهارنظر‌های مسئولان و فرماندهان جنگ، قدمی در جهت کشف حقایق تاریخی بردارد که متن صحبتهای او بدین شرح می باشد.

اعتدال و افراطی‌گری از منظر آقای رفسنجانی

اخیراً در سایت جناب آقای هاشمی به مطلبی برخوردم که عنوان آن اعتدال و افراطی گری بود. ایشان موضوعاتی را مطرح کرده بودند و حالا به یکی دو جمله از آنها اشاره می کنم. ایشان گفته بودند که مهمترین شاخص اعتدال در حضرت امام(ره) توجه خاص ایشان به نگاه کارشناسی بود.

در خاطرم جمله‌ای تاریخی از ایشان هست که نظر کارشناسی مجمع را حتی اگر خلاف نظر خودم هم باشد، می‌پذیرم. از اعتدال امام درس‌های بزرگی در تاریخ ثبت شده؛ از ده‌ها فتوای نوآورانه وفقهی نظیر فتوای شطرنج و موسیقی تا آن حرکت بی‌بدیل سیاسی در قبول قطعنامه 598 که هم منجر به تأمین مصلحت مردم و پیشرفت ایران اسلامی گردید و هم سقوط و زوال صدام.

بعد در جایی دیگر اشاره می‌کنند که در واقع‌گرایی اسلامی نه اسلام فراموش می‌شود و نه آرمان‌ها. در مسیر واقع‌گرایی اسلامی آرمان‌های ما هم اسلامی‌تر می‌شوند و هم واقع‌بینانه‌تر. شما فقط کافی است در مقطع تاریخی قبول قطعنامه 598 نتایج واقع‌گرایی اسلامی و اعتدال در تصمیم‌گیری حضرت امام را بررسی کنید و در نقطه مقابل آن تصور کنید که اگر قرار بود تصمیمات نظام بر مبنای آرمانگرایی افراطی اتخاذ می‌شد، چه سرنوشتی در انتظار ایران اسلامی بود. معلوم است که آرمانگرایی محض و خالی از واقع‌گرایی ممکن بود چه بلایی به سر کشور بیاورد.

ایشان با این حساب اشخاص را به دو دسته تقسیم‌بندی کرده‌اند که یک طیف معتقد به واقع‌گرایی اسلامی هستند که طبعاً ایشان خودشان را هم جزو این طیف می‌دانند و نقطه‌ مقابل را طرفدار آرمانگرایی افراطی می‌دانند.

ما یادمان هست در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند بعضی آقایانی که خودشان را عقلای قوم به حساب می‌آوردند و افراد معتدل فرض می‌کردند و در مقابل، عده‌ای دیگر را دارای گرایش‌های افراطی و آرمانگرایان افراطی تلقی می‌کردند. حالا اینجا می‌خواهیم چند تا از این شعارهای آرمانگرایانه افراطی را بیان کنیم تا بعد ببینیم این جملات افراطی از ناحیه چه فرد یا افرادی بیان شده است.

سخنان آرمانگرایانه به ظاهر افراطی

21/3/62 - اگر بعضی از منحرفین و منافقین بین مردم بیفتند و بگویند که جنگ را تمام کنید شما هم قبول کنید بدانید که اسلام در خطر کفر است. اگر چنانچه امروز ما یک کلمه عقب‌نشینی کنیم، اگر ملت ما یک قدم سستی به خودش راه بدهد و عقب‌نشینی کند، نوامیس، اموالش، جان‌های جوانهایش، همه‌اش به باد خواهد رفت.

10/4/63 - آنهایی که به ما می‌گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم یعنی که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام انبیاء است.
18/12/63 - اینان ندیدند که مادران و پدران شجاع ایران، فرزندان و نور چشمان خود را از زیر خروارها خاک بیرون می‌کشند و فریاد جنگ جنگ تا پیروزی سر می‌دهند و از دست‌اندرکاران مقابله به مثل و از سلحشوران جبهه‌ها ادامه جنگ را طلب می‌کنند؟! درود خدا بر این ملت شجاع و مؤمن که جان می‌دهد و تن به سازش و تسلیم نمی‌دهد.

16/5/65 - سازش و صلح تحمیلی بدتر از جنگ چه معنا دارد؟ کیست که نداند صلح با این حزب به رسمیت شناختن حزب بعث است که با قتل و جنایت بر یک کشور اسلامی حکومت می‌کند و کیست که نداند این امر از بزرگترین گناهان است و از واضح‌ترین خیانت‌ها به مسلمین است.

2/6/65 - قصه امام حسن(ع) و قضیه صلح آن هم صلح تحمیلی بود برای اینکه امام حسن دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش را بکند، صلح کرد، صلح تحمیلی بود، این صلحی هم که می‌خواهند به ما بگویند این است.

8/3/66 - اینهایی که می‌گویند باید سازش کرد، اینها می‌فهمند که اگر ما سازش کنیم، له می‌شویم؟ اینها راضی‌اند به اینکه سازش بشود؟! امروز وقت این نیست که یک دسته‌ای ما را نصیحت کنند که شما باید صلح کنید. این مال ضعفا است. این اشخاص ضعیفی که همیشه در دام آمریکا بوده‌اند یا امثال اینها از این مسائل می‌گویند.

6/5/66 - من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست. امروز بدون شک سرنوشت همه امت‌ها و کشورهای اسلامی به سرنوشت ما در جنگ گره خورده است و جمهوری اسلامی ایران در مرحله‌ای است که پیروزی آن به حساب همه مسلمانان و خدای نخواسته شکست آن به ناکامی و شکست و تحقیر همه مؤمنان می‌انجامد و رها کردن یک ملت و یک کشور و یک مکتب بزرگ در نیمه راه پیروزی، جنایت به آرمان بشریت و رسول خداست. لذا تب جنگ در کشور ما جز به سقوط صدام فرو نخواهد نشست و ان‌شاء‌الله تا رسیدن به این هدف فاصله چندانی نمانده است.

11/1/67 - امروز روز مقاومت است چنان بر صدام و آمریکا و استکبار غرب سیلی زنید که برق آن چشمان استکبار شرقی را کور کند. امروز روز درنگ نیست، امروز روز صیقل انسانیت انسانهاست، روز جنگ و روز احقاق حق است و حق را باید گرفت و انتظار آنکه جهانخواران ما را یاری کنند، بی‌حاصل است.

7/3/67 - رزمندگان عزیز و دلاور ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج با تکیه بر ایمان و سلاح و امید به نصرت حق و با حمایت بی‌شائبه مردم به نبرد و دفاع مقدس خود ادامه دهند و عزم‌ها را جزم کنند و بر دشمن زبون بتازند که سرنوشت جنگ در جبهه رقم می‌خورد نه در میدان مذاکره‌ها.

13/4/67 - همه باید برای جنگ تمام عیار علیه آمریکا و اذنابش به سوی جبهه رو کنیم. امروز تردید به هر شکلی خیانت به اسلام است. غفلت از مسائل جنگ خیانت به رسول الله(ص) است.

با این تفاسیر، جناب آقای هاشمی رفسنجانی، فکر می‌کنید این شعارهای به زعم شما آرمانگرایانه افراطی را چه کسانی سر می‌دادند. گوینده این جملات کسی جز روح‌الله ‌الموسوی الخمینی رضوان‌الله تعالی علیه نیست.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چه شد امام خمینی(ره) که با چنین دیدگاهی از اول جنگ تا پایان جنگ این مسیر را مستقیم جلو می‌رود بدون اینکه ذره‌ای از این مسیر منحرف شود، درست 10 روز بعد از 13تیرماه 67 یعنی 23 تیرماه پذیرش قطعنامه به ایشان تحمیل می‌شود و دقیقاً اوضاع 180 درجه تغییر می‌کند؟!

دلایل تغییر نظر حضرت امام در جریان قطعنامه 598

چه پیش آمد در حالی که 10 روز قبل از آن امام(ره) مردم را جهت حضور در جبهه و مقابله با آمریکا و اذناب آمریکا دعوت می‌کنند و می‌فرمایند غفلت از مسائل جنگ خیانت به رسول الله(ص) است و خائن به رسول الله جایگاهش در درک جهنم خواهد بود، چگونه می‌توان قبول کرد؟ در جلسه 23 تیرماه 67 چه اتفاقی می‌افتد؟ آقای هاشمی چند تن از مسئولین دیگر را با خودش همراه می‌کند و به نزد امام می‌روند. قبل از این جلسه هم آقای هاشمی به کرّات سراغ امام خمینی(ره) رفته بود و با اصرار هر چه تمام‌تر از ایشان خواسته بود که آتش بس را بپذیرند و صلح انجام شود ولی حضرت امام خمینی(ره) سرسختانه مقاومت کرده و پاسخ رد می‌دادند.



به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 






برچسب ها : دفاع مقدس  , قطع نامه 598  , امام خمینی(ره)  , جام زهر  , فاو  , هاشمی رفسنجانی  , محسن رضایی  , خاتمی  , میر حسین موسوی  , ادامه جنگ  , سقوط صدام  ,

      

برگرفته از سخنان استاد رحیم پور ازغدى

آن‏ها چگونه مى‏توانند کلام آن بى‏سیم چى را در آخرین لحضات زندگیش بفهمند، وقتى پشت بى‏سیم گفت: عراقى‏ها خاکریز را گرفته‏اند، تیر خلاصى مى‏زنند، باید موج بى سیم را تغییر بدهم.

پایگاه خبری انصارحزب الله:امروز آن فرهنگى که در زیر سایه آموزه‏هاى حضرت امام (ره) در ایران متولد شد، عالم را فرا گرفته است. در هیاهوى جنگ چه کسى تصور مى‏کرد روزى این فرهنگ به کوچه پس کوچه‏هاى غزه و بیت المقدس راه یافته و به بوسنى، شمال آفریقا و جنگل‏هاى فلیپین نفوذ کند. بدرقه‏ى مادران داغ دیده و همسران بیوه در سکوت تاریخ، امروز عالم را متحول کرده است. در جنوب لبنان قاعده شکست ناپذیرى اسراییل شکسته شده است.

جاى تامل دارد که چرا حزب الله توانست کارى را انجام دهد که تمام کشورهاى عربى و قطع نامه‏هاى بین المللى نتوانستند انجام دهند؟ زیرا حزب‏الله تمام قاعده‏ها را نادیده گرفت و جنگى غیر متعارف را در مقابل دشمن تا بن‏دندان مسلح صهیونیستى به راه انداخت، مانند آن‏چه که بسیجى‏هاى ایران در مقابل ماشین جنگى حمایت شده عراق انجام دادند. همین تفکر در انتفاضه بیت المقدس نیز جریان یافته و دشمن را به درماندگى‏انداخته است.

نشانه‏هاى این استیصال را مى‏توان در هلى‏کوپترهاى آپاچى دید و در تانک‏هایى‏که نوجوانان سیزده ساله را هدف تیر مستقیم قرار مى‏دهند، استیصال در مقابل اراده ایمانى ملتى که به جهاد پرداخته است.

موشه‏دایان از رهبران صهیونیست‏ها در پى وقوع انقلاب این گونه گفت: «زلزله‏اى تاریخى سیاسى اتفاق افتاده است که شدت آن را با درجات ریشتر نمى‏توان اندازه گرفت» و آن‏چه اکنون در فلسطین اتفاق مى‏افتد، انعکاس آن زلزله است.

هم‏زمان با عملیات والفجر 8، رادیو آمریکا اعلام کرد که آن‏چه در ایران اتفاق افتاد (عبور از اروند) و فتح فاو در آن در آن سوى آب، در کل تاریخ جنگ‏هاى کلاسیک دنیا بى‏نظیر است، باید بررسى شود که این مردان قورباغه‏اى در کجا آموزش دیده‏اند، این همه نظم و دقت در عملیات و تامین آتش، جنگ در نخلستان و مقاومت سه روزه زیر بمباران شیمیایى چگونه ایجاد شده است؟ در حالى که مردان قورباغه‏اى، جز عده‏اى طلبه و دانشجو، نانوا و کشاورز و... نبودند که پس از چهل پنجاه روز آموزش نظامى لباس غواصى پوشیدند و با آمادگى براى‏شهادت به آب زدند.

اینان عاجزند از درک جنگى که کلاسیک است، ولى ماهیتش پارتیزانى است و نیرویى غیر حرفه‏اى در عرصه نبرد مى‏جنگد. اگر کسى جامعه شناسى جنگ هشت ساله را مطالعه کند، خواهد دید که در گردان‏ها و واحدهاى نظامى ما کسانى در یک جا گرد آمدند که با هیچ تز و تعریف جامعه شناختى نمى‏توان آن‏ها را به دور هم جمع کرد. اینان عاجزند از درک جنگى که رزمندگان آن از مرگ نمى‏هراسند و مفهوم شکست و پیروزى در آن تغییر کرده است، زیرا که هیچ یک از غرایز حیوانى انگیزه این نوع جنگیدن نیست.

وقتى بعد از هفتاد و دو ساعت عملیات زیر آتش سنگین دشمن، فاو فتح مى‏شود، امام پیغام مى‏دهد فاو را خدا آزاد کرد، مغرور نشوید، شما کاره‏اى نبودید و آن‏گاه که (18 ماه بعد) سقوط مى‏کند، پیغام مى‏رسد ناراحت نباشید، ما براى زمین و خاک و دریا نمى‏جنگیم ما براى رسالتى‏الهى و انسانى مى‏جنگیم... یا بعد از عملیات بدر بعد از آن همه رنج و سختى و در نهایت عقب نشینى، امام فرمودند شما مامور نبودید که پیروز شوید، بلکه شما مامور اداى به تکلیفتان بودید.

آن‏ها چگونه مى‏توانند کلام آن بى‏سیم چى را در آخرین لحضات زندگیش بفهمند، وقتى پشت بى‏سیم گفت: عراقى‏ها خاکریز را گرفته‏اند، تیر خلاصى مى‏زنند، باید موج بى سیم را تغییر بدهم، ولى سلام ما را به امام برسانید، بگویید از ما راضى باشد، هر کارى از دستمان برمى‏آمد کردیم...

جز در قاموس پارتیزان‏هاى شهر عشق چگونه مى‏توان فهمید که او از چه چیز شرمنده است؟...






برچسب ها : 8 سال دفاع مقدس  ,