" سیر نیوز " : حرکت خزنده و ویران کننده شبکه بهایی " من و تو " با ا ینکه کمتر از سه سال از راه اندازی آن می گذرد چنان در جامعه ایرانی اثر گذار شده که برخی فروشگاهها و مغازه ها به خاطر جلب مشتری نام آن را روی واحد کسبی خود گذاشته و ناخودآگاه عاملی برای تبلیغ این شبکه ضد دینی و ضد اخلاقی شده اند ، در این شرایط به نظر می رسد مسوولان فرهنگی کشور گویا همچنان در خواب غفلت بسر می برند.

جنگ نرم با شبکه من و تو

بنا به اظهار کارشناسان امور فرهنگی ، شبکه های ماهواره ای مانند " من و تو " ترویج اباحه گری ، روابط نامشروع ، تزلزل در خانواده ها ، خیانت زن و شوهر به همدیگر، روابط خارج از ضابطه بین دو جنس مخالف و برخی اموری که در قرآن نهی شده از جمله شراب خواری را در دستور کار خود دارند و برای این منظور به دنبال تولید و پخش برنامه هایی جذاب و جوان پسند هستند.
شبکه های ماهواره ای به ویژه برخی از این شبکه ها که به طور خاص روی برخی موضوعات مثل فرهنگ دینی مردم کار می کنند یا به نوعی به دنبال تزلزل روابط اجتماعی هستند، به صورت مشخص تخریب فرهنگ ملی و دینی مردم را دنبال می کنند.
ایده آنان در این زمینه این است که تا زمانی که مردم فرهنگ دینی داشته باشند این فرهنگ جلوی هر نوع تهدیدی را می گیرد و حتی تهدیدات نظامی دیگر اثرگذار نخواهد بود. بنابراین قبل از تهدید نظامی باید فرهنگی که این تهدید نظامی را بی اثر می کند تخریب کنند. این فرهنگ هم در موارد بسیار زیادی برگرفته از دین و در موارد متعددی برگرفته از فرهنگ بومی است.
بنا به اظهار بسیاری از کارشناسان امور فرهنگی ، خانواده هایی که نسبت به این شبکه ها بی تفاوت بوده و آن را وارد خانه های خود کرده اند زندگیشان  به هم ریخته و برنامه های این شبکه ها روابط بین زن و شوهر ، فرزند و پدر و مادر را تخریب کرده و در نهایت این شبکه ها توانسته اند بنیان خانواده را از بین ببرند.
این واقعیت در حدی بوده که پخش سریال‌های شبکه هایی مانند «فارسی وان» و «من و تو» در آمریکا هم ممنوع شده است.
شایان ذکراست مدیر شبکه فارسی وان، غول رسانه‌ای صهیونیست یعنی رابرت مرداک است که شبکه های بسیاری را در جهان در اختیار دارد و به ترویج فساد و فحشا شهرت دارد.شبکه من و تو نیز از سوی دولت انگلیس مورد حمایت مالی و حمایت های گوناگون قرار می گیرد و بعضی از عوامل آن سابقا در شبکه بی بی سی فارسی که مکانش در مجاورت مکان این شبکه است فعالیت می کردند .
بر همین اساس منشاء برنامه ریزی و تامین منابع مالی اکثر این شبکه ها سازمان ها و نهادهای جاسوسی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بوده و هدف آنان تخریب فرهنگ و اعتقادات مردم ایران است.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برای دست یابی به این هدف طی سالهای اخیربر تلاش های خود به منظور جلب نظر مخاطبان ایرانی داخل کشور افزوده اند و حتی شبکه ها یی که عمدتا برنامه های خود را با محوریت موسیقی و ویدئو کلیپ های خوانندگان لس آنجلسی و یا با موضوعات کاملا سیاسی تهیه می کردند، در سال های اخیر به فکر جذب مخاطب بیشتر افتاده اند که این کار عمدتا با تهیه سریال های ایرانی، دوبله سریال های خارجی(که امکان پخش آنها در داخل وجود ندارد)، پخش برنامه های آشپزی و حتی برنامه های مستند انجام می شود.
در زمینه اثر گذاری چنین شبکه هایی به ویژه شبکه بهایی " من و تو " در داخل کشور باید به این نکته توجه کرد که معمولا توفیق این گونه رسانه های معاند و توطئه گر در گرو ناموفق بودن رسانه ها و شبکه های داخلی در جذب تماشاگران  و مخاطبان داخلی است.
بررسی چرایی این موضوع بحث دیگری است و در حوصله این مقاله نمی گنجد اما موضوع مهمتر اینکه چرا مسوولان فرهنگی کشور در این زمینه  کاری انجام نمی دهند ؟
اگر مخاطب ایرانی برنامه های تلویزیون ملی را  در قیاس با این شبکه ها مفیدتر یابد قطعا تماشای آن را به برنامه های تهیه شده دراین شبکه ها ترجیح می دهد. همانطور که وجود نمونه هایی از این دست از جمله سریال های موفق سیما این موضوع را به اثبات می رساند.
شبکه انگلیسی ساخته "من و تو " فعالیت خود را با سرمایه گذاری مستقیم دربار سلطنتی آغاز کرده و با تابلوی فریبنده شبکه ای به اصطلاح اجتماعی و فرهنگی پا به عرصه وجود گذاشت.
" من و تو " در جدیدترین آگهی استخدام خود سه شرط اصلی را برای پذیرفته شدن در این شبکه اعلام کرده است که این شرایط عبارتند از : اعتقاد راسخ داشتن به فرقه ضاله بهائیت ، مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و آمادگی داشتن برای عریان شدن .

 






برچسب ها : حجاب،جنگ نرم،ماهواره  ,