به گزارش وعده صادق_مسجد صبور مسجد کوچکی در منطقه قدیمی بحرین است که شیخ محسن صبور آن را بنا کرده است. معجزه این مسجد، این است که هیچ نوع سقفی را قبول نمی کند. بسیاری از مردم سعی کرده اند که سقف از سیمان یا شاخه های خرما یا انواع دیگر پوشش ها بر آن بسازند، ولی باز روز بعد دیده اند که سقف خراب شده است.

مسجدی در بحرین سقفش را باز نگهداشته تا زمانی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند. از علامت های ظهور، قضیه مسجد صبور در روستای زنج است. شیخ البجلی شخصی را دیده است که آثار هیبت و شکوه و جلال در او آشکار بوده و در خرابه ای نماز می خواند. به او می گوید: بفرمایید مسجد و آنجا نماز بخوانید.

فرمود: نه این در اصل مسجد است. به اهل روستا دستور بده که این مسجد را بنا کنند.

به او گفت: تو کیستی؟

فرمود: من صاحب الأمر هستم.

پس دامن او را می گیرد و دستش را می بوسد. امام به او می فرماید: فرمود: این کا را انجام بده. و خود نقشه مسجد و حدودش را می کشد.

شیخ البجلی می گوید: مولای من! اگر برای بنای مسجد پولی از مردم روستا طلب کنم، آنها مرا متهم به جمع آوری صدقه برای خودم می کنند. علامتی که با آن این تهمت را از خود دفع کنم، چیست؟

فرمود: این مسجد هیچ سقفی را قبول نمی کند، تا زمانی که من غایبم.

پس مسجد را بنا کردند و سعی کردند سقفی بر آن نهند، ولی هر بار سقف فرو می ریخت.

تا آنکه دولت، شیعیان را به دروغ متهم کرد و پلیس بر مسجد گماشت و آن را سقفی بسیار محکم نهادند تا شاید بتوانند این کرامت را دفع کنند و به گمان خود، دروغ شیعیان را ثابت نمایند.

نگهبانان را بر آن گماشتند تا هیچ کس سقف را ویران نکند، ولی شب خواب بر آنها غلبه می کند و صبحگاه می بینند که سقف مسجد از جا کنده شده و به طرف دیگر واژگون شده است؛ مانند در قوطی ای که در آن را برگردانده باشند.

و این مسجد تا به امروز بدون سقف مانده است تا ظهور حضرت حجّت (عج).     

 

منبع :  کتاب « مائتان و خمسون علامة حتی ظهور الامام مهدی (عج) تالیف سید محمد علی حسنی طباطبایی، صفحات 128 - 129

 

مترجم : فاطمه محمدی 

 

معجزه ای در یمن

 

معجزه ای در یمن