سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 124
بازدید دیروز : 473
کل بازدید : 1033400
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 6:41 ص

سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، ایران را دارای ارتشی بسیار کارآمد توصیف کرد که حمله به آن می‌تواند شکستی آنی برای آمریکا به همراه بیاورد

.حمله به ایران شکستی آنی برای آمریکاست

به گزارش گرداب، با جمع شدن کشتی‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و اعزام سربازان آمریکایی به رژیم صهیونیستی، تنش‌ها در این منطقه همچنان افزایش می‌یابد. با این حال، یک سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا به راشا تودی گفت که بعید است قدرت‌های غربی به ایران حمله کنند.

هفته گذشته، ژنرال "مارتین ای دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که در صورت بستن این تنگه که روزانه 16 میلیون بشکه نفت از آن عبور می‌کند، آمریکا وارد عمل شده و تنگه را بازگشایی خواهد کرد. این کار شامل ابزار نظامی، از جمله اسکورت با کشتی‌های جنگی، حملات هوایی و کشتی‌های مین جمع‌کن خواهد بود. روز پنجشنبه نیز "لئون پانه‌تا"، وزیر دفاع آمریکا گفت که کشورش بستن این گذرگاه را تحمل نخواهد کرد.

"کارن کویات‌کوسکی" سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا که در پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده است، بر این باور است که این تنش‌ها، جزئی از برنامه طولانی‌مدت غرب برای انگیزش ایران است.

وی در این باره گفت: «این کار به گونه‌ای قسمتی از یک برنامه انگیزشی بسیار طولانی‎‌مدت درباره ایران است و ما قطعاً در این زمینه با اسرائیل همکاری خواهیم کرد. هنگامی که قیمت نفت کمی پایین بیاید، هیزم در آتش خواهیم انداخت.»

کویات‌کوسکی بر این باور است که آمریکا تصمیمی جدی برای پیاده کردن نیرو در ایران ندارد، چراکه ایران نسبت به عراق و افغانستان کشور بسیار قوی‌تری به شمار می‌آید.

وی افزود: «چنین کاری، شکستی آنی برای آمریکا خواهد بود. ایران منطقه بسیار متفاوتی است. ایران ارتش بسیار کارآمدی دارد و می‌تواند از خود دفاع کند. ایران هدفی ساده نیست.»

وی در عوض پیش‌بینی کرد که با افزایش این گونه مزاحمت‌های سطح پایین، سخن‌پراکنی‌های بسیاری هم از سوی آمریکا و هم ایران صورت خواهد گرفت.

کویات‌کوسکی همچنین ادعا کرد که ممکن است این تنش‌ها، جزئی از یک روند طولانی‌مدت برای کاهش وابستگی آمریکا به نفتی باشد که از تنگه هرمز عبور می‌کند.

وی افزود: «از نظر استراتژیکی، تهدید دوره‌ای محدود کردن یا بستن تنگه هرمز حتی برای مدت کوتاه، به گونه‌ای این راه‌های جایگزین رساندن نفت به بازارهای جهانی را تشویق می‌کند.»

با این حال، "لیندسی جرمن" عضو ائتلاف "جنگ را متوقف کنید"، بر این باور است که تحریم و فشار نظامی می‌تواند حقیقتاً به پیامدهای ویرانگری منجر شود.
جرمن در این باره به راشا تودی گفت: «اعزام سربازان، وجود کشتی‌ها در خلیج فارس، همه این‌ها برای افزایش فشار بر ایران است و با آن که همه می‌گویند هیچ کس آنقدر دیوانه نیست که این جنگ را آغاز کند... قبلاً هم افرادی این حرف‌ها را گفته‌اند و باز هم جنگ‌هایی آغاز شده است. گاهی جنگ به طور کاملاً اتفاقی و در نتیجه این نوع فشارها به وقوع می‌پیوندد.»

جرمن بر این باور است که این فشارها را نمی‌توان توجیه کرد و آمریکا و اسرائیل به بازی بسیار خطرناکی دست زده‌اند.
وی می‌گوید: «این مسئله بر همگان کاملاً آشکار است که تنها کشوری که در خاورمیانه سلاح هسته‌ای دارد، اسرائیل است و با این وجود، اسرائیل احساس می‌کند توجیه لازم برای حمله هوایی و شاید انواع دیگر حمله به یک کشور را تنها به این دلیل دارد که آن کشور را متهم به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌هایی می‌کند که خود آنها را دارد.»

"رابرت نیمن" مدیر سیاست‌گذاری سازمان غیردولتی "جاست فارین پالیسی" مستقر در آمریکا، می‌گوید سیاستمداران آمریکایی در مورد تهدید ایران مبالغه می‌کنند و اگر کسی این مسئله را زیر سوال ببرد، حتی رده‌بالاترین مقامات هم سکوت اختیار می‌کنند.

وی در این باره به راشا تودی گفت: «روز یکشنبه در برنامه "گفتگو با مردم" از پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا پرسیده شد که آیا ایران سعی بر ساخت سلاح هسته‌ای دارد؟ وی پاسخ داد: خیر. شب بعد از آن، برنامه خبری "پی.بی.اس نیوز آور" سخن او را ویرایش کرد و از گفته‌های وی به گونه‌ای استفاده کرد که گویی پانه‌تا خلاف این حرف را زده است. این بخشی از الگوی رسانه‌های آمریکا است.»

منبع: مشرق





      

رهبر معظم انقلاب اردیبهشت‌ماه سال جاری در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور با اشاره به وقوع بیداری‌های اسلامی در کشورهای منطقه، پیش‌بینی کردند که این بیداری‌ها به زودی تا قلب اروپا پیش خواهد رفت.
به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 14 اردیبهشت سال جاری در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور پیش بینی کرده بودند: فقط این نیست که در کشورهای شمال آفریقا و منطقه‌ی غرب آسیا که امروز ما در آنجا قرار داریم، حرکات بیداری‌ای به وجود آمده باشد؛ این حرکت بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت.
هر چند این پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن روزها برای برخی از افرادی که خود را صاحب‌نظر در مسائل سیاسی و سیاست‌خارجی می‌دانستند، قابل باور نبود، اما گذشت زمان بر این پیش‌بینی رهبر فرزانه انقلاب مهر صحت زد.
چند روز پس از این سخنان مقام معظم رهبری، حرکت‌های اعتراضی در شهرهای مختلف اسپانیا آغاز شد و چندی پس از آن نیز این مردم یونان بودند که به سیاست‌های دولتمردان خود به شدت اعتراض کرده و به خیابان‌ها آمدند.
طی روزهای اخیر نیز چند شهر انگلیس شاهد حضور جوانان و اقشار مختلف مردم این کشور در خیابان‌هاست؛ مردمی که به شدت به سیاست‌های دولتمردان خود معترض‌اند، اما پاسخ پلیس به این مردم معترض، گلوله‌‌هایی است که به سمت آنان شلیک می‌شود.
به گزارش فارس، امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در سال 67 در نامه‌ای به گورباچف آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی، فروپاشی کمونیسم را پیش‌بینی کرده و نصایحی را خطاب به گورباچف فرموده بودند. در آن هنگام نیز این پیش‌بینی امام خمینی(ره) با بی‌اعتنایی بسیاری از سیاسیون و شخص گورباچف روبرو شد تا زمانی که این سخنان ایشان تحقق یافت و به زباله‌دان تاریخ سپرده شدن کمونیسم، همه را متعجب کرد.
بر اساس این گزارش، آنچه در ذیل می‌آید، متن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از معلمان سراسر کشور در تاریخ 14 اردیبهشت 1390 است که در آن پیشروی موج بیداری به قلب اروپا پیش‌بینی شده بود:
"فقط این نیست که در کشورهای شمال آفریقا و منطقه‌ی غرب آسیا که امروز ما در آنجا قرار داریم، حرکات بیداری‌ای به وجود آمده باشد؛ این حرکت بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزی پیش خواهد آمد که همین ملتهای اروپائی علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانی که آنها را یکسره تسلیم سیاستهای فرهنگی و اقتصادی آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیداری، حتمی است. حرکت ملت ایران، امتداد و عمقش اینهاست؛ حرکت عظیمی است. "
منبع:http://www.alvadossadegh.com/fa





      

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که بر فراز آسمان قم و نزدیک به سایت فوردو در حال پرواز بود از سوی پدافند هواپیمایی سپاه پاسداران در خاک ایران سرنگون شد.»

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سید علی آقازاده دافساری"، نماینده مردم رشت در این خصوص گفت: «هواپیمای بدون سرنشین که برای شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته ای قم به وسیله سازمان جاسوسی آمریکا نیروگاه فوردو به پرواز درآمد از سوی نهاد اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران شناسایی و سرنگون شد.»
وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات مدتهاست از سوی سازمان جاسوسی آمریکا علیه ایران صورت می پذیرد اظهار داشت: «هواپیماهای جاسوسی آمریکا معمولا از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای هم مرز و نزدیک ایران به پرواز در می آیند که خوشبختانه تا به امروز سازمان اطلاعاتی و امنیتی کشور توانسته به خوبی آنها راشناسایی و دسائس آنان را نقشه برآب کند.»






برچسب ها : سیاسی  ,

      

«ما از پشت صحنه خبر نداشتیم ، بعد معلوم شد که انگلیسی ها به بحرین قول داده اند تا به اصطلاح این کشور را مستقل کنند. دولت ایران نیزدر این زمینه هیچ اقدامی نکرد.»
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جام نیوز، کارشناس شبکه سلطنت طلب پارس دیروز 1 جولای 2011 ( 10 تیر) قصه جدایی بحرین از ایران در دوران پهلوی را تشریح کرد.

بهرام مشیری در برنامه اختصاصی خود با اشاره به تاریخچه جدایی دردناک بحرین از ایران گفت: «سال 1971 در دوران شاه ایران بالاخره معلوم نشد و به مردم هم هیچ توضیحی داده نشد که چگونه بحرین از ایران جدا شد؟»
وی افزود: «چنان جشنی گرفتند و گفتند آی مردم ایران خوشحال باشید، آنچنان به رادیو و تلویزیون ها می کوبیدند که انگار لشگر ظفرنمون ایران رفته است فتحی انجام داده است.»

وی با اشاره به بی کفایتی رژیم گذشته در این قضیه و توطئه انگلیس گفت: «ما از پشت صحنه خبر نداشتیم ، بعد معلوم شد که انگلیسی ها به بحرین قول داده اند تا به اصطلاح این کشور را مستقل کنند. دولت ایران نیزدر این زمینه هیچ اقدامی نکرد.»

مشیری در ادامه با اشاره به توجیهات رژیم پهلوی در مواجهه با چنین مسائلی افزود: «مرتب امتیاز می دادند، در قضیه هیرمند رود هم همینطور بود، دولتمردان با این توجیه که ایران ثروتمند است می گفتند که به درک! که قطع شده و توجیه می کردند ارزش آن به اندازه یک ساعت پول فروش نفت هم نیست، خلاصه برای خودشان حاتم بخشی می کردند.»

گفتنی است در جریان جدایی بحرین از ایران، دولت انگلیس طرحی را به سازمان ملل می برد و در یک بازی سیاسی، دبیر کل وقت سازمان ملل نماینده ای را به بحرین می فرستد، این نماینده که برای نظر سنجی از مردم آن دیار برای جدایی از ایران فرستاده می شود بعدها اعتراف می کند به جای اینکه از مردم درباره این اقدام نظر خواهی کند به سراغ سندیکاهایی می رود که قبلا شیخ بحرین لیست آنها را به سازمان ملل فرستاده است و این چنین می شود که بعد از این توطئه ، در 21 اردیبهشت 1349 نشستی در سازمان ملل برگزار شده و رای به جدایی بحرین از ایران داده می شود، سه روز بعد نامه سازمان ملل به وزارت خارجه ایران تحویل داده می شود و این وزارت خانه نیز آن را به تائید مجلس رسانده و بعد از اتمام کار و برای فریب افکار عمومی می گویند این کار انجام شد تا نیروهای انگلیس از خلیج فارس خارج شوند تا صلح و امنیت به منطقه برگردد به همین راحتی.»
منبع:وعده صادق






برچسب ها : جدایی بحرین از ایران  ,

      
<   <<   6