سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 153
کل بازدید : 1029706
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 1:19 ص

0






برچسب ها : 0  ,

      

یا لطیف

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در بخش تصاویر گوگل موضوعی را جستجو می کنید ، بسیاری از تصاویر نشان داده نمی شوند. (مانند تصویر پایین)

رفع مشکل باز نشدن تمام تصاویر گوگل

برای رفع این مشکل نیازی به فیلترشکن نیست بلکه با یک حرکت ساده برطرف می شود.

ادامه مطلب...




برچسب ها : ترفندهای کامپیوتر  , رفع مشکل تصاویر گوگل  , باز نشدن تمام تصاویر گوگل  , اشکال تصاویر در گوگل  ,


      

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تا به حال شده از کار کردن با ورد خسته شده و با خود گفته باشید که اگر این برنامه به زبان فارسی بود شاید از سردرگمی ما کاسته می شد. آیا دوست دارید که ورد، پاورپوینت، اکسل و... با همه ی توضیحات و گزینه هایش به زبان خودتان عرضه شده باشد.
 امروز می خواهم بسته ای کاربردی را به شما معرفی کنم. با این بسته ی الحاقی که محصول شرکت مایکروسافت است شما می توانید از این پس از محصولات آفیس 2013 با زبان شیرین فارسی استفاده کنید.

      

1





      

بهتر است افطارمان را با چه چیزی شروع کنیم؟ - آکا

اگر افطار را با آب سرد شروع کنید مانند آن است که روی یک ظرف چینی داغ آب سرد بریزید.

_ برای شروع افطار می توان از خوراکی های شیرین طبیعی و آب ولرم استفاده کرد

_ با توجه به حرارت زیادی که معده در پایان روز پیدا می کند، شروع افطار با آب سرد بسیار مضر و حتی خطرناک است. در این حالت معده دچار انقباض شدید می شود که این امر ضعف معده و بروز مشکلات گوارشی را در پی دارد.

_ اگر افطار را با آب سرد شروع کنید مانند آن است که روی یک ظرف چینی داغ آب سرد بریزید. مشابه همان بلایی که سر ظرف چینی می آید بر سر معده شما نیز خواهد آمد. هم چنین به این دلیل که در ابتدای افطار کبد تمایل شدیدی به جذب غذا دارد، آب یخ مصرف شده توقف چندانی در معده نمی کند و بلافاصله وارد روده می شود که این مسئله می تواند باعث بروز رفلکس پاراسمپاتیک شدید و حتی سنکوپ و مرگ ناگهانی شود.

_ طبیعتاً به دلیل بالا بودن حرارت معده، استفاده از آب جوش یا نوشیدنی های داغ هم  چندان مناسب نیست. بنابراین همچنان که در احادیث آمده است، اگر می خواهید روزه خود را با آب باز کنید باید از آب جوشیده ولرم استفاده کنید. طبق این روایات، آب ولرم اخلاطی را که در طول روز در معده جمع شده است، می شوید.


منبع : khorasannews.com

گردآوری سلامت اکاایران






برچسب ها : حدیث  , روزه  , امساک  , رمضان  , بدن انسان  , افطار  , آب ولرم  , معده  , آب سرد  , ماه خدا  ,

      

بسم الله الرحمن الرحیم

با آمدن نوروز و عوض شدن هوا هوای ما هم عوض می شود.

همه در تدارک عید هستند و بعضی ها هم تلاش می کننند علاوه بر نو کردن محیطشان دل خودشان را هم نو کنند.

یکی از مراسم عید نوروز خرید ماهی قرمز است.اما متاسفانه خیلی ها از روش های نگهداری این موجودات زیبا آگاهی ندارند و حتی فکر می کنند که این ها نیازی به غذا ندارند.

خداوند تمام مخلوقاتش را دوست دارد و با آزار رساندن به آن ها مخالف است پس ما به عنوان یک مسلمان شایسته است که با روش های نگهداری از ماهیمان آشنا شویم.

مقاله زیر از وبلاگ http://uvis.parsiblog.com تقدیم حضورتان.

     ماهی قرمز به عواملی نظیر هوا، دما، آب  وغذا به مقدار مناسب نیاز دارد تا هم خود سالم بماند و هم احتمالا سلامتی ما را به مخاطره نیندازد.

طول عمر این ماهیها بین 25 تا 40 سال گزارش شده است

 

نام علمی ماهی قرمز؛ کاراسیوس اوراتوس و از خانواده کپور ماهیان است

نکاتی جهت آشنایی با این ماهی و موارد بهداشت فردی و نگهداری مناسب ماهی قرمز در پی می‌آید.

ماهی قرمز که نام علمی آن کاراسیوس اوراتوس است و از خانواده کپور ماهیان بوده، خاستگاه اولیه آن کشور چین است که با گذشت زمان به نقاط دیگر جهان بالاخص ایران معرفی شده است تا آنجایی که هر‌ساله میلیون‌ها قطعه ماهی قرمز بر سر سفره‌های هفت‌‌سین می‌آیند. [چطور از ماهیان آکواریومی نگهداری کنیم؟]

ماهی عید

شرایط نگهداری ماهی قرمز:

ماهی قرمز به عواملی نظیر هوا، دما، آب و غذا به مقدار مناسب نیاز دارد تا هم خود سالم بماند و هم احتمالا سلامتی ما را به مخاطره نیندازد.

دما: ماهی قرمز در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد آسیب‌پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما باعث مرگ آنها می‌شود مناسب‌ترین دما برای این ماهی بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد است.

بهترین دما برای زندگی این ماهی ها حدود 10-25 درجه سانتیگراد می باشد. دمای محیط هرگز نباید فوری و سریع تغییر کند . نگهداری این ماهیها در یخچالها و محیط های سرد نیز کاملا اشتباه می باشد و زندگی در محیط سرد زندگی را برایشان سخت تر می کند . محل نگهداری آنها نیز باید به گونه ای باشد که تغییر در روز و شب در آن احساس شود.

هوا: ماهی‌ها به اکسیژن موجود در هوا احتیاج مبرم دارند و این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است وارد ظرف نگهداری ماهی می‌شود. بنابراین هر چه سطح مقطع بالای تنگ بزرگ‌تر باشد، اکسیژن بیشتری به ماهی می‌رسد.

آب: استفاده از آب شهری برای ماهی قرمز مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند فقط جهت خارج شدن کلر، قبل از عوض کردن آب ظرف حاوی ماهی، بگذارید که آب به‌مدت حداقل 24 ساعت در ظرف مجزا بماند که با این عمل هم کلر موجود در آب از بین رفته و هم آب دمای محیط را پیدا می‌کند. بهتر است هر هفته یک یا دو نوبت و فقط نیمی از آب ظرف ماهی تعویض شود.

غذا: اگر در شبانه روز یک یا دو نوبت غذا به ماهی بدهیم، نیاز آن بر طرف می‌شود. غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات در این میان مناسب هستند و حدالامکان از غذاهای آماده آن‌هم به اندازه‌ای که در آب باقی نماند بهتر است استفاده شود.

در صورت بروز هر گونه علایم بیماری یا ناراحتی در ماهیها ، ماهی بیمار بلافاصله باید از سایر همنوعانش جدا شود. برای جلوگیری از سرایت دیگر ماهیها به بیماری، حتما ماهی مریض، جدا از سایر ماهیها نگهداری شود. نگه داشتن ماهی بیمار به مدت بیست دقیقه در آب یک لیتری که یک قاشق نمک هم به آن اضافه شده است در خصوص برخی از بیماریها می تواند مفید واقع شود.

رسم است که در روز سیزده بدر ماهی قرمز در رودخانه یا دریاچه ها رها می شود که این کاری کاملا غلط است . چون ماهی قرمز عید در صورت رهایی در این محیطها، اکوسیستم طبیعی محیط را به علت جفت گیری با سایر ماهیها و اشتهای زیاد در خوردن غذا و تخم سایر ماهیها به هم خواهند زد . در صورت رها سازی در حوضهای شهری نیز به علت تعویض آب حوضها و برای مدتی خالی گذاشتن حوضها از آب ، ماهیها کشته خواهند شد . بنابراین بهتر است اگر شرایط نگهداری مناسب از ماهیها را ندارید به یکی از اقوام یا دوستانی که توانایی و علاقه ی نگهداری از این ماهیها را به طور صحیح و درست را دارند واگذار نمایید.






برچسب ها : ماهی قرمز, عید نوروز, حیوانات, طبیعت, روش های نگهداری  ,

      
   1   2      >