در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام
خمینی(ره) طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی به صورت رسمی تاسیس سپاه
پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام نمودند. نامگذاری سالروز ولادت امام
حسین(ع) به نام روز پاسدار از آن روست که این نهاد هدف و آرمان مقدسی دارد
و آن پاسداری از ارزشهای ناب محمدی(ص) در تمامی جبهه هاست.
همین شاخصه، این نهاد را از تمامی سازمان های نظامی جهان متمایز می کند،
سازمانی که در عین فعالیت در حوزه دفاعی و نظامی به منظور دفاع از تمامیت
ارضی کشور، پاسداری از ارزشها انقلاب اسلامی را در هر حوزه (اقتصادی،
فرهنگی و ...) وظیفه خود می داند و پس از پایان جنگ از تمامی امکانات خود
برای سازندگی کشور بهره برد در عین حال با توجه به اینکه دشمن تجاوزات خود
را از فاز نظامی (جنگ سخت) وارد فاز فرهنگی (جنگ نرم) نموده، به علت دارا
بودن قابلیت انعطاف در مقابل تهدیدات در عین حفظ آمادگی نظامی و فعالیت در
حوزه هایی چون سازندگی کشور، خود را برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن
مهیا نموده و حتی در حوزه نوینی چون فضای مجازی و سایبر با قاطعیت حضور
یافتهاست. سپاه پاسداران اقداماتی را در این حوزه سازماندهی و عملیاتی
کرده که هنوز روش ها و راهکارهای آن حتی برای بسیاری از کارشناسان این
حوزه ناشناخته و باور نکردنی است. شاید دارا بودن همین توانایی ها و
قابلیت هاست که خشم دشمنان اسلام را برانگیخته، به عنوان مثال "هیلاری
کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس بینالمللی "آمریکا و جهان
اسلام" در دوحه قطر اعلام کرد: «من نگرانم که افزایش نفوذ و قدرت سپاه پاسداران، تهدیدی بسیار مستقیم برای همگان باشد.»
در حقیقت این نفوذ و قدرت در مقابل زیاده خواهی های کشورها زیاده خواه
ایستاده و در عین حال که کشور جمهوری اسلامی ایران را از گزند تهدیدات
دشمن در امان نگاه داشته بلکه به الگویی برای مستضعفان جهان تبدیل شده، تا
با تکیه بر امکانات و توانایی ها خود و قدرت توکل و ایمان به خدا ضربه های
جبران ناپذیری را به زیاده خواهان عالم وارد کنند.
به همین دلیل یک جنگ رسانه ای تمام عیار علیه این نهاد مقدس شکل گرفته است. جنگ رسانه ای، استفاده از رسانهها برای تضعیف هدف و بهرهگیری از توان و ظرفیت رسانهها
اعم از رسانههای نوشتاری، دیداری شنیداری و به کارگیری اصول تبلیغات و
عملیات روانی، به منظور کسب منافع می باشد.
جنگ رسانهای از برجستهترین مولفههای جنگ نرم محسوب میشود. یکی از اقدامات در این زمینه استفاده از تکنیک برچسبزنی بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، هدف
آن این است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند بیآنکه استدلالی در محکومیت
آنها ذکر شود.
مدت هاست تلاش می شود با تکنیک برچسب زنی به صورت غیر مستقیم و حتی مستقیم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی حامی تروریستها در سرتاسر جهان و حتی یک نیروی تروریستی یاد شود. در این
مسیر بی شرمی آمریکایی ها به جایی رسیده که از سپاه پاسداران انقلاب
اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی در کنار سایر گروه های تروریستی یاد
کرده اند. آن هم فقط به این دلیل که ایالات متحده خیال می کند، سپاه گروه
ها تروریستی را آموزش می دهد و یا آنها را تجهیز می کند و حتی مستقیما در
طرح ریزی و پشتیبانی عملیات تروریستی دست دارد و گروه هایی چون حزب الله
لبنان یا گروه های فلسطینی را به استفاده از تروریسم در پیگیری اهدافشان
تشویق می کند.
البته برای این اتهامات، سند یا شاهد محکمه پسندی ارائه نشده است. فراموش نکنیم منظور آمریکایی ها از گروه های تروریستی همان گروه هایی هست که بر خلاف بسیاری از سران عرب، سر سازش و ذلت را با
غرب نپذیرفته اند و از مردم خود در مقابل استکبار و ایادی خونخوار او همچون رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می کنند و اکنون به گروههایی با مقبولیت
عمومی بسیار بالا در میان مردم خود تبدیل شده اند، گروه هایی که جای گروه
ها و احزاب سازشکار را گرفته و آنها را از دور انتخابات نیز کنار زده اند.
به همین دلیل سعی دارند با اتخاذ این حربه، طرف مقابل خود را نه رزمندگان
گروههای به ظاهر کوچک و محدود چون حزب الله، حماس و... بلکه سپاه پاسداران
انقلاب اسلامی بدانند تا هم شکست های مفتضحانه شان در مقابل آنان توجیه
کنند و شاید برای برای اقدامات آتی علیه انقلاب اسلامی زمینه سازی نمایند.
یکی از این رسانه ها که بصورت جدی از آن بهره برداری شده اما متاسفانه مورد
تحلیل و بررسی جدی قرار نگرفته، رسانه نو ظهور بازی های رایانه ای و
ویدیویی است.
بخش عظیمی از طراحی و تولید بازیهای پرفروش رایانهای دنیا در استودیوهای بزرگ و مطرح هالیوود که صهونیستها سهامداران اصلی آن به شمار میروند، انجام میشود. برنامه ریزان و مشاوران
فرهنگی رژیم صهیونیستی براین باورند که با ایجاد یک پایگاه کاملا مستقل و
مجهز برای تهیه و تولید بازیهای رایانهای میتوانند علاوه بر برخورداری
از قدرت بیشتر برای سرمایهگذاری و نفوذ کامل بر بازار جهانی، کنترل افکار
مخاطبان گسترده بازیهای رایانهای را در سراسر دنیا به دست گیرند.
صهیونیستها با سرمایهگذاری عظیم، تلاش گستردهای را برای انحراف افکار عمومی در حوزه فرهنگی در دستور کار خود قرار داده اند و تسلط بر افکار عمومی را به عنوان یک رویا دنبال میکنند.
غرب نپذیرفته اند و از مردم خود در مقابل استکبار و ایادی خونخوار او همچون رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می کنند و اکنون به گروههایی با مقبولیت
عمومی بسیار بالا در میان مردم خود تبدیل شده اند، گروه هایی که جای گروه
ها و احزاب سازشکار را گرفته و آنها را از دور انتخابات نیز کنار زده اند.
به همین دلیل سعی دارند با اتخاذ این حربه، طرف مقابل خود را نه رزمندگان
گروههای به ظاهر کوچک و محدود چون حزب الله، حماس و... بلکه سپاه پاسداران
انقلاب اسلامی بدانند تا هم شکست های مفتضحانه شان در مقابل آنان توجیه
کنند و شاید برای برای اقدامات آتی علیه انقلاب اسلامی زمینه سازی نمایند.
یکی از این رسانه ها که بصورت جدی از آن بهره برداری شده اما متاسفانه مورد
تحلیل و بررسی جدی قرار نگرفته، رسانه نو ظهور بازی های رایانه ای و
ویدیویی است.
بخش عظیمی از طراحی و تولید بازیهای پرفروش رایانهای دنیا در استودیوهای بزرگ و مطرح هالیوود که صهونیستها سهامداران اصلی آن به شمار میروند، انجام میشود. برنامه ریزان و مشاوران
فرهنگی رژیم صهیونیستی براین باورند که با ایجاد یک پایگاه کاملا مستقل و
مجهز برای تهیه و تولید بازیهای رایانهای میتوانند علاوه بر برخورداری
از قدرت بیشتر برای سرمایهگذاری و نفوذ کامل بر بازار جهانی، کنترل افکار
مخاطبان گسترده بازیهای رایانهای را در سراسر دنیا به دست گیرند.
صهیونیستها با سرمایهگذاری عظیم، تلاش گستردهای را برای انحراف افکار عمومی در حوزه فرهنگی در دستور کار خود قرار داده اند و تسلط بر افکار عمومی را به عنوان یک رویا دنبال میکنند.
در حقیقت این رسانه ذهن و باور کودکان و نوجوانان را هدف گرفته است. کودکان و
جوانان با کاراکتر شخصیتی رایانه ای که آن را کنترل می کنند همراهی می
نمایند و اهداف و آرمان های او را اهداف و آرمان خود می دانند چرا که در
غیر این صورت بازی اصطلاحا «گیم آور» شده و کاربر مجبور می شود بار دیگر
مرحله را تکرار کنند، در این بازی ها غالبا سربازانی که کنترل می شوند
سربازانی از ناتو، امریکا، انگلیس و... هستند و در مقابل دشمنان، که به
صورت تروریست هایی خشن و فاقد روح انسانی نمایش داده می شوند معمولا
مسلمانان و یا گروه های اسلامی اند، البته نباید انتظار داشت که تاثیر این
برنامه ریزی ها ناگهانی باشند بسیاری از طرح ریزی های دشمن که در لایه های
پنهان بازی قرار گرفته و شاید بسیاری از کاربران نیز متوجه آن نمی شوند
ولی به آن ایمان می آورند در کوتاه مدت تاثیر گذار نیست، بلکه این اتفاقات
به مرور زمان روی می دهد چرا که از شاخصه های جنگ نرم، تدریجی بودن آن
است، شاید بتوان گفت آخرین بازی که علیه سپاه و بسیج ساخته شده، بازی
«دورکا: سقوط احمدینژاد» است.
یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت "پتریلا اینترتیمنت" بازی رایانه ای را با عنوان «سقوط احمدینژاد» «Durka 3D: The Fall of Ahmadinejad» در اینترنت منتشر کرد، این بازی در آن زمان با قیمت 9.95 دلار و اکنون بصورت رایگان از طریق سایت اینترنتی این بازی قابل دانلود است.
نکته حائز اهمیت در این بازی، پیش بینی پیروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات و
بروز اغتشاشات خیابانی در تهران است آن هم دقیقا یک ماه پیش از برگزاری
انتخابات در ایران، که از برنامه ریزی دشمن و مقدمه سازی او در این زمینه
حکایت دارد.
در این میان دشمن می داند که اولین و آخرین مدافع
انقلاب سپاه و بسیج است به همین دلیل در این بازی کاربر در نقش اغتشاشگر
باید با حضور در خیابانهای تهران، نیروهای بسیجی و سپاهی را به قتل
برساند تا از سوی ایالات متحده به عنوان نماد آزادی و آزادیخواهی مدال
افتخار دریافت کند.
هر چند که در این بازی به کاربران جنگ شهری و
اغتشاشات را آموزش می دهد، اما در عین حال حاوی این پیام نیز هست که دشمن
پذیرفته که پیشتیبان و مدافع بی قید و شرط این نظام سپاه و بسیج است،
اکنون دشمن به جمله تاریخی امام مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» پی برده است.
در
این میان رژیم صهیونیستی بیشترین مخالفت و جنگ رسانه ای را علیه سپاه
سازماندهی نموده است، چرا که سپاه را مخالف با سلطه جویی ها ی خود می
داند، به همین دلیل سعی دارد حتی در بازی های رایانه ای به این مقوله
بپردازد، از آخرین بازی هایی که در این راستا تولید شده است بازی رایانه
ای آن لاین با عنوان «صعود عقاب در غزه» است. این بازی آنلاین چند بازیگره
نیز برای دانلود رایگان در اینترنت قرار گرفته است
این بازی رایانه
ای که توسط یک تاجر صهیونیستی ساخته شده است، این تاجر در این باره اعلام
می کند، قصد دارد نبرد بین یهودیان و مسلمانان را از دنیای واقعی به فضای
سایبر بکشاند!
در این بازی رایانه ای تلاش می شود با منحرف کردن
مسئله فلسطین، آنرا از مسیر واقعی خارج کند و با تحریف واقعیت آن را نه
مسئله فلسطینیان، بلکه پیامد دخالت جمهوری اسلامی ایران، آن هم سپاه
پاسداران انقلاب اسلامی معرفی نماید. شما در نقش کاربر بازی رایانه ای
موظف هستید در نقش سربازان نیروی ویژه گولانی رژیم صهیونیستی به غزه حمله
و با تروریست های آجا مقابله کنید فقط با این تفاوت که با مجاهدان
فلسیطینی رو به رو نیستید بلکه باید با نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب
اسلامی درگیر شوید.
کاربر بازی رایانه ای سربازانی از نیروی مخصوص
گولانی را کنترل می کند، نیروی مخصوص کوماندویی معروف! گولانی که به
ادعای مقامات رژیم صهیونیستی، هر نظامیعضو این تیپ برابر با ?? نظامی
معمولی توان دارد.
نیرویی که مدعی است در جنگهای چریک شهری در
منطقه خاورمیانه بسیار کارآزمودهتر و زبدهتر از نیروهای ویژه امریکایی
حتی نیرویی چون «دلتافورس» است.
همانهایی که با چنین افتخاراتی،
جنگ با حزب الله را «جنگ اشباح» نامیدند و در نبردهای سنگین با نیروهای
مقاومت در چند منطقه مرزی از جمله مرکبا، عیتاالشعب، مارونالراس،
بنتجبیل و الطیبه جنگیدند و در تمام این مناطق متحمل شکست شدند. و زمانی
که کانال ?? تلویزیون رژیم صهیونیستی از فرمانده تیپ گولانی درباره
شکستشان در بنت جبیل سوال کرد،گفت: «مشکل این است که ما با کسانی می جنگیم
که برای شهید شدن لحظه شماری و از مرگ استقبال می کنند. شما چگونه انتظار
دارید سربازان ما که دائماً در اندیشه بازگشت هستند بر چریکهایی که به
مرگ لبخند میزنند، پیروز شوند؟»
بازی «صعود عقاب در غزه»
علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه فلسطین و بازی اکشن آغاز نبرد
نیز علیه سپاه در مورد کشور لبنان ساخته شده است، این بازی که توسط شرکت
Destineer تهیه و توسط 2K Games در سال 2005 منتشر شد.
کاربر
بازی باید در قالب یک تیم چهار نفره سربازان آمریکایی اقدام به پاکسازی
ساختمانها و خیابانها از تروریست ها در در کشور لبنان و شهر بیروت اقدام
نماید. در این بازی پلی استیشن شما باید شهرها را از تروریستهای مسلمان
پاکسازی کنید.
در این بازی کاربر برای کسب پیروزی و گذشتن از یک
مرحله به مرحله بعدی باید به سوی مساجد شلیک و آن را تخریب کند و به سوی
کتاب قرآن شلیک و آنرا پاره پاره نماید. هنگامی که با زور وارد مساجد می
شود و کتابهای قرآن را پاره میکند و به سوی نمازگزارن شلیک می کند صدای
تکبیر بلند میشود برای کسب امتیاز بیشتر، نباید تحت تاثیر صدای اذان و
تکبیر قرار بگیرد و این صداها نباید از وارد شدن او به مسجد، دنبال کردن
شخصی که به مسجد پناه برده و کشتن او ممانعت کند.
جالب تر اینکه
سازندگان این بازی اعلام کردهاند که هیچ برنامه سیاسی در نظر نداشته اند!
و هدف آنها تنها درگیر کردن کاربر با جنگ شهری مدرن نیروهای آمریکایی است.
شاهد این ادعا را نیز تیم سازنده بازی را عنوان کردهاند که از اقوام
مختلفی چون عرب، آسیایی و اروپایی هستند.
اما کاربر در بیروت باید
چه اقداماتی را انجام دهد. در این بازی کاربر درگیر یک جنگ شهری برای
مبارزه با تروریستها و کشتن آنهاست تروریستهایی که همگی مسلمان می باشند
و جالب تر اینکه یکی از این افراد عبدالله بن کتان متولد عربستان سعودی،
عضو نیروی ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رهبر نیروهای عملیاتی
در بیروت است.
البته بازی های رایانه ای متعدد دیگری به صورت
مستقیم و غیر مستقیم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است،
مثلا دربازی دلتا فورس شما برای مقابله با تروریستها به نقاط مختلف جهان
سر میزنید در کلمبیا برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و نهایتا برای
مبارزه با تروریستها به ایران می آیید! به ایران و جزیره خارک …
این
قسمت بازی، سه مرحله دارد، در یک مرحله به جزیره خارک حمله میکنید در یک
مرحله دیگر به یک پایانه نفتی در خلیج فارس که توسط نیروهای نظامی محافظت
می شود حمله می کنید. نیروهایی که به زبان فارسی صحبت میکنند.
اما
جالب است که در این بخش علاوه بر کشتن نیروهای نظامی کلاسیک با لباس مصوب
نظامی با لباس شخصیهایی نیز مواجه می شوید! که در کنار نیروهای کلاسیک می
باشند که بیانگر نیروهای بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند (هر چند
که شباهت زیادی به بسیجیهای ایران ندارند.)
با توجه بدانچه گفته شد مطمئنا مبارزه با هجمه رسانه ا ی از طریق بازی های رایانه ای منوط به حضور در این عرصه است،
نظر
به اینکه رسانه نو ظهور بازی های رایانه ای در حقیقت به سربازان رایانه ای
جنگ نرم تبدیل شده اند توجه به این رسانه، نظارت بر بازی رایانه ای
تولیدی، و نیز ورود به تولید بازی های همسو با ارزشهای انقلاب اسلامی یک
ضرورت است. با همین دیدگاه، در روز قدس سال گذشته سپاه پاسدران انقلاب
اسلامی وارد این فضا شد و اولین بازی رایانه ای سپاه با عنوان "لانه
شیطان" توسط سازمان بسیج دانشآموزی و فرهنگیان رونمایی گردید، این بازی
که قرار است به صورت سریالی ساخته و در هر قسمت به یکی از پروتکلهای رژیم
غاصب صهیونیستی حمله شود.
نویسنده:مهندس حق وردی طاقانکی
منبع: ماهنامه پیام انقلاب، شماره 34،اردیبهشت 1389
برچسب ها : جنگ نرم ,