سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 473
کل بازدید : 1033308
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 1:39 ص

یک روز یک مرد انگلیسی از یک شیخ مسلمان پرسید:چرا در اسلام زنان مسلمان اجازه ندارند با مردان مصافحه کنند؟
شیخ گفت: آیا تو میتوانی دستهای ملکه الیزلبت را بگیری؟

مرد انگلیسی گفت: البته که نه، فقط افراد خاصی هستند که میتواند با ملکه مصافحه کنند .
شیخ جواب داد: بانوان ما ملکه هستند و ملکه ها با مردان غریب مصافحه نمیکنند.


منبع:http://hijabefattemi.blogfa.com/

 






برچسب ها : حجاب  , عفاف  , بدحجابی  , ملکه انگلیس  , دست دادن با نامحرم  ,

      

 

«و تو ای خواهر دینی ام: چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است ازخون سرخ من کوبنده تر است.»

(شهید عبدالله محمودی)

 

منبع:http://hejabpix.ir






برچسب ها : جنگ نرم  , حجاب  , تهاجم فرهنگی  , چادر  , وصیت های شهدا  , شهید  , جهاد  ,

      

پایگاه خبری انصارحزب الله - اگر تابستان سال گذشته از بدحجابی در جامعه اسلامی می گفتیم نهایت آن شال‌های باریک روی سر، مانتوهای جذب و آستین کوتاه و شلوارهای تنگ بود، چند سال قبل از آن شلوارها و مانتوهای کوتاه با روسری‌های کوچک و قبل تر از آن مصداق بدحجابی تنها بیرون گذاشتن موی سر به شمار می‌رفت.

هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم، مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه شنلی شده است که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.

شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است پوششی که علی رغم ترجمه آن هیچ حفاظتی برای شخص مصرف کننده ندارد و حتی جذاب تر از برهنگی برای افراد است. شال و روسری هم تنها تکه پارچه ای شده‌اند که وسط سر را می پوشانند و موها و گردن را جذاب‌تر از بی‌حجابی به نمایش می گذارند.

اگر در سالهای پس از انقلاب اسلامی در ایران رنگ‌های حضور در جامعه در سفید، قهوه ای، طوسی و مشکی خلاصه می شد در دوران اصلاحات، استفاده از رنگ‌های متنوع در اجتماع متداول شد و این روزها با آغاز دولت یازدهم استفاده از رنگ‌ها به اوج خود رسیده است و رنگ‌های شبرنگ از سرخابی تا سبز فسفری تبدیل به مد روز شده است.

رنگین کمان ویترین‌ها

میدان هفت تیر تهران یکی از بورس های مانتوفروشی است که از بالای شهر و پایین شهر خریداران خودش را دارد، ویترین ها رنگین کمان مانتو، شال سر و ساپورت هستند، وارد یکی از مغازه ها می‌شویم قیمت ها از 80 هزار تومان شروع و بنابر جنس و کاری که برده است گران تر می شود فروشنده ها تلاش می‌کنند تا بفهمند دنبال چه مدل مانتو و یا ساپورتی هستیم به یکی از آنها می گویم: ببخشید مانتوی دکمه‌دار می خواهم. فروشنده جواب می دهد: آهان! اداری می خواهید؟ می گویم: مگر فقط در اداره باید دکمه دار پوشید؟ فروشنده می گوید: من نمی‌دانم خانم، مدل‌های ما همین هاست، جلویش بند دارد دیگر کسی دکمه‌دار نمی‌پوشد!

فروشنده دیگر می‌گوید: خیلی‌ها تازه می‌آیند می‌گویند مانتویی که همین بند را هم نداشته باشد ندارید؟

یکی دیگر از بورس‌های مانتوفروشی در تهران، چهارراه امیراکرم است که اگر کسی حوصله گشتن داشته باشد لابه‌لای مانتوهای مغازه‌های این محدوده می‌توان مانتوهای شبیه مانتو که هم آستین داشته باشد و هم دکمه را پیدا کرد.

عفاف، رنگ باخته است / اتاق پرو؛ وسط مغازه مانتوفروشی

علی رغم آنکه همه مغازه‌های مانتوفروشی اتاق پرو دارند تا مشتری قبل از خرید، لباس را بپوشد و امتحان کند اما ظاهراً با همه گیر شدن مانتوهای بدون دکمه و جلوباز، این اتاق‌ها هم کاربری خود را از دست داده‌اند چون بخش عمده مشتریان این مانتوها را همان وسط مغازه می‌پوشند و انتخاب می‌کنند.

البته این اقدام مورد اعتراض خود مغازه داران قرار می‌گیرد و به این خانم ها این طور تذکر می‌دهند که «به خاطر خرید یک مانتو ما را از نان خوردن نیندازید الآن یک مأمور ببیند در مغازه را می بندند ما بدبخت می شویم» ولی این تذکر هم مثل تذکری که مقابل در ورودی تمام مغازه‌های لباس فروشی زده شده است «رعایت حجاب اسلامی الزامی است» خیلی کارساز نیست.

خانم مانتویی حدود 50 ساله‌ای که مشغول انتخاب مانتوی مناسب برای دختر نوجوانش هست درباره مدل های موجود مانتو در بازار می گوید: من خودم خیاطی می کنم و مانتوهای خودم را هم خودم می دوزم اما دخترم اصرار دارد که از مدل های مانتوی حاضری بخرد چون دوستانش این طور لباس می پوشند من هم سعی می کنم حداقل از بین مدل ها و رنگ های فعلی مدلی که کمتر جلب توجه کند را کمک کنم انتخاب کند. ولی باید بپذیریم که با این وضع مغازه‌ها و جامعه از دست پدر و مادر در نوع پوشش بچه ها کاری برنمی‌آید.

آقای فروشنده هم می‌گوید: ما به بازار نگاه می کنیم و مدل های مانتو را به مغازه می آوریم این مدلهای بدون دکمه و شنلی، ارزان تر هستند و رغبت بازار هم نسبت به اینها خوب است.

بیشتر که با فروشنده ها و خریداران صحبت می کنیم مستأصل بودن مردم در برابر موج بی بند و باری را کامل تر حس می کنیم. چرخه ای معیوب و خراب.

عده ای با برنامه ریزی دقیق، مدل یا مدل هایی از لباس را تبدیل به الگو می کنند و مدام در برنامه های ماهواره ای خود از آن استفاده می کنند، بخشی از این لباس ها به شکل قاچاق وارد کشور ما می شود و بخشی دیگر دانسته یا ندانسته توسط تولیدکنندگان داخلی کپی برداری و تولید می شود، مدل ها به مغازه ها و بازار فروش راه می یابند عده ای آنها را بر تن می کنند و در شهر جولان می دهند و بعد از مدتی مثل یک ویروس واگیردار با قیمتی ارزان تر از پوشش اسلامی همه جا را فرا می گیرند و مثلاً «مد روز» می شوند تا حدی که دیگر پیدا کردن یک لباس اسلامی کیمیا می شود و این موج، تلاش می کند سبک ترها را با خود ببرد.

آنچه در قانون قید شده است مسئولیت 26 نهاد در رابطه با قانون گسترش حجاب و عفاف است اما همه تا حرف از برخورد با بدحجابی و گسترش عفاف در جامعه می شود انگشت به سمت نیروی انتظامی دراز می کنند برای اینکه مبادا مسئولان سایر دستگاه ها از صدا و سیما و وزارت ارشاد گرفته تا وزارت بازرگانی از خواب زمستانی در برابر بی حجابی های فصلی بیدار شوند.


کلید مشکل بدحجابی

قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در 13 دی 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و برای 26 دستگاه و سازمان، وظیفه تعیین کرده است اما در این سالها تنها نیروی انتظامی با راه اندازی گشت های ارشاد به وظیفه اش در تذکر به بدحجاب ها عمل کرد و فرهنگ سازی ها و سایر اقدامات توسط دیگر دستگاه ها فراموش شد و حتی عده ای از مسئولان، مانع از ادامه این برخوردها نیز شدند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان هفته گذشته در جوار حرم رضوی با بیان اینکه مفاسد جامعه به دلیل بی‌بند و باری است، فرمودند: خداوند از آن‌هایی که در این چند سال اخیر نسبت به مسئله حجاب بی‌اعتنایی کردند و هرگاه شخصی قصد داشت بر ضد بی‌حجابی قیام کند و مانع شدند، نگذرد و آن‌ها را نیامرزد.

ایشان از دولت جدید خواستند تا به مسئله حجاب رسیدگی کند.






برچسب ها : حجاب  , مانتو های کوتاه  , گسترش گناه  , ساپورت  , بوتیک  , برخورد با بدحجابی  , اتاق پرو  , مانکن  , آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی  ,

      

یک بانوی تازه مسلمان شده ترکیه‌ای بدحجابی در عین شیعه بودن را خیانت به حضرت زینب (س) دانست و با اشاره به اینکه شیعه بودن مسئولیت می آورد، خواستار تفکر جوانان در این موضوع شد.

 
گلهان شباهت در همایشی با عنوان «بزرگترین همایش عفاف و حجاب» که با حضور بیش از 600 دانشجو و نیز بانوان غیر دانشجو به همت دانشگاه جامع پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در سالن غدیر این دانشگاه برگزار شد، بدحجاب بودن در عین شیعه بودن را خیانت به حضرت زینب(س) دانست و با اشاره به اینکه شیعه بودن مسئولیت می آورد، خواستار تفکر جوانان در این موضوع شد.

وی علت محجبه شدن و چادر بر سر کردن خود بعد از مسلمانی را مشاهده حجاب دختران و مادران ایرانی و زیبایی آن دانست و افزود: در ترکیه با حجاب‌ها را به خیابان راه نمی دهند، اما در ایران بدحجاب‌ها راحت در معابر عمومی ظاهر می شوند و این موضوع مرا بسیار ناراحت می کند.

این بانوی تازه مسلمان شده ترکیه‌ای گفت: هنوز هم در ترکیه، خواندن قرآن مجازات دارد و بانوان محجبه از حق کار در ادارات و نهادهای دولتی محرومند؛ به طوری که مروه شروینی نیز به دلیل روسری سر کردن از حضور در کنکور منع شد و سرانجام، آن گونه فجیع به شهادت رسید.

گلهان شباهت به تبیین علل ارزش ایران در جهان پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای انقلابیون دنیا، عزت آفرین است و آنچه سبب ترس آمریکا از ایران شده، بمب اتمی نیست، بلکه وحدت ملت و ولایت پذیری مردم ایران ست.

وی افزود: تمام کشورهای اسلامی از ایران الگو می گیرند، اما چون رهبر ندارند سرگردان مانده‌اند.

این بانوی تازه مسلمان شده ترکیه‌ای در پایان با بیان اینکه خون شهدا با چادر زنان حفظ می شود، تاکید کرد: اگر گوش به فرمان نائب امام زمان(عج) باشیم و از او متابعت کنیم، مسلماً پیروز حقیقی خواهیم بود.

فاطمه یعقوب، دیگر بانوی تازه مسلمان شده نیجریه ای نیز در این همایش گفت: غبطه می خورم که تا الان در آمریکا زندگی می کردم؛ تابع آنجا بودم و در آنجا تنفس می کردم؛ در حالی که ملت ایران در ظل ولایت فقیه و پرچم اسلام، تنفس و زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: باور همه ما تازه مسلمان شده ها و آشنا شده با ایران این است که مشتی از خاک ایران اسلامی را به عنوان یادگاری برداریم.

یادآور می شود، فاطمه یعقوب و گلهان شباهت هم اکنون در ایران زندگی می کنند و طلبه حوزه علمیه قم هستند.

دکتر علی خرامین، رئیس دانشگاه جامع پیام نور کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش هدف از برگزاری همایش را تشریح کرد.

لازم به ذکر است، حضور بیش از 600 دانشجوی دانشگاه های مختلف یاسوج در این همایش بیانگر تمایل و علاقه نسل جوان به مفاهیم دینی و ارزش های اخلاقی است، حتی اگر ظاهر افراد از چیز دیگری حکایت کند.

در این همایش آنچه حاضران، مشتاقانه انتظارش را می کشیدند حضور این دو بانوی تازه مسلمان بود تا از تحول دینی خود بگویند که بیشتر از هر عملی، اشتیاق جوانان به شرکت در این برنامه را برانگیخته بود؛ حتی جوانانی که ظاهری گاه بیگانه با اصول ابتدایی رعایت حجاب و پوشش اسلامی داشتند.

خاطرنشان می شود، این همایش بعد از پرسش دانشجویان و پاسخ‌های این زنان تازه مسلمان شده پایان یافت.


همچنین، این بانوان هنوز به طور کامل جایگاه را ترک نکرده بودند که با ازدحام دانشجویان برای گرفتن دست خط آنها و چند جمله یادگاری مواجه شدند
منبع:http://www.poshie.blogfa.com/





برچسب ها : حجاب  , مصاحبه  , تازه مسلمان شده  , ولایت فقیه  , اخراج بانوان محجبه  , تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان  , همایش حجاب و عفاف  ,

      

باسلام.

میدانم آنقدر سرتان شلوغ است که وقت خواندن نامه های پر درد من یا دختران هم درد مرا ندارید. برای همین حرف آخرم را اول میزنم: آقایان رئیس، تقاضا دارم دیگر در فکر ساختن فیلم و سریال جهت پاسداشت مقام چادر نباشید. ارزش چادر را به اندازه کافی در "تا ثریا" و "راستش را بگو" نمایش دادید.

سینما به اندازه کافی چادر را تخریب میکند. اگر نمیتوانید جلوی این تخریب را بگیرید، لااقل یاری شان نکنید و هیزم در آتششان نریزید.

 چادر یعنی دینداری. چادر یعنی حیا. چادر یعنی سادگی. چادر یعنی پوشش. چادر یعنی "چادر".

چادر نه مثل "چادر بر سر ثریا" عامل بدبختی و عقب ماندگی زن است و نه مثل "چادر بر سر راستگوها" مجوزی برای آرایش و بگو بخند با نامحرم! آخر خودتان قضاوت کنید، آیا این چادر است که بازیگران راستش را بگو بر سر نهاده اند یا به قول بعضیها شنل زورو!!


ادامه مطلب...




برچسب ها : حجاب  , چادر  , راستش را بگو  , تا ثریا  , صدا و سیما  , فیلم های ضد ارزشی  , کلاه پلوی  ,


      

بسم الله الرحمن الرحیم

  نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان که قاطبه آنها جزو دانشگاه‌های کشورهای سکولار هستند نشان می‌دهد ضوابط این کشورها بعضاً سخت‌گیرانه‌تر از ضوابط در دانشگاه‌های اسلامی است.

دانشگاه ایالتی فلوریدا: برای دانشجویان فاقد پوشش مناسب نمره "صفر " لحاظ می‌شود

دانشکده آلن آمریکا: جویدن آدامس و پوشیدن "تی‌شرت " مجاز نیست

دانشگاه لانگ‌وود آمریکا: هرگونه لباس بدن‌نما، "لی " و کفش‌های "صندل " ممنوع است

مؤسسه فناوری جورجیا آمریکا:پوشیدن "تی‌شرت " و لباس‌های وسوسه‌انگیز ممنوع است

دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری آمریکا: آرایش نامناسب مو غیرقابل قبول است

دانشگاه آلاباما آمریکا: لباس‌های جین و تی‌شرت مناسب نیستند

دانشگاه آلورنیا آمریکا: جویدن آدامس، لاک‌زدن ناخن و پوشیدن تی‌شرت مجاز نیست

دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریکا: آرایش و مدل‌ موی افراطی مجاز نیست

دانشگاه بریگهام آیداهو:لباس چسبان و آرایش عجیب و غریب ممنوع است


دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا: لباس‌ها نباید کوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای و بدن‌نما باشند

دانشگاه ایالتی پن آمریکا: پوشیدن لباس‌‌های لی و بدن‌نما ممنوع است

دانشگاه آدامز آمریکا:‌ استفاده از عینک‌دودی، آدامس و تنباکو ممنوع است

دانشگاه استمپ فورد بنگلادش:پوشیدن "تی‌شرت " و شلوار جین مجاز نیست

دانشگاه لایبرتی آمریکا: موی "دم‌اسبی " و هرگونه پوشش تنگ و مخالف عفت ممنوع است

دانشگاه لومالیندا آمریکا: "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

دانشگاه هاردین سیمونز آمریکا: لباس "لی " برای دختران و شلوارهای تنگ ممنوع است

دانشگاه کنت انگلستان:از پوشیدن لباس مذهبی مانند روسری استقبال می‌شود

دانشگاه مجامع الهی جنوب غربی آمریکا: لباس‌های لی سنگ‌شور مجاز نیست

دانشگاه سنت لوئیس آمریکا: پوشیدن "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا آمریکا: رنگ کردن مو مجاز نیست

 

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا: موهای بلند وپوشش لباس‌های لی مجاز نیست.

موسسه‌ بین‌المللی فناوری سیریندهورن: پوشیدن لباس‌های جین مقبول نیست.

دانشگاه بریستول انگلستان:پوشیدن شلوارهای "لی" و شلوارک مجاز نیست. 

دانشگاه ویرجینیای جنوبی: پوشش دختران و پسران باید عفیف و آراسته باشد.

دانشگاه باب جونز آمریکا: "تاتو کردن " و آرایش بیش‌ از حد قابل قبول نیست.

دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه:پوشیدن هرگونه لباس‌ اندام‌نما "غدغن " است!

دانشگاه مسیحی آبیلن:استفاده ازلباس‌های نامناسب وخلاف شئونات مسیحیت ممنوع

دانشگاه تگزاس آمریکا: آرایش‌های غلیظ و غیرمتعارف ممنوع است.

دانشگاه آکسفورد: لباس باز و بدن‌نما و مدل‌های افراطی مو ممنوع است.

کالج رابرت ترکیه: ضوابط مشخص برای موی پسران و اصلاح صورت.

گرین ویل شمالی آمریکا: آرایش‌کردن و پوشیدن لباس‌های اندام‌نما مجاز نیست.


 

منبع:گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف






برچسب ها : حجاب  , دانشگاه  , قوانین دانشگاه ها  , پوشش  , لباس  ,

      

هنگام جنگ دادیم صدها هزار دارا 
شد کوچه های ایران مشکین ز اشک سارا 

سارا لباس پوشید ، با جبهه ها عجین شد 
در فکه و شلمچه ، دارا به روی مین شد

دارا و سارا

چندین هزار دارا ، بسته به سر ، سربند
یا تکه تکه گشتند یا که اسیر و در بند 

سارای دیگری در ، مهران شده شهیده 
دارا کجاست؟ او در ، اروند آرمیده 

دوخته هزار سارا چشمی به حلقه ی در 
از یک طرف و دیگر چشمی به خون دل ، تر 

سارا سؤال می کرد ، دارا کجاست اکنون ؟
دیدند شعله ها را در سنگرش به مجنون 

خون گلوی دارا آب حیات دین است 
روحش به عرش و جسمش ، مفقود در زمین است 

در آن زمانه رفتند ، صدها هزار دارا 
در این زمانه گشتند ده ها هزار « دارا »

هنگام جنگ دارا گشته اسیر و دربند 
دارای این زمان با بنزش رود به دربند

دارا و سارا

دارای آن زمانه بی سر درون کرخه 
سارای این زمانه در کوچه با دوچرخه 

در آن زمانه سارا با جبهه ها عجین شد 
در این زمانه ناگه ،‌ چادر « لباس جین » شد

با چفیه ای که گلگون از خون صد چو دارا ست 
سارا خود ،‌ از برای ، ‌جلب نظر بیاراست 

دارا و گشواره ،‌ حقا که شرم دارد 
در دست هایش امروز ، او بند چرم دارد

دارا و سارا

با خون و چنگ و دندان ، دشمن ز خانه راندیم
اما به ماهواره تا خانه اش کشاندیم 

جای شهید اسم خواننده روی دیوار 
آن ها به جبهه رفتند ، اینها شدند طلبکار!!!
شاعر: مرحوم ابوالفضل سپهر
منبع:http://hajmilad.persianblog.ir/






برچسب ها : حجاب  ,

      

خبرنامه دانشجویان ایران: مسلم داودی نژاد-

قبل از نقل خاطره بگویم که بعضی از کلاسهای دانشگاه ما تا ساعت 10 شب ادامه دارد و این باعث مشکل برای خیلی از دختران شده است!


ساعت حدود 5 عصر بود و من مشغول نوشتن یک طرح برای باشگاه پژوهشی در کمیته ی فرهنگی بودم کاملا تمرکز گرفته بودم که ناگهان یک دختر خانمی مانتویی با ظاهری بسیار نامناسب وارد اتاق من شد و سلام کرد!

جواب سلامش که دادم بدون مقدمه گفت :

«حاج اقا ببخشید می توانم به شما اعتماد کنم؟ بچه می گویند راز کسی را فاش نمی کنید !»
من هم بگونه ای که خیالش را راحت کنم محکم گفتم :

«مطمئن باش من در موضع مشورت به هیچ کس خیانت نمی کنم.»

همین که خیالش راحت شد چند لحظه ای سکوت کرد و بعد با احتیاط گفت :

«حاج اقا من یک سؤال شرعی دارم آیا دختران می توانند برای امنیت خود اسلحه همراه خودشان داشته باشند؟»

شما بودی چی می گفتی؟

من که از تعجب نمی دانستم چه بگویم تمرکز گرفتم و با تامل گفتم :

«منظورت را واضح تر بگو»

آن دختر خانم که یک دیگر جرات حرف زدن پیدا کرد بود گفت:

«حاج اقا راستش را بخواهید من هر روز یک اسلحه رزمی امثال چاقو و ... با خودم دارم ولی می خواهم یک کلت کمری تهیه کنم!»

توی این دانشگاه ما چیزهایی آدم می بیند که در هیچ جای دنیا نمونه ندارد!

گفتم : «آخه چرا؟»

گفت : «حاج اقا من بعضی وقتها که تا ساعت 9 یا 10 شب کلاس دارم وقتی به منزل برگردم نزدیک ساعت 11 شب می شود برای همین وقتی از دانشگاه به طرف خانه می روم در پیاده رو که پسرها اذیت می کنند و متلک می گویند وقتی منتظر تاکسی می شوم ماشین ها مدل بالابوق می زنند و اذیت می کنند ! حاج اقا بخدا شاید وضع ظاهریم به نظر شما بدباشد ولی من اهل خلاف و رابطه های نامشروع نیستم من فقط دلم می خواهد خوش تیپ باشم !»

من هم بدون مکث گفتم : «خوب از نظر دین هیچ طوری نیست شما اسلحه دفاعی داشته باشید اصلا همه دختران برای دفاع از خود باید نوعی اسلحه حمل نمایند ولی نه هر سلاحی یک نوع سلاح است که خیلی هم قدرت تخریب و دفاعی بالایی دارد»

بنده ی خدا که منتظر موضع مخالف من بود با این حرفهای من داشت شاخ در می اورد برای همین خیلی زود گفت: «چی؟ چه؟ چه اسلحه ایی مجاز است؟ اسمش چیه ؟»

من که دیدم بدجوری عجله دارد گفتم :«اگر بگویم قول می دهی یک هفته استفاده کنی اگر جواب نداد دیگر استفاده نکنی»

بنده خدا خیلی هیجان زده شده بود گفت: «قول می دم قول می دم ... قول مردونه !»

گفتم : «اسم آن سلاح بی خطر و بسیار کار آمد چادر است! شما یک هفته استفاده کنید ببینید اگر کسی مزاحم شما شد دیگر هیچ وقت به طرفش نروید!»

با تعجب مثل کسی که ناگهان همه انرژی او کاهش پیدا کرده باشد گفت: «چادر! اخه چادر ...»

گفتم : «دیگه اخه ندارد یک هفته هم هیچ اتفاقی نمی افتد»

با حالت نیمه ناامیدی تشکر کرد و رفت.

و من ماندم و فکر مشغول که ای بابا عجب کاری کردم نکند بنده خدا دیگر هیچ وقت سراغ چادر نرود نکند از مشورت کردن با روحانی بیزار شود. حضرت وجدان من را سرگرم این فکرها کرده بود که یادم افتاد به حرف امام خمینی عزیزکه فرمودند: «ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه !»

لذا با خدای خودم خیلی خودمانی گفتم : « خدایا من سعی کردم وظیفه ام را انجام دهم انشالله مورد رضایت تو قرار گرفته باشد بقیه اش هم ،هر چه تو صلاح بدانی... »

مدت حدود یکی دو ماه از جریان گذشت و من به کلی فراموش کرده بودم تا اینکه روزی یک خانم محجبه به اتاق من آمد سلام کرد گفت : «حاج اقا می شناسی؟»

من هم هرچه فکر کردم به یاد نیاوردم برای همین گفتم : «بخشید شما را نمی شناسم»

گفت : «من همان دختری هستم که اسلحه به من دادی تا همراه خودم حمل کنم حالا هم که می بینید مثل یک بچه ی خوب، سلاح چادر حمل می کنم هرچند هنوز درست و حسابی چادری نشده ام! ولی مادرم خیلی دعاتون کرده چونکه هر روز بخاطر چادر نپوشیدن من در خانه دعوا داشتیم .راستش حاج اقا خانواده ما مخصوصا مادرم چادری هست و اهل مجالس مذهبی ولی من فرزند ناخلف شده بودم که حالا به قول مادرم سر به راه شدم»

من هم که حیرت زده شده بودم گفتم : « خوب برایم تعریف کنیدچه شد که چادری بودن را ادامه دادی؟»
مکثی کرد شروع به گفتن جریان کرد: « راستش حاج آقا وقتی از اتاق شما رفتم خیلی درباره حرفهای شما با تردید فکر کردم ولی تصمیم گرفتم امتحان کنم برای همین چند روزی وقت برگشتن از دانشگاه بطوری که همکلاسی ها متوجه نشوند مخفیانه چادر می پوشیدم ولی از وقتی که چادر بر سر می کنم ساعت 10 و یا 11 شب هم که از دانشگاه بر می گردم نه پسری به من متلک می گوید نه ماشین مزاحم بوق می زند اصلا کسی تصور نمی کند که من چادری اهل خلاف باشم راستش را بخواهید بدانید هیچ وقت فکر نمی کردم دخترهای چادری این همه امنیت دارند! و این همه خیالشان از بابت مزاحم های خیابانی راحت است. کم کم جریان چادری پوشیدن من را بچه های کلاس متوجه شدند الان هم مدتها است که دائم با چادر رفت و امد می کنم و از کسی هم خجالت نمی کشم البته فکر نکنید حالا دیگر بسیجی شده ام ولی قصد ندارم اسلحه ایی که تازه کشفش کرده ام را به این راحتی از دست بدهم. بعضی از دخترای کلاس متلک می گویند ولی بیچاره هاخبر ندارند من چه گنجی یافته ام. البته جریان را برای یکی از بچه ها که نقل کردم تمایل پیدا کرده برای فرار از دست مزاحم ها چادر بپوشد ولی خودش می گوید خانواده اش اصلا اهل چادر و امثال چادرنیستند ولی فکر کنم تصمیم دارد چادر بخرد»

راستش را بخواهید من دیگر حرفی برای گفتن نداشتم برای همین فقط به حرفهای او توجه می کردم دلم می خواست زودتر از اتاق برود تا اشکهایم سرازیر شوند.

وقتی از اتاق رفت تنها کاری که توانستم انجام بدهم سجده شکر بود.

منبع:http://hajmilad.persianblog.ir






برچسب ها : حجاب  ,

      


وقتی مشاهده بی‌حجابی و بی‌عفتی رایج در کوی و برزن جامعه اسلامی دیگر حساسیت هیچ کسی را برنمی‌انگیزد، وقتی دانشگاه‌های دولتی و آزاد به آرایشگاه‌ و سالن‌های مد زنانه تبدیل شده‌اند و رؤسای دانشگاه‌ها خم به ابرو نمی‌آورند، وقتی که رئیس‌جمهور برخلاف شرع و قانون و عرف دقایقی طولانی در دفتر کارش با خبرنگار زن بی‌حجاب اسپانیایی به گفت‌وگو می‌پردازد و فیلم این دیدار در بسیاری از شبکه‌های اروپایی پخش می‌شود، دیگر چنین پیش‌بینی نبایستی بدبینانه تلقی شود!
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، هفته نامه یالثارات نوشت:
1- «یکی از روش‌های استکبار برای مقابله با ملتهای مستقل، ایجاد ناامنی اجتماعی و اخلاقی و روحی در جامعه است و رواج بی‌بند و باری اخلاقی و سست کردن پایه‌های اخلاق محصول طراحی استکبار است و بدون امنیت اجتماعی و اخلاقی پیشرفت و سربلندی کشور ممکن نخواهد بود.» رهبر انقلاب و فرماندهی کل قوا این بیانات را در جمع فرماندهان و دانش‌آموختگان نیروی انتظامی مطرح نموده‌اند و بی‌تردید مخاطب اولیه این عبارات نیروی انتظامی است.

2- مروری هر چند سطحی بر وضعیت اخلاق و عفت عمومی در جامعه این حقیقت تلخ را آشکار می‌‌سازد که هر چه دشمن بر شدت تهاجم خود در ترویج بی‌بند و باری اخلاقی و سست کردن پایه‌های اخلاق افزوده، به همان میزان غفلت و بی‌توجهی مسئولان و مدیران ارشد نظام نسبت به این خطر بنیان‌کن افزایش یافته است! و طبیعی است که نتیجه چنین نامعادله‌ای افزایش قربانیان این تهاجم باشد. افزایش وحشتناک میزان طلاق (به خصوص در شهرهای بزرگ)، کاهش تمایل به ازدواج، گسترش کم‌سابقه بیماری ایدز از طریق روابط نامشروع، عادی شدن بی‌حجابی و حتی تبدیل آن به یک ارزش غیررسمی، ازهم گسیختگی خانواده‌ها، کاهش سن فساد و فحشا تا مرز نوجوانی، عادی شدن روابط و دوستی‌های حرام میان جنس مخالف و... همگی نمادهای افزایش بی سابقه تلفات جبهه خودی در برابر هجوم بی‌سابقه دشمنان اسلام و انقلاب و نظام به اخلاق و عفت عمومی جامعه‌اند! هجومی که در برابر خود هیچ مدافع هوشیاری مشاهده نکرده و نمی‌کند! (فقط به عنوان نمونه می‌توان به افزایش 5/5 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و تداوم این روند صعودی در 5 سال اخیر اشاره کرد!)

3- غفلت یا تغافل روزافزون متولیان دفاع در برابر تهاجم همه‌جانبه استکبار به پیکره امنیت اخلاقی و عفت عمومی کار را به جایی رسانده که عوامل و فریب‌خوردگان موج ابتذال و بی‌عفتی به صورتی رسمی و علنی به زیر پا گذاردن خطوط قرمز اخلاقی و فقهی جامعه می‌پردازند و طلبکارانه به دنبال به رسمیت شناخته شدن مرز‌شکنی‌های خود هستند! (مانند تجمعات اخیر اراذل و اوباش فرهنگی به بهانه‌های مختلف در اماکن تفریحی یا مقاومت گستاخانه در برابر نهی از منکر و حتی اقدامات قانونی مامورین که جراحت و نابینایی تعدادی از ناهیان از منکر در چند ماهه اخیر صرفا نمونه‌هایی کوچک از این گستاخی و حریم‌شکنی محسوب می‌شود.)

4- هنگامی که جانشین فرمانده نیروی انتظامی با صراحت اعلام می‌دارد که «ناجا وظایف خود در خصوص حجاب را به صورت کامل انجام داده است» یقین می‌کنیم که مخاطب اولیه فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص امنیت اخلاقی و اجتماعی، ناجا و فرماندهان آن بوده‌اند! وقتی اظهارنظر سردار رادان هیچ انطباقی با واقعیت‌های موجود ندارد، وقتی وضعیت برهنگی، فحشا و بی‌حجابی در سواحل گیلان، مازندران، قشم، کیش و ... در سال جاری و غیبت معنی‌دار عوامل ناجا در برابر بی‌حجابی و بی‌عفتی حاکم بر فرودگاه‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، پیست‌های اسکی، اماکن تفریحی و... را با گزارش سردار رادان منطبق می‌کنیم درمی‌یابیم که عزیزان ناجا با عبور معنی‌دار از هشدارهای فرماندهی کل قوا در برابر بی‌سابقه‌ترین هجمه به تارو پود ایمان مردم مسلمان ایران خود را به خواب زده‌اند!

شاید تغافل بهترین واژه برای توصیف عملکرد ناجا در این خصوص باشد! و صد البته که سایر دستگاه‌ها اعم از قوه قضائیه، دولت و صداوسیما نیز در این تغافل و تقصیر دوشادوش ناجا متهم و مقصرند!

علیرغم مخالفت صریح رهبر انقلاب و سایر مراجع، زنان و دختران عمدتا بی‌حجاب و بد پوشش به افتضاح‌ترین شکل ممکن در استادیوم آزادی حاضر می‌شوند و لا به لای مردان به رقص و پایکوبی به افتخار تیم ملی والیبال می‌پردازند! تیمی که اعضای آن در برابر زیر پا گذاردن بدیهی‌ترین حکم فقهی (دست دادن با خانم داور) نه تنها جریمه و مجازات نشدند بلکه جایزه نیز گرفتند و البته از میزان جایزه خود دلخور هم بودند! آن هم در حالی که مدیران و مسئولان وزارت ورزش در مقابل این خلاف شرع و دهن‌کجی به مبانی اخلاق و عفت عمومی تنها تغافل را پیشه خود نموده‌اند و تنها همّ و غمشان در بهترین حالت کسب مدال و زدن گل و قهرمانی است! (هر چند به قیمت توهین به باورهای اخلاقی یک ملت تمام شود!)

وقتی یک کودک با تحصیلات سوم ابتدایی هم می‌تواند از حرمت حضور زنان در محل ورزش مردان نیمه برهنه مطلع شود، چگونه وزارت ورزش با آن همه طول و عرض و آفتابه لگن همچنان مجوز ورود زنان و دختران عموما بی‌حجاب را به محل مسابقات والیبال و بسکتبال مردان صادر می‌کند؟ آیا این رفتار جز تغافل و بی‌اعتنایی به سست شدن مبانی اخلاقی جامعه معنای دیگری دارد؟

5- خوردن نان و نمک حکومت دینی و شکستن نمکدان و ‌بی‌حرمتی به سفره دین رویه جاری بسیاری از مسئولینی است که متولی پاسداری از اخلاق و عفت عمومی‌اند! مسئولینی که مجوز اکران فیلم‌ها و تئاترهای مبتذل و مخرب را صادر کرده و و از ساخت و نمایش چنین آثار متعفنی حمایت کرده و می‌کنند! مسئولینی که مناطق آزاد را از قید و بند اخلاق و عفت آزاد کرده‌اند، مسئولینی که مجریان و برنامه‌سازان غریبه با بدیهیات فرهنگ و اخلاق اسلامی را بر رسانه ملی حاکم نموده و خوراک ذهنی مردم را به فساد عقیده این جماعت آلوده‌اند! مسئولانی که برای ترویج اخلاق و احکام الهی حاضر به برداشتن حتی یک گام کوچک نیز نیستند! مسئولانی که سالهاست مجازات مروجان فساد و مهاجمان به اخلاق و عفت عمومی را فراموش کرده‌اند و...

6- موفقیت جهان استکبار در هجوم به پیکره اخلاق و عفت عمومی جامعه اسلامی ایران به حدی است که تداوم این روند سقوط تدریجی و تضمینی نظام اسلامی را در آینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد زد!
به فرمایش مولای متقیان «ملتی که از درون خانه‌اش مورد تهاجم قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد» وقتی به گفته جانشین فرماندهی نیروی انتظامی برخی از مجریان صداوسیما هم حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، هنگامی که ادارات و ابواب جمعی ناجا و قوه قضائیه محل تردد روزانه هزاران زن و دختر بی‌حجاب و بدپوشش است، وقتی مشاهده بی‌حجابی و بی‌عفتی رایج در کوی و برزن جامعه اسلامی دیگر حساسیت هیچ کسی را برنمی‌انگیزد، وقتی دانشگاه‌های دولتی و آزاد به آرایشگاه‌ و سالن‌های مد زنانه تبدیل شده‌اند و رؤسای دانشگاه‌ها خم به ابرو نمی‌آورند، وقتی که رئیس‌جمهور برخلاف شرع و قانون و عرف دقایقی طولانی در دفتر کارش با خبرنگار زن بی‌حجاب اسپانیایی به گفت‌وگو می‌پردازد و فیلم این دیدار در بسیاری از شبکه‌های اروپایی پخش می‌شود، دیگر چنین پیش‌بینی نبایستی بدبینانه تلقی شود!

7- مرور دوباره بیانات رهبر انقلاب کلید حل این معماست! «بدون امنیت اخلاقی پیشرفت و سربلندی کشور ممکن نخواهد بود» و امروز اخلاق و عفت عمومی بی‌پناه‌تر از همیشه چشم‌انتظار بیداری مسئولانی است که حال و حوصله یا غیرت یا همت یا درک دفاع از اخلاق و عفت عمومی در برابر تهاجم تمام‌عیار جهان استکبار را ندارند!

و به همین دلیل برای کسب سربلندی و رشد و تکامل چاره‌ای جز حفاظت از اخلاق و عفت عمومی و برقراری امنیت اجتماعی نداریم! و بدون شک مطالبه از مسئولان، نخستین گام در این مسیر محسوب می‌شود.

منبع:سایت خبری انصار حزب الله (یالثارات) 






برچسب ها : بی حجابی  ,

      

نمایش زنان آسیب‌دیده ایرانی با چادر و چارقد به شیوه‌ای غیرقابل تغییر در سینما تبدیل شده است به طوریکه که در عالم واقع هم کسی با دیدن یک زن محجّبه، احتمال نمی‌دهد که او همسر یکی از تجّار ثروتمند، استاد دانشگاه، مدیر و... باشد زیرا در بیشتر فیلمها اشراف‌زادگان و شخصیتهای پولدار با موهای نیمه باز، مانتو و لباس فاخر به تصویر کشیده می‌شوند.

به گزارش سایت خبری انصارحزب الله (یالثارات) به نقل از مهر،امروز به جرأت می توان ادعا کرد که حتی در بین طراحان لباس هم جا افتاده است که وقتی می خواهند مادر بزرگی را در یک خانواده نمایش دهند او را به صورت زنی چادری به تصویر می کشند و دختر جوان خانواده را کمی امروزی تر و یا به عبارت دیگر بدون حجاب به تصویر می کشند.هر چند که امروزه مادربزرگها هم کمی متفاوت تر شده و با چهره و لباسی جوان تر در سینما و تلویزیون ظاهر می شوند.

این تنها در نقشهای خانوادگی منتهی نمی شود بلکه در سینما و تلویزیون وضعیت ظاهر افسران زن هم همیشه در قالب زنان چادری بوده واین ظاهر موجب شده است نگاهی که به زنان چادری در جامعه می شود به دید یک مأمور باشد. البته ناگفته نباشد انتقاد از استفاده از چادر برای ماموران زن برای حذف این پوشش نیست بلکه انتقاد به نوع طراحی لباس بازیگرانی است که در این نقشها بازی می کنند.

این انتقاد به بازیگران نقش دانشجو هم وارد است زیرا در برخی از فیلمهای ایرانی دیده شده است که دختر باحجاب پس از وارد شدن به دانشگاه بدحجاب می شوند. آسیب دیگر این صحنه ها این است که حتی دختران غیر دانشجو هم این ظاهر را برای کسب شخصیت در جامعه برای خود انتخاب می کنند.

متاسفانه در بسیاری از فیلمها و سریالها شاهد آن هستیم که دختر بدحجاب با افتخار وارد محضر شده تا از همسرش جدا شود و شاهد ازدواج اجباری دختر باحجابی است که به زور پدر باید ازدواج کند. یا اینکه مدیران زن همه با حجاب هستند و موجب اخراج زیردستان بدحجاب خود که اکثرا هم بی گناه هستند می شوند. یا دختران بدحجابی که از وضع مالی خوب برخوردار بوده و به دختران با حجاب فخر می فروشند.

این القاعات موجب شده است که جامعه محجّبه بودن را نشان دهنده انسانهای عقب مانده، فقیر، ضعیف و بی سواد تلقی کرده و دیگر کسی با دیدن یک بانوی محجّبه، احتمال نخواهد داد که شاید او یک دکتر و یا استاد دانشگاه یا دانشجو و مدیری موفق باشد.

در فیلم اخراجیها می بینیم که دختر باحجاب همسرش شهید می شود، در فیلم طلا و مس زن باحجاب که همسر یک روحانی است دچار دهها مصیبت و مشکل شده در حالی که زن بدحجاب که پرستار است از آزادی و موقعیت اجتماعی بهتری برخوردار بوده و به زن روحانی دلسوزانه نگاه می کند.

در سریال نرگس زن با حجاب (افسانه بایگان) که قهرمان فیلم است مظلومانه سختی زندگی را به دوش می کشد و در سریال زیر تیغ فاطمه معتمد آریا به عنوان همسر یک قاتل در سکانس ملاقات با همسرش در زندان و التماس به برادر مقتول بیشتر نقش چادر نمایان است که یا به واسطه وزیدن باد خودنمایی می کند و یا روی زمین به خاک کشیده می شود.

در فیلم دایره زنگی هم همسایه مومن و مذهبی با اینکه ماهواره نداشتند ولی مانع آزادی همسایه ها در استفاده از ماهواره می شدند در حالی که صاحب فرزندی غیر معتقد بوده و هزینه شارژ آپارتمان را هم نداده بودند. در این فیلم تمامی همسایه ها با خوشحالی و انرژی قصد سفر و تفریح دارند در حالی که همسایه مومن قصد برهم زدن این لذت را دارد.

تقابل موجود در این فیلمها، زن را در جامعه مذهبی، به صورت فردی ضعیف و بی اختیار جلوه می دهد در حالی که جامعه روشنفکر امروز، آزادی کامل برای زنان قائل است و در آن زن بدون هیچ واهمه و هراسی می تواند اظهار نظر کند.

ارمغان بدحجابی در سینما و تلویزیون نتیجه خواب 30 ساله مسئولان

جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت پوشش حجاب در فیلمها و سریالها تولید شده در کشور گفت: واقعیت این است که حجاب و چادر در سینمای ما وجود ندارد که بخواهیم در مورد خوب یا بد بودنش بحث کنیم. متاسفانه 30 سال خواب زمستانی مسئولان فرهنگی کشور عواقب اینچنینی برای سینما و تلویزیون کشور به همراه داشته است. در جامعه ای که اکثر زنان با حجاب ظاهر می شوند و در راهپیماییها حضور چشم گیر زنان باحجاب را می بینیم چرا باید در فیلمها و سریالها تلقین کنیم که جامعه ایرانی بد حجاب هستند.

شورجه اظهار داشت: به اعتقاد من باید ناظران کیفی که از سوی ارشاد و صدا و سیما در تولید آثار حضور دارند دقت بیشتری کنند. چون وقتی کارگردان و تهیه کننده ای اعتقاد به حجاب ندارند و حتی همسر و فرزندانش هم بدحجاب هستند بی اختیار در ساخت فیلم خود توجه تخصصی و فرهنگی به حجاب نداشته و گاهی هم ضربه می زند.

این کارگردان مطرح کشور گفت: امروز اپیدمی بدحجابی در سینما و تلویزیون به یک بحران تبدیل شده و حرمت چادر به عنوان حجاب برتر در اکثر فیلمها و سریالها شکسته شده است. این در شرایطی است که کارشناسان و هنرمندان متعهد نسبت به این غفلت بارها هشدار داده اند.

دولتها؛ مقصر اصلی بدحجابی در سینما

علیرضا سربخش منقد سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید جدایی حجاب از سینمای ایران گفت: دولت هشتم اوج جدایی کامل حجاب از سینمای ایران بود به نحوی که حتی روسریهای شیشه ای با نیت نشان دادن موی سر و گوش بازیگران وارد فیلمها شد و در دولت نهم این اپیدمی مسموم کمی بهتر شد ولی در دولت دهم باز هم سینما به سمت حجاب سینمایی رفت.

وی افزود: روسریهای کوتاه و نشان دادن موی سر زنان در فیلمها همان حجاب سینمایی است که باید مسئولان امر نسبت به اصلاح این فرهنگ غلط وارد شوند.






برچسب ها : مذهبی  ,

      
<      1   2   3      >