سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم تا امام باشد.

فرازی از وصیت‌نامه

شهید سیدمحمود میرنظامی

آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 127
بازدید دیروز : 182
کل بازدید : 1034857
تعداد کل یاد داشت ها : 445
آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 2:33 ع

آسمانخراشهای مشرف به مسجد الحرام و کعبه معظمه، فضای معنوی این مقدس ترین مسجد مسلمین را بشدت مخدوش کرده است.

صراط نوشت ، یکی از نکات مورد توجه زائرانی که در سالهای اخیر به زیارت خانه خدا نایل شده اند، وجود آسمانخراشهایی است که بر حرم امن الهی سایه افکنده است و با تکمیل شدن سایر پروژه های ساخت و ساز گرداگرد مسجد الحرام، بزودی قبله یک و نیم میلیارد مسلمان جهان در میان این ساختمانهای بلند مرتبه گرفتار خواهد شد.

بنابراین گزارش ،هم اکنون به زحمت می توان درون صحن اصلی مسجد و گرداگرد کعبه ، زاویه ایی پیدا کرد که وقتی زائر بخواهد رو به خانه خدا کرده و مشغول راز و نیاز شود یا دست دعا به سوی آسمان خاص بر فراز مسجد الحرام بردارد، با برجی و ساختمان بلندمرتبه ایی روبرو نشده و بتواند با تمرکز کامل با معبود خویش مشغول مناجات شود.

نکته قابل توجه در مورد این بناها آنستکه اکثر آنها با داشتن معماری به سبک غربی ، ضمن نداشتن هیچگونه تناسبی با فضای معنوی حرم امن الهی و معماری اسلامی آن و بنای ساده کعبه ،با ایجاد عدم تناسب شدید و ایجاد جلوه بصری نا موزون، تمرکز زوار را بهم زده و در حقیقت مانعی برای راز و نیاز و عبادت است.

در این میان آنچه که بیش از همه ساختمانهای مشرف به مسجد الحرام جلب توجه می کند، برجی است که با داشتن ارتفاع 400 متری یکی از بلند ترین ساختمانهای دنیا بوده و با داشتن ساعتی در بلندترین نقطه آن که به ساعت ام القری موسوم است،بخش قابل توجهی از توجه زوار و طواف کنندگان گرد کعبه معظمه را به سمت خود منحرف می سازد.

این برج که به اعتقاد بعضی از کارشناسان در ساخت آن نمادهای مورد علاقه فراماسون ها مد نظر قرار گرفته است، ضمن داشتن شباهت قابل توجهی به ساعت بیگ بن لندن از زاویه رکن یمانی به بیت الله الحرام مشرف بوده و حجاج در حین طواف گرد کعبه بعد از عبور از حجر اسماعیل و رکن غربی و حرکت به سمت رکن یمانی با آن مواجه شده و ناخود آگاه نگاهشان از کعبه منحرف و به سمت و سوی آن جلب می شود.

این ساختمان عظیم با ارتفاع بلندش بگونه ایی ساخته شده که از همه نقاط شهر مکه و بلکه چندین کیلومتر قبل از ورودی های شهر قابل رویت است و خواسته یا نا خواسته اولین تصویری که از مکه مکرمه در ذهن زواری که بعد از سالها چشم انتظاری مشتاقانه به سمت این شهر مقدس در حرکتند، نقش می بندد، برج مذکور بوده و همچنین در هنگام خروج از شهر نیز تا کیلومترها این برج در نظر زوار قرار داشته و در در واقع این ساختمان عظیم صرف نظر از اهداف ساخت آن و بدون هیچگونه قضاوتی ،در دراز مدت می تواند به خلق نماد و سمبل دیگری در کنار کعبه برای شهر نزول وحی منجر شده و همتای نشان و سمبل منحصر بفرد این شهر مقدس قرار گیرد.

نکته قابل توجه، نارضایتی بعضی از شهروندان عربستانی و زوار سایر کشورهای اسلامی است که در گفتگو با خبرنگار صراط نیوز از ساخت این برج بر فراز مسجد الحرام ابراز نارضایتی کرده و آن را توهین به قداست حرم امن الهی دانسته و مانع توجه کامل زوار به راز و نیاز و عبادت ارزیابی کردند.

از سوی دیگر یکی از نکات قابل تامل پیرامون این ساخت و سازهای بی وقفه اطراف مسجد الحرام که شاید بیانگر منویات درونی و آرزوهای طراحان آن باشد، بیلبوردهایی است که در آن آینده این پروژه ها و فضای مسجد الحرام بعد از تکمیل شدن ساخت و سازها به تصویر کشیده شده است.

در یکی از این بیلبوردها که در آن مسجد الحرام در میان آسمانخراشهای گرداگرد آن محصور شده است ،در عکس انتخاب شده از این مسجد مقدس، جمعیت محدود و پراکنده ایی اطراف کعبه در حال طواف هستند و بقیه مسجد نیز خالی از جمعیت است.
 بهر حال سوالی که در ذهن زائر ایرانی بعد از دیدن برجهای مشرف به مسجد الحرام نقش می بندد اینستکه آیا ما ایرانی ها در حفظ آثار تاریخی خود که بهیچ وجه قابل مقایسه با مسجد الحرام و کعبه معظمه نمی باشد دچار افراط هستیم به نحوی که موضوع اشراف برج جهان نما به گوشه ایی از میدان امام اصفهان چند سال است که تبدیل به یکی از موضوعات روز کشور شده است، یا آل سعود در مورد مسجد الحرام و قبله یک و نیم میلیارد مسلمان جهان مبتلا به کوتاهی و قصور هستند.

منبع:وعده صادق






برچسب ها : ساختمان های منحوس  ,

      

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از جهان، این روزها که مزین به میلاد پر برکت مولی الموحدین امیرالمومنین است تلاش شد تا مجموعه ای از احادیث خواندنی از زبان پیامبر و تعدادی از احادیث قدسی را خدمتتان ارائه شود. بخش اول مدح علی علیه السلام از زبان پیامبر اکرم است که از کتب چشم بر خورشید علامه محمدرضا حکیمی خراسانی انتخاب شده است.

دوستان علی
رسول خدا می فرماید:اگر تمامی مردم بر دوستداری علی جمع می شدند خداوند آتش جهنم را خلق نمی کرد.
بحار النوار ج ?? ص ???

ابوهریره از رسول خدا نقل کرده است که فرمود:هنگامی که (در شب معراج) مرا به آسمان ها بردند دیدم که بر پایه عرش نوشته شده بود :هیچ معبودی نیست جز خدای یکتا، محمد رسول خداست. او را به وسیله علی تایید کردم و به وسیله علی یاری دادم.
مناقب خوارزمی ص ???

نور واحد

هزار سال پیش از ان که خداوند آدم را بیافریند من و علی نوری نزد خدای عزوجل بودیم و آن نور خدا را تسبیح و تقدیس می کرد. هنگامی که خدا آدم را آفرید آن نور را در صلب وی قرار داد. ما همواره در یک جا بودیم تا آن که در صلب عبدالمطلب جدا شدیم. در من "پیامبری" و در علی "خلافت" قرار گرفت.
مناقب علی ابن ابی طالب ص ??

خاک مقدس

سوگند به آن کس که جانم در دست اوست اگر بیم آن نبود که گروهی از امت من درباره تو همان چیزی را که ترسایان درباره عیس بن مریم گفتند ،بگویند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که بر هیچ مسلمانی نمی گذشتی ، جز آنکه خاک پایت را به عنوان تبرک بر می داشت.
معجم کبیر طبرانی ج ? ص ???

جایگاه علی

جایگاه علی نسبت به من ، مثل جایگاه من نسبت به پروردگارم است.
دخائر العقبی ص ??
تردید در علی مساوی است با کفر
علی بهترین فرد بشر است هر که تردید به خود راه دهد کافر است
تاریخ مدینه دمشق ج ?? ص ???

کسی که در حق علی شک کند کافر است
بحار النوار ج ?? ص ???

جواز بهشت

احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که علی برای او جواز عبور بنویسید
الریاض النصره ج ? ص ???

سرلوحه نامه اعمال

سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است
تاریخ بغداد ج ? ص ???

شبیه کعبه

ابوذر غفاری از رسول خدا روایت می کند که فرمود:
مثل علی بین شما همچون مثل کعبه پوشیده است.نگاه کردن بر آن عبادت و آهنگ او نمودن واجب است.
مناقب علی ابن ابی طالب ص ???

شرط عبادت ولایت علی است

ای علی اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و ان مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شد اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود.
مناقب خوارزمی ص ??

فرشتگانی از نور صورت علی

همانا خدا از نور صورت علی بن ابی طالب فرشتگانی آفریده که (خداوند را) تسبیح گویند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندانش ثبت و ضبط کنند.
مقتل الحسین ج ? ص ??

یک نور در دو بدن

من و علی نوری بودیم در برابر خدای متعال ، چهارده هزار سال پیش از این که آدم آفریده شود.چون خدای تعالی آدم را آفرید آن نور را دو نیمه کرد؛ نیمی از آن منم و نیمه دیگر علی است.
الریاض النصره ج ? ص ???

نوشته ای در بهشت

هزار سال پیش از این که خدا آسمان ها و زمین را بیافریند بر در بهشت نوشته شده است:"خدائی جز خدای یکتا نیست، محمد پیامبر خدا است و علی برادر پیامبر خدا است"
کنز العمال ج ?? ص ???

هر کس کینه علی دارد...

هر کس بمیرد در حالی که در دلش کینه علی ابن ابی طالب وجود داشته باشد یهودی و یا نصرانی از دنیا می رود.
الفردوس بما ثور الخطاب ج ? ص ???

مثل سوره قل هو الله احد

ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی.هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است.
تفسیر نورالثقلین ج? ص ???

امتیازهائی که به پیامبر داده نشد

سه فضیلت به من داده شد که علی نیز در آنها شریک است، و سه امتیاز به علی داده شد که به من داده نشده است.

لوای حمد برای من است و علی حامل آن، کوثر مال من است و علی ساقی آن؛وبهشت و آتش به دست من است و علی تقسیم کننده آن.اما آن سه ویژگی که تنها به علی داده شده و من سهمی از آن ندارم این است که به او پدر زنی داده شده که نظیرش به من داده نشده است فاطمه همسر اوست و مانند آن به من داده نشده است و به او دو پسر داده شده که مانندشان به من داده نشده است.
بحار النوار ج ?? ص ??

رابطه حب علی و بغض علی
دروغ گفته است هر کس گمان می کند مرا دوست دارد در حالی که با این (علی ) دشمن است.
تاریخ مدینه دمشق ج ?? ص ???

تمام ایمان در مقابل تمام کفر
علی علیه السلام از رسول خدا اجازه گرفت و به سوی میدان رفت .در این حال پیامبر در فضیلت جهاد علی علیه السلام فرمودند: اینک تمام ایمان با تمام کفر روبرو شده است
شرح نهج البلاغه ج ?? ص ???

ضربت علی در روز خندق برتر است از تمام عبادتهای جن و انس تا روز قیامت
ینابیع الموده ج ? ص ???

در هنگام فتنه
بزودی بعد از من فتنه ای پدید می آید هنگامی که واقع شد ملازم علی ابن ابی طالب باشید و از او جدا نشوید زیرا او نخستین کسی است که با من دیدار می کند و نخستین کسی است که با من مصاحفه می کند در روز قیامت، او در آسمان بالا نیز همراه من است و او جدا کننده حق از باطل است
تاریخ مدینه دمشق ج ?? ص ???

برای شیعیان
یاعلی!تو و شیعیانت در بهشت هستید نخستین کسی که زمین برایش شکافته می شود حضرت محمد و سپس شما هستید اولین کسی که مورد تکریم قرار می گیرد حضرت محمد و سپس شما هستید نخستین کسی که خلعت داده می شود حضرت محمد و سپس شما هستید
مناقب خوارزمی ص ???

فضائل بی شمار
اگر تمام درختان قلم، و دریاها مرکب و همه جنیان شمارشگر و همه انسانها نگارشگر باشند قادر به شمارش فضائل علی ابن ابی طالب نخواهند بود
مناقب خوارزمی ص ??

احادیث قدسی در مدح امیرالمومنین (علیه السلام)

قال الله عز وجل : یا محمد اقراء علی علی بن ابی طالب امیر المومنین فما سمیت بهذا احدا قبله ولا اسمی باحدا بعده

ای محمد علی ابن ابی طالب را امیر المومنین بخوان . قبل از او این نام را به کسی نگذارده و بعد از او به کسی نامگذاری نخواهم نمود ?

قال الله عز وجل : لو اجتمع الناس کلهم علی ولایت علی ما خلقت النار
اگر مردم بر ولایت علی (ع) می پیوستند آتش جهنم را خلق نمی کردم?

قال الله عز وجل : قد جعلت علیا علما فمن تبعه کان هادیا
به تحقیق علی (ع) را علم ( نشانه هدایت ) قرار داده ام که پیرو او هدایت می یابد .?

قال الله عز وجل : یا محمد بک و به و بالائمه من ولده ارحم عبادی و امانی
ای محمد به واسطه تو وعلی و امامانی که از فرزندان تو هستند به بندگانم رحم می کنم ?

قال الله تبارک و تعالی :
الا یا ملائکتی و سکان جنتی بارکوا علی ابن ابی طالب حبیب محمد وفاطمه بنت محمد فقد بارکت علیهما

آگاه باشید ای فرشتگان و ساکنان بهشتم ! به تحقیق من علی حبیب محمد وفاطمهدختر محمد را مجد و عظمت دادم و شما پیوسته نسبت به ایشان در این راستا باشید . ?

قال الله تبارک و تعالی :
به یقام دینی و تنفذ احکامی
بواسطه علی (ع) دین و دستوراتم بپا می شود ?

قال الله تبارک و تعالی :
به اوحی عبادی و بلادی
بواسطه علی (ع) بندگانم و سرزمین های خودم را احیا می کنم ?

قال الله تبارک و تعالی :
به یمیز حذب الشیطان من حذبی
بواسطه علی (ع) حذب شیطان از حذب خودم مشخص می شود ?

قال الله تبارک و تعالی :
به اجعل کلمه الذین کفروا السفلی و کلمتی العلیا
بواسطه علی (ع) وجود کافران و آثارشان را پست و آنچه را مربوط به من است ولا قرار می دهم ?

قال الله تبارک و تعالی :
لولا علی ما خلقت جنتی
اگر علی (ع) نبود بهشتم را نمی آفریدم ??

قال الله تبارک و تعالی :
ان علیا امام الاولیاء
بطور یقین علی امام دوستان درگاه الهی است ??

قال الله تبارک و تعالی :
لا اله الا الله محمد رسول الله و نبی الرحمه و علی مقیم الحجه
محمودی جز الله نیست ؛ محمد رسول خدا و پیامبر رحمت و علی (ع) بر پا کننده حجت است ??
....................................................

پی نوشت ها:

?- جواهر السنیه ص ???
?- جواهر السنیه ص ??? و بحار الانوار ج ?? ص ??? روایت ?
?- جواهر السنیه ص ???
?- جواهر السنیه ص ???
?- جواهر السنیه ص ???
?- جواهر السنیه ص ???
?- همان
?- همان
?- همان
??- جواهر السنیه ص ???
??- کشف الغمه ج ? ص ???
??- جواهر السنیه ص ???

منبع:http://www.alvadossadegh.com/fa وعده صادق






برچسب ها : مدح جانانه امیرالمومنین (علیه السلام) از زبان پیامبر(صلی الله عل  ,

      

ایران اسلامی، دارای دو پیشینه تاریخی تلخ و شیرین است: پیشینه تلخ آن مربوط به دوران سخت و تاریک حکومت دو هزار و پانصد ساله پادشاهان ظالم و مستبد می‎باشد و پیشینه شیرین آن مربوط به دوران ظهور اسلام است که ایرانیان با پذیرش دین الهی، جایگاه و ارزش فطری، عقلانی و الهی خود را یافتند و به پاس این افتخار از همان سال‌های آغازین ظهور اسلام، خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ارزنده‌ای به جامعه اسلامی ارائه کرده و در همه زمینه‌ها، حماسه آفریدند، به گونه‌ای که بالاترین تشویق‌ها و مقام‌ها را از سوی قرآن و عترت به خود اختصاص دادند. که در این مجال به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌شود.

ایرانیان در منظر قرآن:

طبق استناد به احادیثی که وارد شده در قرآن آیاتی وجود دارد که اشاره به قوم ایران و ایرانیان دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود. پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ به هنگام تلاوت قرآن به این آیه رسیدند که خداوند می‌فرماید: « ... وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا أَمْثالَکُمْ»[1] یعنی « و اگر روی برگردانید (خداوند) جای شما را به مردمی غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود.» از آن حضرت پرسیدند: کسانی که اگر ما روی برگردانیم خداوند آن‌ها را به جای ما قرار می‌دهد چه کسانی هستند؟ رسول خدا در حالی که بردوش سلمان فارسی می‌زد فرمود: «این مرد و قوم او هستند.»[2]
در حدیثی دیگر ابوهریره می‌گوید: خدمت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ نشسته بودیم که سوره جمعه نازل شد. آن را برای ما تلاوت کرد و وقتی به آیه « و آخرینَ منهم لمّا یلحقوا بِهم»[3] رسید، مردی پرسید یا رسول الله آن گروه چه کسانی‌اند؟ آن حضرت ضمن اشاره به سلمان فرمودند: «قسم به جان کسی که جانم در دست او است «لو کان الایمان معلقاً بالثریا لتناوله رجل من العجم و اسعدهم به الفارس؛ اگر ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان قرار گیرد افرادی از عجم آن را به دست می‌آورند و سعادتمند‌ترین آن‌ها مردم فارس (ایران) هستند.»[4]
آیه دیگری در قرآن است که طبق حدیث نبوی از ایرانیان به عنوان پاسداران و نگهبانان دین یاد شده است. آیه می‌فرماید: «اگر این قوم نسبت به آن (هدایت الهی) کفر ورزند (مهم نیست) زیرا کسانی را نگاهبان آن ساختیم که نسبت به آن کافر نیستند.»[5] شخصی از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ پرسید: ای رسول خدا منظور از آن گروه نگهبان دین در این آیه چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: سوگند به خدا، این گروه نگهبان، سلمان و قوم او هستند.»[6]
قرآن از اسلام آوردن ایرانیان،کوشش‌ها، خدمات و تلاش‌های پر ثمر آنان برای پیشرفت اسلام، در زمینه‌های مختلف پیش‌گویی می‌کند که نشانگر جایگاه بلند ایرانیان است که به اسلام ناب محمدی ـ صلی الله علیه و آله ـ ایمان آورده و با عشق و معرفت از قرآن و عترت پاسداری می‌کنند.

ایران و ایرانیان از زبان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السلام ـ :

رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ غیر از احادیثی که در تفسیر آیات در مورد ایرانیان آوردیم، بارها در مورد ایران و ایرانیان سخن گفته و از آن‌ها به نیکی یاد کرده است که به چند مورد اشاره می‌شود. پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند «ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند ... »[7] و در جای دیگر می‌فرمایند: «اعظم الناس نصیباً فی الاسلام اهل الفارس؛ در بین مردم، مردم فارس بیشترین سهم را از اسلام دارند.»[8] و در جایی دیگر از ایرانیان به عنوان خوشبخت‌ترین مردم یاد کرده و می‌فرمایند: «اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.»[9] و در مقالی دیگر ایرانیان را اهل بهشت می‌نامد و آن‌ها را جزء شفاعت شدگان در قیامت به حساب می‌آورد و می‌گویند: «اول کسانی که در روز قیامت برایشان شفاعت می‌کنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیک‌ترین نزدیکانم از قریش ... سپس از عجم‌ها»[10]
علی ـ علیه السلام ـ هم که حکومتش حکومت عدل و داد بود و ملاک برتری انسان‌ها را به یکدیگر تقوا و ایمان آن‌ها می‌دانست احترام خاصی به ایران و ایرانیان داشت و هیچ تبعیضی میان اعراب و آن‌ها قائل نمی‌شد و همیشه از آن‌ها به نیکی یاد می‌کرد روزی اشعث نزد امیر مؤمنان ـ علیه السلام ـ آمد و از میان صفوف جماعت گذشت تا خود را به نزدیکی حضرت رساند و گفت: «ای امیر مؤمنان این سرخ رویان (ایرانیان) که اطراف شما را گرفته و نزد شما نشسته‌اند بر ما چیره شده‌‌اند.» حضرت از این سخن اشعث ناراحت شد و سرش را به زیر افکند، بعد فرمودند: « آیا امر می‌کنید که آنان (ایرانیان) را طرد کنم؟ هرگز طرد نخواهم کرد چون در این صورت از زمره جاهلان خواهم بود. اما سوگند به خدایی که دانه را شکافت و بندگانش را آفرید، حتماً شما را برای برگشت مجدد به آیین‌تان سرکوب می‌کنند، همان‌گونه که شما آنان (ایرانیان) را در آغاز برای پذیرش این آیین سرکوب نمودید.»[11]
علی ـ علیه السلام ـ همیشه در بزرگداشت ایرانیان می‌کوشید و به آن‌ تأکید می‌کردند، هنگامی که عمر از راه ایران به طرف مدینه می‌رفت، قصد کرد زنان ایرانی را بفروشد و مردان آن‌ها را عبد عرب قرار دهد تا افراد ضعیف را حمل کنند و پیران را بر پشت خود طواف دهند. امام علی ـ علیه السلام ـ به او فرمود: پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند: «بزرگان قوم را احترام کنید، هرچند مخالفت شما کردند و این ایرانیان حکیم و با احترام‌اند آن‌ها به ما سلام می‌کنند و رغبت به اسلام دارند ... » عمر گفت علی بن ابیطالب از من پیشی گرفت و عزم مرا درباره عجم‌ها نقض کرد.»[12]
وقتی ایرانیان از تبعیض اعراب نسبت به خود شکایت کردند علی ـ علیه السلام ـ به پیش اعراب رفت و در این زمینه با آن‌ها صحبت کرد و مفید واقع نشد آن ‌حضرت میان موالی آمد و گفت: «با کمال تأسف اینان حاضر نیستند با شما روش مساوات در پیش گیرند و مانند یک مسلمان متساوی الحقوق رفتار کنند. من به شما توصیه می‌کنم که بازرگانی پیشه کنید، خداوند به شما برکت خواهد داد.»[13]
ائمه دیگر هم در مناسبتی‌ و رویداد‌های مختلف از ایران و ایرانیان و آداب و رسوم آن‌ها تعریف و تمجید کردند همواره سعی داشتند ذهنیت برتری اعراب بر ایرانیان را از بین ببرند مخصوصاً همان‌طور که از روایات و شواهد بر می‌آید امام زمان ـ عج الله تعالی فرجه الشریف ـ به ایران عنایت خاصی دارند آن حضرت خطاب به میرزای قمی می‌فرمایند: «این جا (ایران) خانه شیعیان ما است. می‌شکند، خم می‌شود، خطر هست ولی ما نمی‌گذاریم سقوط کند، ما نگه‌اش می‌داریم.»[14]
روایات و احادیث در مورد شهرهای ایران مخصوصاً قم و خراسان هم بسیار چشم‌گیر می‌باشد و در این روایات از شهر قم بسیار تعریف و تمجید شده است که به طور اختصار به بعضی اشاره می‌شود.
در فضیلت شهر قم و اهل آن روایات بی‌شماری وجود دارد که در آن‌ها از قم با عناوین و القاب مختلف و ستایش‌های گوناگونی یاد شده مثل سرزمین نجیبان، حجت بلاد، معدن علم و فضل، استراحت‌گاه مؤمنان، مأوای فاطمیان، محل باز شدن در بهشت، سرزمین مقدس، حرم اهل بیت، شهر پر برکت، کوفه کوچک و ... که به بعضی اشاره می‌شود. امام صادق ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: «اهل خراسان اعلامنا و اهل قم انصارنا و اهل کوفه اوتادنا[15]؛ مردم خراسان بزرگان ما و مردم قم یاران ما و مردم کوفه حامیان استوار ما هستند.» در جای دیگر امام صادق ـ علیه السلام ـ می‎فرمایند: «بر مردم قم فرشته‌ای بالهایش را گشوده است که هیچ جباری نمی‌تواند اراده بد کند مگر این که خداوند او را ذوب می‌کند، مانند نمک در آب. سپس به عیسی بن عبدالله اشاره کرد و فرمود: سلام خدا بر اهل قم که شهرهای آنان را از آب باران سیراب می‌کند و برکاتش را بر آن‌ها نازل می‌کند و بدی‌هایشان را به خوبی بدل می‌کند. آن‌ها اهل رکوع،‌ سجود، قیام و قعود هستند. آن‌ها فقها و علما و فهمیده ها هستند. آن‌ها اهل درایت و روایت و حسن عبادت هستند.»[16] و یا در مورد شهر طالقان امام صادق ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: «خدای متعال را گنج‌هایی است در طالقان که نه طلاست و نه نقره و درفشی که از آغاز تا کنون باز نشده و به اهتزاز در نیامده است. این خطه دارای مردانی است که نسبت به ذات مقدس خداوند تردیدی در آن قلب‌ها ایجاد نمی‌شود ... آنان زاهدان شب و شیران روزند. در اطاعت از امام و رهبرشان مطیع‌تر از کنیزکان نسبت به مولای خویش‌اند ... شعار آنان خون‌خواهی سالار شهیدان امام حسین ـ علیه السلام ـ است ... به واسطه این رادمردان خداوند امام بر حق مهدی ـ علیه السلام ـ را پیروز می‌گرداند.»[17]


پی نوشتها :

[1] . سوره محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ ، آیه 38.
[2] . میزان الحکمه، ری‌شهری، ج 10، ص 70.
[3] . جمعه، آیه 3.
[4] . الدرالمنثور، ص 152.
[5] . انعام، 89.
[6] . نفس الرحمن، ص 48.
[7] . کنزالاعمال،‌ج 2، ص 303.
[8] . همان.
[9] . همان.
[10] . همان، ص 94.
[11] . ابن ابی‌الحدید، شرح نهج‌البلاغه، ج 20، ص 284.
[12] . بحارالانوار، ج54 ،‌ ص330.
[13] . بحارالانوار، ج 9،‌ ص124.
[14] . عنایات ولی عصر به علماء و مراجع، ص 109.
[15] . بحارالانوار، ج 57،‌ ص217.
[16] . همان، ج 60، ص 216.
[17] . همان، ج 53، ص 307.

منبع:اندیشه قم

 





      

به گزارش وعده صادق_مسجد صبور مسجد کوچکی در منطقه قدیمی بحرین است که شیخ محسن صبور آن را بنا کرده است. معجزه این مسجد، این است که هیچ نوع سقفی را قبول نمی کند. بسیاری از مردم سعی کرده اند که سقف از سیمان یا شاخه های خرما یا انواع دیگر پوشش ها بر آن بسازند، ولی باز روز بعد دیده اند که سقف خراب شده است.

مسجدی در بحرین سقفش را باز نگهداشته تا زمانی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند. از علامت های ظهور، قضیه مسجد صبور در روستای زنج است. شیخ البجلی شخصی را دیده است که آثار هیبت و شکوه و جلال در او آشکار بوده و در خرابه ای نماز می خواند. به او می گوید: بفرمایید مسجد و آنجا نماز بخوانید.

فرمود: نه این در اصل مسجد است. به اهل روستا دستور بده که این مسجد را بنا کنند.

به او گفت: تو کیستی؟

فرمود: من صاحب الأمر هستم.

پس دامن او را می گیرد و دستش را می بوسد. امام به او می فرماید: فرمود: این کا را انجام بده. و خود نقشه مسجد و حدودش را می کشد.

شیخ البجلی می گوید: مولای من! اگر برای بنای مسجد پولی از مردم روستا طلب کنم، آنها مرا متهم به جمع آوری صدقه برای خودم می کنند. علامتی که با آن این تهمت را از خود دفع کنم، چیست؟

فرمود: این مسجد هیچ سقفی را قبول نمی کند، تا زمانی که من غایبم.

پس مسجد را بنا کردند و سعی کردند سقفی بر آن نهند، ولی هر بار سقف فرو می ریخت.

تا آنکه دولت، شیعیان را به دروغ متهم کرد و پلیس بر مسجد گماشت و آن را سقفی بسیار محکم نهادند تا شاید بتوانند این کرامت را دفع کنند و به گمان خود، دروغ شیعیان را ثابت نمایند.

نگهبانان را بر آن گماشتند تا هیچ کس سقف را ویران نکند، ولی شب خواب بر آنها غلبه می کند و صبحگاه می بینند که سقف مسجد از جا کنده شده و به طرف دیگر واژگون شده است؛ مانند در قوطی ای که در آن را برگردانده باشند.

و این مسجد تا به امروز بدون سقف مانده است تا ظهور حضرت حجّت (عج).     

 

منبع :  کتاب « مائتان و خمسون علامة حتی ظهور الامام مهدی (عج) تالیف سید محمد علی حسنی طباطبایی، صفحات 128 - 129

 

مترجم : فاطمه محمدی 

 

معجزه ای در یمن

 

معجزه ای در یمن

 

 





      
<   <<   6   7